درک رز به نیویورک نیکس منتقل شد

درک رز به نیویورک نیکس منتقل شد

تیم نیویورک نیکس با امید به تقویت پست گارد راس خود، روز چهارشنبه درک رز از شیکاگو بولز را جذب کرد.
در جریان این معامله، نیویورک سنتر خود رابین لوپز و گاردهاییش حوزه کالدرون و جرین گرنت را به شیکاگو منتقل کرد و جاستین هالیدی، درک رز و یک انتخاب راند دوم درفت ۲۰۱۶ را به دست آورد.
یک منبع نزدیک به رز اعلام کرد این بازیکن اهل شیکاگو به دلیل خاطراتی خوبی که در شیکاگو داشت، در مورد ترک تیم شهر زادگاهش که در سال ۲۰۰۸ به عنوان انتخاب شماره ۱ درفت او را از دانشگاه ممفیس جذب کرد، بسیار احساساتی بود، اما به حضور در صحنه‌ی نمایش بزرگ شهر نیویورک علاقه مند بود.
رز زمانی که متوجه شد شیکاگو به دنبال انتقال اوست، امیدوار بود تیم مقصدش نیکس باشد.
این منبع گفت: “انتخاب اول او نیویورک بود. رز می خواست نورافکن صحنه نمایش روی او باشد.”
ESPN هفته گذشته گزارش داده بود که نیویورک برای جذب رز اخیرا وارد گفتگوهای داخلی شه است. جف هورناسک، سرمربی نیکس و استیو میلز، مدیرکل این تیم، هر دو گفته بودند که تیمشان در تعطیلات به دنبال تقویت پست گارد راس خواهد بود.
رز پس از فصل ۲۰۱۰-۱۱ که عنوان MVP فصل عادی را به دست آورد، با مصدومیت ها دست به گریبان بوده است. با این حال، او در سال ۲۰۱۶ پیشرفت داشت و میانگین ۱۷٫۷ امتیاز (۸٫۴ امتیاز در منطقه رنگی)، درصد شوت ۴۵٫۳ درصد و درصد شوت ۵۵٫۳ درصد در درایوهای به سمت سبد را در سال جدید ثبت کرد. این موضوع باید به تیم نیکس که گاردهای شروع کننده اش میانگین ۷٫۶ امتیاز (کمترین میانگین لیگ) و درصد شوت ۴۴٫۷ درصد در درایوهای به سمت سبد را در فصل ۲۰۱۵-۱۶ ثبت کردند، کمک کند.
رز ۲۷ ساله فصل آینده که آخرین سال قراردادش است، دستمزد ۲۱٫۳ میلیون دلاری دریافت می کند و پس از فصل ۲۰۱۶-۱۷ بازیکن آزاد خواهد شد.
درک رز که هم اکنون تجربه‌ی ۶ سال حضور در لیگ دارد، پس از آنکه توسط شیکاگو درفت شد، انتخابی مناسب برای این تیم بود.
او در فصل ۲۰۱۰-۱۱ تیم شیکاگو را برای قرار گرفتن در رده‌ی نخست کنفرانس شرق در فصل عادی رهبری کرد؛ اتفاقی که از زمان مایکل جردن تا آن زمان به وقوع نپیوسته بود. اما در پلی آف، برای اولین بار از ناحیه‌ی زانو مصدوم شد و دیگر سرعتی را که او را به یکی از درخشان ترین ستاره های جوان لیگ و یک آل استار دائمی در آینده تبدیل می کرد، از دست داد.
رز از سال ۲۰۱۲ دیگر در مسابقه آل استار حضور نداشت و اغلب حتی در انجام بازی های معمول نیز با مشکل مواجه بود. او در کل فصل ۲۰۱۲-۱۳ بازی نکرد، در ۱۰ مسابقه فصل ۲۰۱۳-۱۴ حضور داشت و در فصل ۲۰۱۴-۱۵ نیز در کمی بیش از نیمی از بازی های بولز به میدان رفت.
او در فصل قبل در ۶۶ مسابقه بازی کرد که بهترین رکورد او در ۵ سال گذشته بود و میانگین ۱۶٫۴ امتیاز را به ثبت رساند.
یک منبع گفت کارملو انتونی، ستاره نیویورک در روزهایی که منتهی به انتقال رز، در کمپ این بازیکن حضور داشت اما طرفین موفق به تماس با هم نشدند.
جیمی باتلر، هم تیمی سابق رز در شیکاگو، در یک پست اینستاگرامی از او تشکر کرد.
رابین لوپز که سابقه‌ی ۸ ساله‌ی حضور در لیگ دارد، در هر ۸۲ بازی فصل گذشته برای نیکس شروع کننده بود و میانگین ۱۰٫۳ امتیاز، ۷٫۳ ریباند و ۱٫۵۷ بلاک شات را به ثبت رساند.
حوزه کالدرون که او نیز از بازیکنان باتجربه لیگ است، در ۷۲ بازی فصل قبل شروع کننده بود و متوسط ۷٫۶ امتیاز و ۴٫۲ پاس منجر به گل را ثبت کرد.
جرین گرنت در درفت ۲۰۱۵ به عنوان انتخاب نوزدهم از دانشگاه ناتر دم وارد NBA شد. او به عنوان یک بازیکن سال اولی، ۷۶ بازی برای نیویورک انجام داد و میانگین ۵٫۶ امتیاز و ۲٫۳ پاس منجر به گل (رتبه ۸ در میان بازیکنان سال اولی) را ثبت کرد.
لوپز (۱۳٫۵ میلیون دلار)، کالدرون (۷٫۷ میلیون دلار) و گرنت (۱٫۶ میلیون دلار) در فصل آینده مجموعا ۲۲٫۸ میلیون دلار دستمزد می گیرند. انتقال این سه بازیکن موجب شد بیش از ۱۳ میلیون دلار از دستمزدهای تضمین شده‌ی پرداختی توسط نیویورک برای تابستان ۲۰۱۷ کاهش یابد.
نیکس باید در تابستان امسال جایگزینی برای لوپز پیدا کند و به گفته منابع، برخی از اعضای این تیم به هدف گذاری برای جذب، جواکیم نواح، سنتر بولز علاقه مندند. نواح و بولز به هم نزدیک اند و این بازیکن ۳۱ ساله، رابطه‌ی خوبی با انتونی نیز دارد.
گزینه بالقوه دیگر برای نیکس، دوایت هاوارد است که بازیکن آزاد است. به گفته منابع، نیکس یکی از تیم هایی است که هاوارد در بازار آزاد، پیوستن به آن را بررسی می کند. هنوز مشخص نیست که آیا نیویورک به جذب هاوارد علاقه مند است یا خیر.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.