حمایت بلیک گریفین برای استفاده از ماری جوانای دارویی در NBA

بلیک گریفین

بلیک گریفین، فروارد تیم لس آنجلس کلیپرز به جمع افرادی پیوست که معتقدند لیگ NBA و دیگر لیگ های ورزشی حرفه ای باید به بازیکنان اجازه استفاده از ماری جوانای دارویی به منظور مدیریت درد را بدهند.
گریفین در مصاحبه ای با مجله رولینگ استون (Rolling Stone) گفت:” برای من فرق چندانی نمی کنه اما احتمالا بازیکنان زیادی از اون استفاده خواهند کرد و از مسکن هایی که اثرات طولانی مدت بدتری دارند، استفاده نمی کنند. بنابراین من با استفاده از ماری جوانای دارویی موافقم و فکر می کنم این کار درسته.”
نظرات گریفین پس از آن مطرح شد که لری سندرس از میلواکی باکس در اوایل این ماه اظهاراتی مبنی بر حمایت از قانونی شدن استفاده از ماری جوانا بیان کرده بود. اظهارات سندرس درست پس از آن بیان شد که لیگ NBA اعلام کرد این بازیکن به دلیل استفاده از مواد مخدر پنج بازی محروم خواهد بود.
سندرس در آن زمان به Milwaukee Journal Sentinel گفته بود:” ماری جوانا یه ماده غیرقانونی تو لیگ هست. اما من به اون و بخش درمانی این ماده اعتقاد دارم. اگه من بخوام ازش استفاده کنم می دونم اون چیه [و چه پیامدی داره]. این بازیکن در ادامه افزود که در مورد ماری جوانا مطالعه کرده و از مزایای آن مطلع است.
سندرس گفت:” ما از جهات زیادی محروم شده ایم. شما واقعا نمی تونید ماری جوانا رو جزو بسیاری از مواد مخدردیگه که مردم می تونن بهش معتاد بشن و اثرات منفی زیادی روی بدن، خانواده و روابط شما می ذارن و تو اونها اختلال ایجاد می کنن، قرار بدید.”
پیت کارول مربی تیم Seattle Seahawks در لیگ NFL در ماه ژانویه گفته بود که این لیگ باید به ماری جوانای دارویی به عنوان ابزاری برای انجام بهترین مراقبت از بازیکنان نگاه کند.
فروش ماری جوانا (غیر دارویی) در تعدادی از ایالت های آمریکا از جمله واشنگتن و کلورادو قانونی است و چند ایالت دیگر نیز مالکیت و فروش ماری جوانای پزشکی را قانونی اعلام کرده اند. همان طور که درصد پذیرش این ماده در جامعه رو به گسترش است، بحث استفاده از آن در جهان ورزش نیز داغ تر می شود.
در نظرسنجی اخیری که توسط CBS News انجام شده است، ۸۶ درصد از افراد آمریکایی شرکت کننده در نظرسنجی اعتقاد داشته اند استفاده از ماری جوانای پزشکی باید قانونی شود.
گرچه در بازه زمانی کوتاه نباید انتظار ایجاد تغییرات جدی در قوانین را داشت، اما احتمالا با اضافه شدن بازیکنان سطح بالای دیگری مانند گریفین به حامیان این جریان، احتمال قانونی شدن این ماده افزایش می یابد و روند آن نیز سریع تر می شود.
شاید یکی از چالش های پیش روی لیگ های حرفه ای برای قانونی اعلام کردن این ماده، تشخیص این مورد باشد که آیا واقعا بازیکن به دلایل پزشکی از آن استفاده کرده است یا خیر؟

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. سعید گفت:

    با سلام

    آیا دریک رز به پلی آف می رسه؟

  2. ARDALAN گفت:

    با سلام ببخشید تیم نیویرک نیکس در پی اف امسال حضور دارد یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *