دوین وید، کریس باش و یودانیز هزلم بازیکن آزاد خواهند شد

دوین وید، کریس باش و یودانیز هزلم بازیکن آزاد خواهند شد

دوین وید، کریس باش و یودانیز هزلم به هم تیمی شان لبران جیمز می پیوندند تا با فسخ قراردادهایشان با میامی هیت، سقف حقوق های قابل پرداخت توسط میامی، به ۵۵ میلیون دلار افزایش می یابد که در میان تیم های لیگ یک رکورد محسوب می شود.
هنری تامس که نمایندگی سه بازیکن را بر عهده داشت به ESPN گفت که پس از صحبت با پت رایلی در روز شنبه، ریاست باشگاه هیت تصمیمات اتخاذ شده توسط وید و هزلم را به اطلاع او رسانده است.
تامس در عین حال گفت که کریس باش برای فسخ قراردادش هنوز تصمیم نگرفته است اما به گفته منابع به Chris Broussard، این بازیکن آل استار نیز حرکت هم تیمی هایش را انجام داده و تصمیم گرفته است در نیمه شب دوشنبه، یکم جولای، به بازار نقل و انتقالات آزاد بپیوندد.
پت رایلی در این مورد گفت:” وید بیش از یک دهه سنگ بنای تیم ما بوده است و ما امیدواریم او برای همیشه عضوی از خانواده هیت باقی بماند. هزلم نیز ۱۱ سال مانند ضربان قلب تیم ما بوده است؛ او بارها برای موفقیت تیم ما فداکاری کرده است و نماد چیزی است که هدف این باشگاه کسب آن است. ما با اشتیاق در انتظار ملاقات با وید و هزلم و نمایندگانشان در روزهای پیش رو هستیم تا در مورد آینده مشترکمان بحث کنیم.”
دوین وید از قرارداد دو ساله‌ی ۴۱٫۸ میلیون دلاری خود خارج خواهد شد و باش نیز قرارداد ۴۲٫۶ میلیون دلاری ۲ ساله خود را فسخ خواهد کرد. هزلم نیز سال آخر قرارداد خود را که به صورت player option و به مبلغ ۴٫۶ میلیون دلار بود، تمدید نخواهد کرد.
به گفته منابع، کریس باش پذیرفته است که در مبلغ ۲۰ میلیون دلاری که طبق قرارداد قبلی قرار بود برای سال آینده دریافت کند، کاهش داشته باشد. هزلم نیز به دنبال عقد قراردادی مدت دار با هیت است که میزان مبلغ تضمین شده‌ی آن نسبت به قرارداد قبلی اش بیشتر باشد، اما این بازیکن نیز کاهش دستمزد خواهد داشت.
اگر دوین وید و لبران جیمز نیز به حد کافی دستمزدهای دریافتی خود را کاهش دهند، تیم هیت منابع مالی لازم برای جذب یک بازیکن دیگر را به دست خواهد آورد. میامی هیت به جذب گارد راس آزاد تورنتو رپتورز، کایل لوری، علاقه‌مند است.
همچنین هیت پس از آنکه در درفت پنجشنبه شب توانست شباز نیپیر را به ترکیب خود اضافه کند، به دنبال آن است تا گارد راس خود، نوریس کول را به تیم دیگری منتقل کند تا ۲ میلیون دلار دیگر از سقف حقوق های پرداختی خود کم کند.
خارج شدن بازیکنان هیت از قراردادهایشان با این تیم به منظور ایجاد سقف حقوقی بالاتر، این تیم را قادر خواهد ساخت تا طبق بند room exception، بدون پرداخت مالیات اضافی، برای جذب یک بازیکن در یک معامله جداگانه تا سقف ۲٫۷ میلیون دلار بالاتر از سقف دستمزدهای لیگ پرداخت کند.
وید و باش پس از ملاقات با جیمز در روز چهارشنبه تصمیم گرفتند تا قراردادهایشان را فسخ کنند. این سه بازیکن در سال ۲۰۰۶ در حرکتی هماهنگ تصمیم گرفتند پیشنهادها برای امضای قراردادهای پنج ساله با تیم هایشان را رد کنند و به جای آن قراردادهایی سه ساله با تیم های خود امضا کنند که موجب شد هر سه در سال ۲۰۱۰ بازیکن آزاد شوند. همکاری آنها برای امضای قرارداد در سال ۲۰۱۰، موجب شد هر سه به میامی بپیوندند. آنها امسال نیز قادرند تا شُک دیگری به بازار نقل و انتقالات وارد کنند.
در روزهای اخیر، تیم هایی که امیدوار بودند بتوانند برای انجام نشست هایی با جیمز در زمان آغاز نقل و انتقالات برنامه ریزی کنند، در انجام این کار ناموفق بوده اند.
در سال ۲۰۱۰ هنگامی که جیمز برنامه ریزی کرده بود تا یک بازیکن آزاد نامحدود شود، در روزهای منتهی به یکم جولای با ۶ تیم صحبت کرده بود تا پس از آغاز نقل و انتقالات با آنها دیدار کند.
به این ترتیب پرده دوم از سناریوی میامی هیت برای جذب یک ستاره دیگر اجرا شد. باید منتظر باشیم و ببینیم بازیگر آخرین پرده‌ی این نمایش چه کسی خواهد بود؛ کایل لوری، کارملو انتونی یا یک ستاره دیگر؟

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    اگه کایل لوری بیاد دیگه میامی غمی نداره فصل بعد دوباره قهرمان میشه

  2. mlbj گفت:

    لیکرزتو جمع کن شما

  3. احمد جان میگن جیسون کید داره میره میلواکی درسته؟؟
    دلیلش برای چی هست؟

    • admin گفت:

      جیسون کید از باشگاه نتز خواسته تا علاوه بر پست سرمربیگری، پست مدیریتی بالاتر از مدیر کل این باشگاه، بیلی کینگ داشته باشه و باشگاه نتز هم با این خواسته مخالفت کرده و بهش گفته می تونه با تیم های دیگه مذاکره کنه.
      کید هم رابطه خوبی با مالک جدید باشگاه باکز داره با این تیم وارد مذاکره شده.

  4. KB24 گفت:

    سلام
    اقا احمد لوس لیکرز تدبیری برای فصل اینده نچیده??
    که مثلا برای پست های ۵ و۱ و ۳ کاری کنه??
    یکی هم باید باشه کم کم جای کوبی رو بگیره…

    • admin گفت:

      لیکرز به جذب اریک بلدسو، ایزیاه تامس و کریس باش ابراز علاقه کرده. این تیم روز پنجشنبه هم با کارملو نشستی خواهد داشت.

  5. علی گفت:

    احمد جان توماس داره میره دیترویت سی جی مایلز داره میره پیسرز، جیمز تقاضای ماکزیمم حقوق رو داره که فقط شش تیم از جمله لیکرز توان پرداخت این مبلغ رو داره میامی احتمالا یکی از big3 هی خودش رو باید از دست بده مگر اینکه هاسلم و ری آلن در حد ۲ میلیون دلار قرارداد ببندن از امروز اخبار به صورت انجمن گویا تو سایتهای خبر گذاری میاد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *