دیک باوتا پس از ۳۹ سال داوری در NBA بازنشسته می شود

دیک باوتا پس از 39 سال داوری در NBA بازنشسته می شود

راد تورن، ریاست NBA امروز اعلام کرد دیک باوتا، داور کهنه کار لیگ پس از ۳۹ سال داوری در NBA بازنشسته می شود.
باوتا دوران داوری خود در NBA را در دوم دسامبر ۱۹۷۵ با قضاوت مسابقه‌ی تیم های نیویورک نیکس و بوستون سلتیکس در مدیسون اسکوئر گاردن آغاز کرد و پس از داوری در ۲۶۳۵ مسابقه‌ی متوالی فصل عادی در لیگ، بدون اینکه مسابقه ای را از دست بدهد، به کار خود پایان می دهد. او در ۲۷۹ مسابقه‌ی پلی آف از جمله ۲۷ بازی فینال، سوت زده است.
مسن ترین داور NBA، مسابقات آل استار سال های ۱۹۸۹، ۱۹۹۵ و ۲۰۰۶ را داوری کرده است و اولین داور ان‌بی‌ای بود که برای قضاوت در المپیک ۱۹۹۲ انتخاب شد.
باوتا در این مورد گفت: “می خوام از طرف خودم و خانواده ام، از خانواده‌ی NBA و اتحادیه‌ی داوران تشکر کنم که این فرصت رو به من دادن تا افتخار و امتیاز نمایندگی اونا در ۳۹ سال گذشته رو داشته باشم. باعث افتخارمه که هیچ مسابقه‌ی دوستانه، فصل عادی یا پلی آف رو که برای داوری در اون انتخاب شدم از دست ندادم. این واقعا یه دوره‌ی عالی بوده.”
دیک باوتا پیش از پیوستن به NBA، در مسابقات مختلف از جمله مسابقات فیبا و مسابقات دبیرستانی قضاوت می کرد.
این داور بسکتبال، در طول دوران حرفه ای خود در فعالیت های خیریه‌ی زیادی نیز شرکت داشته است. او در سال ۱۹۸۶ برنامه‌ی بورس های تحصیلی Bavetta را پایه گذاری کرد؛ این برنامه که باوتا شخصا منابع مالی آن را تامین می کند، برای بچه های کوچک تر، بورسیه ی تحصیلی برای تحصیل در دبیرستان فراهم می کند. او همچنین از سال ۱۹۹۲ در یک مرکز مراقبت از کوکان با بیماری های وخیم، فعالیت داوطلبانه دارد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *