راسل وستبروک و جیمز هاردن در المپیک ریو حضور نخواهند داشت

راسل وستبروک و جیمز هاردن در المپیک ریو حضور نخواهند داشت

راسل وستبروک، گارد اکلاهما سیتی تاندر و جیمز هاردن، گارد هیوستن راکتس، اعلام کردند در المپیک ریو ۲۰۱۶ حضور نخواهند داشت.
وستبروک روز جمعه در بیانیه ای گفت: “بعد از گفتگو با خانواده ام، تصمیم گرفتم در المپیک امسال شرکت نکنم. برای من که مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ و المپیک ۲۰۱۲ از نقاط برجسته‌ی دوران حرفه ایم بود، این تصمیم آسون نبود. من منتظر فرصت های آینده برای بازی در تیم ملی امریکا می مونم.”
هاردن تصمیم خود برای عدم حضور در المپیک را تصمیمی “سخت که آن را سبک نشمرده” عنوان کرد.
هاردن گفت: “به عنوان عضوی از تیم برنده‌ی مدال طلای المپی ۲۰۱۲ و کاپیتان تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴، نیازی به گفتن نیست که تعدادی از دستاوردهای باارزش شخصی و حرفه ای من، به همراه تیم ملی امریکا به دست اومده. پوشیدن پیراهن قرمز، سفید و آبی تیم امریکا و رقابت در بالاترین سطح مسابقات بین المللی با بزرگترین بازیکنانی که نماینده‌ی کشورشون بودن، افتخار بزرگی بوده که نصیب من شده. صمیمانه امیدوارم در آینده دوباره فرصت نمایندگی تیم ملی امریکا رو به دست بیارم.”
وستبروک و هاردن به لیست در حال رشد بازیکنانی که از حضور در المپیک انصراف دادند، پیوستند. استفن کری (استراحت دادن به زانو)، لامارکوس آلدریج (انگشت)، کریس پاول (دست)، انتونی دیویس (زانو و شانه) و جان وال (زانو)، پیش از این اعلام کرده بودند در المپیک شرکت نمی کنند.
وستبروک و هاردن هر دو در المپیک ۲۰۱۲ برای تیم بسکتبال ایالات متحده بازی کردند. در آن رویداد وستبروک میانگین ۸٫۵ امتیاز و هاردن میانگین ۵٫۵ امتیاز را در ۸ مسابقه، ثبت کردند.
جری کولانجلو، رئیس بسکتبال امریکا روز دوشنبه گفته بود هیچ بازیکنی به دلیل نگرانی از ویروس زیکا، از حضور در المپیک انصراف نداده است و دلیل بازیکنان برای عدم حضور، آسیب دیدگی و مسائل مربوط به آن است.
گرچه وستبروک امسال فصل بدون مصدومیتی را پشت سر گذاشت. او در ۸۰ بازی فصل عادی برای اکلاهما سیتی به میدان رفت و علاوه بر ثبت ۱۸ تریپل دابل، میانگین ۲۳٫۵ امتیاز، ۱۰٫۴ پاس منجر به گل و ۷٫۸ ریباند را ثبت کرد. او سپس در ۱۸ مسابقه‌ی پلی آف در مسیر رسیدن اکلاهما سیتی تاندر به فینال غرب، بازی کرد.
هاردن نیز در هر ۸۲ مسابقه فصل عادی بازی کرد و میانگین ۲۹ امتیاز، ۷٫۵ پاس منجر به گل و ۶٫۱ ریباند را به ثبت رساند. او در پلی آف نیز ۵ بازی انجام داد.
کوین دورنت، هم تیمی وستبروک، هفته گذشته اعلام کرد به حضور در المپیک ۲۰۱۶ علاقه‌مند است. مارک اسپیرز جمعه گزارش کرد به دیمارکوس کازینس، سنتر کینگز، اطلاع داده شده است جای او در ترکیب تیم ملی امریکا تضمین شده است. دریماند گرین و هریسون بارنز نیز گفتند که آنها آماده‌ی حضور در المپیک اند و امیدوارند جایی در ترکیب تیم به دست آورند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.