حسن وایت‌ساید در میامی هیت می ماند

حسن وایت‌ساید در میامی هیت می ماند

حسن وایت‌ساید، بازیکن آزاد پست سنتر، در میامی هیت می ماند.
یک شخص نزدیک به شرایط این توافق به آسوشیتد پرس گفت وایت‌ساید قراردادی ۴ ساله با حداکثری مبلغی که هیت می تواند به او پیشنهاد دهد که حدود ۹۸ میلیون دلار است، امضا خواهد کرد. این قرارداد نیز همچون دیگر قراردادهای بازیکنان آزاد، تا روز ۷ جولای نمی تواند به طور رسمی امضا شود.
وایت‌ساید روز جمعه تصمیم خود را از طریق اسنپ‌چت و پستی در پایگاه اینترنتی پلیرز تریبون اعلام کرد. این تصمیم ساعاتی پس از آن اعلام شد که او با مسئولان هیت و دالاس موریکس در نیویورک دیدار کرد تا از دستمزد پیشنهادی آنها مطلع شود. او در حالی این دیدارها را انجام داد که به ماندن در هیت تمایل بیشتری داشت و ظاهرا ماندن در تیمی که به او کمک کرده است به اوج دوران حرفه ایش تا کنون برسد، بهترین حرکت برای او بوده است.
پس از پشت سر گذاشتن یک فصل عالی، وایت‌ساید حالا پول قابل توجهی به دست می آورد. او قراردادی را امضا خواهد کرد که مبلغ آن حدود ۱۰۰ برابر حقوقش در فصل گذشته است؛ فصلی که در آن میانگین ۱۴٫۲ امتیاز، ۱۱٫۸ ریباند و ۳٫۷ بلاک شات (رتبه ۱ لیگ) را کسب کرد. مسیری که وایت‌ساید در طول دوران بسکتبال خود طی کرده، قابل توجه است. او در لیگ لبنان و چین بازی کرده و مدتی را در لیگ توسعه NBA گذرانده است. او حتی از ترکیب بعضی از آن تیم ها کنار گذاشته شده است.
میامی هیت در نوامبر ۲۰۱۴ وایت‌ساید را جذب کرد و در کمتر از دو سال، او به یکی از بهترین سنترهای لیگ تبدیل شد وحالا به یکی از پردرآمدترین بازیکنان تاریخ میامی تبدیل شده است.
بخشی از درآمدی قابل توجه وایت‌ساید طی این قرارداد، ناشی از افزایش قابل توجه سقف دستمزدهای در تابستان امسال است اما بخش قابل توجه آن، به دلیل پتانسیلی است که میامی در این بازیکن می بیند. عملکرد وایت‌ساید در فصل گذشته چنان پت رایلی، ریاست باشگاه هیت که ۹ قهرمانی در کارنامه دارد را تحت تاثیر قرار داد که او علنا اعلام کرد حفظ وایت‌ساید، اولویت شماره ۱ آنها در تابستان امسال است.
اگر این موضوع درست می بود، پس حفظ دوین وید باید اولویت ۱A میامی باشد. حفظ وید در فصل گذشته، ۲۰ میلیون دلار برای میامی هزینه داشت و مذاکرات فعلی برای عقد قرارداد جدید، فعلا چندان خوب پیش نرفته است.
این دومین بار متوالی است که دالاس در جذب یک سنتر که علاقه‌ی زیادی به جذب آن دارد، شکست می خورد.
دالاس در تابستان گذشته به طور شفاهی با دی‌آندره جردن به توافق رسیده بود اما جردن پیش از آنکه مهلت قانونی برای امضای قرارداد فرا برسد، تصمیم خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به کلیپرز بازگردد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.