جیسون کید به عنوان سرمربی به تیم بسکتبال بروکلین نتز پیوست

جیسون کید

تیم بسکتبال بروکلین نتز،روز چهارشنبه (۱۲ ژوئن) جیسون کید را به عنوان سرمربی جدید خود استخدام کرد.نتز هنگامی که کید به عنوان بازیکن در این تیم بازی می کرد بزرگترین موفقیت های تاریخ خود در NBA را کسب کرد.
Jason Kidd اوایل این ماه و پس از گذراندن یک فصل با تیم نیویورک نیکس،در نوزدهمین فصل حضورش در لیگ بازنشسته شد.تیم نتز با وجود اینکه کید تجربه مربیگری ندارد تصمیم گرفت او را جایگزین سرمربی سابق خود،P.J. Carlesimo کند.
Mikhail Prokhorov مالک باشگاه نتز در بیانیه ای در این مورد گفت:”جیسون کید با تیم نتز و شهر نیویورک یه سابقه طولانی و افسانه ای داره.او عزم راسخی داره که ما بهش نیاز داریم و به عنوان یه بازیکن همه چیزی رو که بروکلین نتز سعی می کنه به دست بیاره رو،به دست آورده.ما باور داریم که او باعث رشد ما میشه.جیسون،به خونه خوش اومدی.”
این انتقال باعث شد کید دوباره به تیمی بازگردد که در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳،دو بار متوالی آن را برای راهیابی به فینال NBA رهبری کرده بود،جایی که او برای نیوجرسی نتز بازی می کرد.او در طول شش فصل و نیم که در نتز حضور داشت متوسط ۱۴٫۶ امتیاز،۹٫۱ پاس منجر به گل و ۷٫۲ ریباند را به ثبت رساند و در دسته بندی های مختلف آماری،بازیکن برتر تیم بود.
جزئیات و شرایط این قرارداد که طبق آن جیسون کید به عنوان هجدهمین مربی تاریخ باشگاه نتز شناخته شد،اعلام نشده است.تیم نتز روز پنج شنبه و در یک کنفرانس مطبوعاتی در بارکلیز سنتر (سالن اختصاصی نتز)،به طور رسمی کید را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی خواهد کرد.
کارلسیمو (مربی سابق نتز) پس از آنکه تیمش را به مرحله حذفی NBA رساند،اخراج شد؛جایی که آنها در مرحله اول پلی آف مقابل شیکاگو بولز حذف شدند.این مربی که در دسامبر سال گذشته جایگزین اوری جانسون شده بود،در این مدت رکورد ۳۵ برد و ۱۹ باخت را با نتس به ثبت رساند.
کید ۴۰ ساله که به عنوان یکی از باهوش ترین بازیکنان لیگ شناخته می شد،باور دارد که این ویژگی او برای تبدیل شدنش از یک بازیکن به یک مربی،به او کمک خواهد کرد.
او در این باره گفت:”این یه فرصت فوق العاده است که مربی بروکلین نتز بشی و این نقشیه که من در روزهایی که بسکتبال بازی می کردم در موردش مطالعه کردم.تیم های قهرمان بر پایه آمادگی،بازی غیر خودخواهانه و مسئولیت پذیری ساخته شدن و این چیزیه که من برای مربیگری این تیم بسکتبال انتظار دارم.”
نتز این هفته با کید مصاحبه کرد و او را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد؛در حالی که چهارشنبه با Brian Shaw،کمک مربی ایندیانا پیسرز برای سمت سرمربی گری صحبت کرده بود.
کید دوستی نزدیکی با درون ویلیامز،گارد راس بروکلین نتز دارد و به خاطر دستاورد هایش در نتز به عنوان یک بازیکن،احترام زیادی برای او قائل اند.او دومین بازیکن برتر تاریخ NBA در زمینه تعداد پاس منجر به گل و توپ ربایی است و در سال ۲۰۱۱ به همراه دالاس ماوریکس قهرمان لیگ شده است.

منبع

 

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. sina گفت:

    چه خوب

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *