دیو یرگر با قراردادی ۴ ساله هدایت ساکرامنتو کینگز را به عهده گرفت

دیو یرگر با قراردادی 4 ساله هدایت ساکرامنتو کینگز را به عهده گرفت

تیم ساکرامنتو کینگز روز دوشنبه دیو یرگر را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد.
کینگز جزئیات این قرارداد را اعلام نکرده اما به گفته‌ی منابع به ESPN، قرارداد یرگر با این تیم ۴ ساله و مبلغ آن ۱۶ میلیون دلار است. سال چهارم قرارداد به صورت team option است و کینگز برای نگه داشتن یا کنار گذاشتن یرگر در سال چهارم، مختار است.
یرگر پس از گفتگوهایی که بین او و مدیرکل کینگز، ولادی دیواچ انجام شد، روز یکشنبه به کاندیدای اصلی برای شغل سرمربیگری کینگز بدل شد.
به گفته‌ی منابع، کینگز در چند هفته‌ی گذشته به شدت به دنبال استخدام یرگر و کسب اجازه برای گفتگو با او پیش از اخراجش از گریزلیز بود. یکی از عواملی که گریزلیز را وادار کرد به طور ناگهانی یرگر را اخراج کند، همین اشتیاق دوجانبه از سوی کینگز و یرگر برای گفتگو در این مورد بود.
از نظر عملکرد، یرگر احتمالا از بهترین دوران مربیگری خود خارج شده است. او ممفیس را برای ثبت رکورد ۴۲ برد و ۴۰ باخت در این فصل رهبری کرد؛ رکوردی که علی رغم مصدومیت های فراوانی که برای این تیم پیش آمد، ثبت شد و جایگاه هفتم آنها در غرب و رسیدن شان به پلی آف را تضمین کرد.
گریزلیز در این فصل به دلیل مصدومیت ها، ۲۸ بازیکن مختلف استخدام کرد که در تاریخ ان بی ای یک رکورد است. هیچ یک از تیم های NBA که پیش از این در یک فصل ۲۴ بازیکن یا بیشتر استخدام کرده بودند، نتوانسته بودند راهی پلی آف شوند.
طبق گزارش ESPN در ماه نوامبر، افزایش اختلاف یرگر و همکارانش در کادر مدیریتی گریزلیز، موقعیت این مربی را متزلزل کرده بود.
یرگر در اوایل فصل، هنگامی که ترکیب تیم را “کمی پیر” نامید، تلنگری به کادر مدیریتی تیم زد. او همچنین پس از شکست مقابل سن آنتونیو اسپرز در راند اول پلی آف، به رسانه های محلی گفت تا روز یک جولای (بعد از درفت NBA)، دیگر کادر مدیریتی ممفیس را نخواهد دید چراکه در فرآیند درفت ممفیس نقشی ندارد و به این ترتیب پرده از شکاف بین خود و کادر مدیریت تیم برداشت.
از قرارداد یرگر با ممفیس تنها یک سال (تضمین شده) باقی مانده بود؛ قراردادی که طبق آن یرگر سالانه ۲ میلیون دلار دریافت می کرد که از دستمزد استاندارد مربیانی در سطح او بسیار کمتر بود.
دیواچ پیش از گفتگو با یرگر، با سرمربیان با تجربه ای چون سم میشل، وینی دل نگرو، مایک وودسن، دیوید بلت، مارک جکسون، جف هورناسک و نت مک‌میلان و کمک مربیانی چون پاتریک یوئینگ، الستان ترنر و کورلیس ویلیامسن، برای هدایت کینگز مصاحبه کرده بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.