راه حل گلدن استیت واریورز برای جایگزینی اندرو بوگاتِ مصدوم چیست؟

اندرو بوگات

با توجه به شکستگی یکی از دنده های راست اندرو بوگات، تیم گلدن استیت واریورز به دنبال پیدا کردن راهی برای جایگزینی بهترین مدافع داخلی خود، در ترکیب تیمش است و این در حالی است که این تیم فاقد بازیکنی است که بتواند جایگزین بوگات شود. پیشبینی می شود بوگات تعدادی از بازی های پلی آف و در حالت بدبینانه تر، همه بازی های حذفی را از دست بدهد.
مارک جکسون؛ سرمربی واریورز پیش از این و در طول فصل ترکیب های کوتاه تر را برای تیم خود استفاده کرده است و به نظر می رسد بازی کردن با ترکیبی از بازیکنان کوتاه قد یا به اصطلاح “small ball” در پلی آف، تنها گزینه ی پیش روی این مربی در زمانی است که جرمین اونیل (سنتر ذخیره واریورز) در زمین حضور ندارد.
جکسون در این مورد گفت:” شما می تونید این سیستم رو ببینید. این ترکیبی هست که ما قصد داریم تا در بعضی موارد ازش استفاده کنیم و من مشکلی با استفاده از اون ندارم. چیزی که ما می خوایم ازش مطمئن بشیم اینه که وقتی از این سیستم استفاده می کنیم در منطقه paint دفاع قدرتمندی ارائه بدیم.”
واریورز (۵۰ برد-۳۱ باخت) آخرین بازی فصل عادی خود را چهارشنبه شب در شهر دنور و در مقابل ناگتز برگزار خواهد کرد. جایگاه ششم این تیم در جدول کنفرانس غرب قطعی شده و حریف احتمالی آنها در مرحله پلی آف کلیپرز خواهد بود و اولین بازی دو تیم در مرحله حذفی، روز شنبه یا یکشنه برگزار خواهد شد.
البته دفاع کردن دی آندره جردن و بلیک گریفین از کلیپرز، بدون حضور بوگات در منطقه سه ثانیه، می تواند یک مشکل بزرگ برای واریورز باشد.
بوگات در ۶۷ بازی این فصل میانگین ۷٫۳ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱٫۸۱ بلاک شات را به ثبت رسانده است، اما این بازیکن در تعدادی زیادی از رتبه بندی های دفاعی، از بازیکنان پیشتاز لیگ است و در راه یابی تیم گلدن استیت واریورز به مرحله دوم پلی آف در فصل گذشته، نقش اساسی داشت. مساله وقتی پیچیده تر می شود که واریورز تنها یک بازیکن ذخیره سالم برای بوگات دارد.
فستوس ازیلی، سنتر ذخیره فصل گذشته واریورز، تمام فصل ۲۰۱۳-۱۴ را صرف ریکاوری کردن زانوی جراحی شده خود کرده است و برای بازی کردن آماده نیست. جکسون همچنین نشان داده است که دو سنتر ذخیره دیگر این تیم یعنی Hilton Armstrong و Ognjen Kuzmic که به ندرت از آنها استفاده شده است، گزینه هایی نیستند که ناگهان در مهمترین زمان فصل، زمان زیادی برای بازی به آنها اختصاص دهد.
اما قرار دادن بازیکنان کوتاه قامت تر در ترکیب واریورز، باعث شده تعدادی از پرامتیازترین بازی های این تیم در این فصل از رقابت ها رقم بخورد. پیروزی ۱۳۰ بر ۱۲۰ مقابل مینسوتا در دوشنبه شب، یکی از این بازی ها بود. چنین ترکیبی به گارد های شوتزنی مثل استفن کری و کلی تامپسون فضای بیشتری برای شوت زدن می دهد و همچنین فرواردهای این تیم نظیر دیوید لی، دریموند گرین، آندره ایگودالا و هریسون بارنز، فرصت بیشتری برای نفوذ خواهند داشت.
جکسون گفت ترکیب تیم به matchup ها بستگی دارد اما گزینه ای که او در این فصل موفقیت بیشتری با آن کسب کرده و احتمال استفاده از آن بیشتر است، چنین گزینه ای خواهد بود: انتقال دیوید لی و ماریس اسپیتس به پست سنتر و قرار دادن گرین و بارنز در پست فروارد قدرتی.
بازی کردن بدون در اختیار داشتن مهره های کلیدی، کاری است که گلدن استیت در طول دو فصل گذشته به خوبی از عهده ان بر آمده است.
بوگات، ایگودالا، لی و اونیل بازیکنانی هستند که در طول این فصل به دلیل مصدومیت های مختلف، بازی های پیاپی طولانی را از دست داده اند. بوگات همچنین ۵۰ بازی فصل گذشته را به دلیل ریکاوری بعد از عمل جراحی مچ پای چپ از دست داد. دیوید لی نیز به دلیل پاره شدن عضلات جمع کننده ران در راند اول پلی آف فصل گذشته مقابل دنور، ۴ بازی را از دست داد و پس بازگشت نیز دقایق بازی او محدود شد.
گلدن استیت واریورز که در فصل گذشته نیز در رده ششم کنفرانس غرب قرار گرفته بود، در راند اول دنور ناگتز را از پیش رو برداشت اما در مرحله بعد مقابل سن آنتونیو اسپرز در ۶ بازی مغلوب شد. تیم کلیپرز امسال می تواند بسیار سخت تر گلدن استیت را به چالش بکشد؛ بخصوص با توجه به این نکته که کریس پاول سالم است و مصدومیتی ندارد و داک ریورز نیز هدایت این تیم را به عهده دارد.
کلیپرز و واریورز در فصل عادی ۴ بار با هم رو به رو شده اند که سهم هر کدام ۲ پیروزی در خانه خود بوده است. دشمنی دو تیم که به طور ناگهانی مجددا ظاهر شده است -بازی روز کریسمس دو تیم با اخراجی ها و خطاهای فنی فراوان همراه بود- و افزایش انگیزه گلدن استیت به دلیل از دست دادن بوگات، نوید بازی های زیبایی بین این دو تیم را می دهد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. millad گفت:

    ممنون
    لطفا بازی های پلی اف به خصوص گلدن رو حتما بزارید

  2. پوریا گفت:

    سلام
    بازی های پلی آف از کی شروع میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *