دیرک نویتزکی به دنبال افزایش سرعت شوتزنی اش است

دیرک نویتزکی به دنبال افزایش سرعت شوت هایش است

دیرک نویتزکی، ستاره‌ی تیم دالاس، در هفته های اخیر بیشتر وقت خود را در آلمان سپری کرده است؛ کاری که معمولا در این موقع از سال انجام می دهد. او در یک سالن قدیمی به همراه مربی شوت زنی دائمی خود، Holger Geschwindner روی بهبود بازیش کار می کند.
آخرین پروژه‌ی تابستانی نویتزکی: افزایش سرعت رها کردن توپ در زمان شوت زنی.
نویتزکی در مصاحبه ای با ESPN در این مورد گفت: “فکر نمی کنم با چشم غیرمسلح بتونید این [افزایش سرعت] رو ببینید. من نمی دونم که آیا طرفدارای معمولی تفاوت [سرعت] رو احساس خواهند کرد. اما من همیشه سعی می کنم بهتر بشم و این یکی از ابزارهای کوچیکیه که به من کمک می کنه یکم سریع تر شوت بزنم. خواهیم دید که این تمرینات در جریان فصل چه تاثیری خواهد داشت.”
گشوایدنر عقیده دارد نویتزکی در هر تابستان می تواند یک بهبود جدید در مهارت هایش ایجاد کند.
گشوایدنر گفت: “ما روی رها کردن سریع تر توپ در زمان شوت زنی کار کردیم.” این مربی استفن کری از گلدن استیت واریورز را به عنوان الگوی استاندارد در شوتزنی سریع در نظر گرفته است و اصرار دارد که نویتزکی نیز می تواند در امر رساندن سریع توپ به لحظه‌ی رها شدن از دست، مهارت پیدا کند، اگر “در این کار ممارست به خرج دهد.”
نویتزکی در ادامه می گوید: “حتی حالا که من ۳۶ سالمه، خودمو یه بسکتبالیست کامل نمی دونم. اون [هدف] همیشه بهتر شدن و اضافه کردن مهارت ها در تابستونه. این چیزیه که من دنبالشم و باید ببینیم این موضوع چطور پیش میره، بنابراین من اونو امتحان می کنم.”
نویتزکی ادامه داد: “من در ۳۶ سالگی وقتی احساس می کنم که یکم کند شدم، چه کار دیگه ای می تونم انجام بدم؟ می تونم سعی کنم با استفاده از شوتهام بازیکن سریعتری باشم، چراکه وقتی سن شما بالا میره نمی تونید به میزان لازم بپرید و قدم اول رو آهسته تر بر می دارید. شوتزنی سریعتر به من کمک می کنه تا پایان دوران حرفه ایم رو به تعویق بندازم. اگه این روش جواب نداد، من راه های قدیمی دیگه رو امتحان می کنم.”
پس از پشت سر گذاشتن مشکلات زانو در فصل ۲۰۱۲-۱۳، نویتزکی فصل گذشته میانگین ۲۱٫۷ امتیاز و ۶٫۲ ریباند را به ثبت رساند و موریکس را برای رسیدن به پلی آف رهبری کرد. این بازیکن در فصل قبل، ۴۹٫۷ درصد از شوت ها، ۳۹٫۸ درصد از پرتاب های سه امتیازی و ۸۹٫۹ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرد و فاصله‌ی چندانی با ثبت درصد شوت ۵۰/۴۰/۹۰ نداشت؛ کاری که پیش از این یک بار انجام داده بود.
اردوهای آماده سازی دالاس ماوریکس، یک هفته‌ی دیگر و در روز ۲۹ سپتامبر آغاز می شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. این خارجیا چقد طرز فکرشون حرفه ایه خیلی به تمرین و تلاش فکر میکنن مرد عملا تا حرف زدن مث ما ها قومپوز در نمیکنن.
    آدم هر چیزی زیاد تمرین کنه و علاقه قلبی داشته باشه توش موفق میشه.

  2. حرکت فقط سه گام خودمون و لی آپ خارجیا هم توش قدرته هم سرعت و هم تکنیک این سه تا چیزو داشته باشی دیگه همه چیز حله.لذتی که تو دریبل و لای کشیدن با توپ تو منطقه حریف هس تو سوارشدن ماشین بوگاتی نیس پرتاب خیلی حال نمیده و احتمال گل شدن کمتره نسبت به دریبل و زیر حلقه مث مدل بازی دریک رز و اروینگ و روندو و وستبروک و …..

  3. mehrad گفت:

    نه قبول ندارم تو شوت بتونی بزنی خوب لذتشو میفهمی

  4. البته از علاقه و استعداد تو اون حرکتم نباید گذشت من خودم دریبلام بهتره نبست به پرتابام و بیشتر وقتمو گذاشتم به کراس آور تا زود تر و کامل تر یاد بگیرم.
    هر کسی از یه چیزی خوشش میاد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *