راژان راندو به دالاس موریکس منتقل شد

راژان راندو به دالاس موریکس منتقل شد

تیم بوستون سلتیکس روز پنجشنبه اعلام کرد گارد خود، راژان راندو را به دالاس موریکس منتقل کرده است.
دنی اینج، ریاست باشگاه سلتیکس در این مورد گفت: “ما دوست داریم از راندو برای اونچه برای سلتیکس انجام داده و موفقیت هایی که ما در زمان حضور این بازیکن در بوستون کسب کردیم، تشکر کنیم.”
در جریان این معامله تیم سلتیکس راژان راندو و فروارد خود دوایت پاول را به دالاس می فرستد و در ازای آنها برندون نایت، جی کراودر، جمیر نلسون و چند انتخاب درفت دریافت می کند. انتخاب های درفت شامل یک انتخاب راند اول درفت ۲۰۱۵ (تحت شرایط خاص) و یک انتخاب راند دوم درفت ۲۰۱۶ است. علاوه بر آن سلتیکس یک ترید اکسپشن به مبلغ ۱۲٫۹ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.
مارک کیوبن، مالک باشگاه دالاس در شبکه اجتماعی Cyber Dust در این مورد نوشت: “به راژان راندو، جدیدترین عضو دالاس موریکس خوشامد میگیم.” کیوبن همچنین از سه بازیکنی که از این تیم جدا شده اند تشکر کرد.
راندو به دیرک نویتزکی، مونتی الیس، تایسون چندلر و چندلر پارسونز می پیوندد تا یکی از پر پتانسیل ترین استارترهای لیگ را تشکیل دهند.
راندو که در سال آخر قرارداد فعلی خود قرار دارد، در ماه های اخیر برای بازیکن آزاد شدن در جولای آینده وسوسه شده است. اما به گفته منابع نگرانی های روز افزون دالاس در مورد پست گارد راس خود و به دست آوردن فرصت جذب بازیکنی که مدت ها به دنبالش بود، باعث شده است مسئولان این تیم باور داشته باشند که می توانند راندو را برای انعقاد قرارداد بلند مدت جدید متقاعد کنند.
برای تنظیم شدن دستمزدهای پرداختی دو تیم، بوستون به ترید اکسپشن نیاز داشت. ترید اکسپشن ۱۲٫۹ میلیون دلاری (دسمزد راندو در فصل ۲۰۱۴-۱۵) به بازسازی فهرست بازیکنان بوستون در آینده کمک خواهد کرد.
سلتیکس در درفت های ۴ سال آینده، ۸ انتخاب راندو اول دارد که آنها را از انتقال کوین گارنت، پاول پیرس و داکک ریورز به دست آورده است.
تیم سلتیکس قبل از انجام این معامله ۱۵ نفر در ترکیب خود داشت. آنها برای جذب سه بازیکن دالاس، ویتور فاورانی را از ترکیب خود کنار گذاشتند.
تیم دالاس موریکس یکی از چند تیمی بود که به جذب راندو علاقه‌مند بود. سلتیکس با تیم های ساکرامنتو کینگز، نیویورک نیکس، لس آنجلس لیکرز و هیوستون راکتس نیز برای معامله های احتمالی گفتگو کرده بود.
راندوی ۲۸ ساله در این فصل از رقابت ها میانگین ۸٫۳ امتیاز و ۱۰٫۸ پاس منجر به گل (رتبه ۱ لیگ) را به ثبت رسانده است. این بازیکن در سال ۲۰۰۶ به عنوان انتخاب بیست و یکم درفت از دانشگاه کنتاکی به بوستونی پیوست که در حال بازسازی خود بود و و در سال دوم حضورش، گارد راس تیمی لقب گرفت که تابستان آینده ری آلن و کوین گارنت را جذب کرد. آنها به سلتیکس کمک کردند تا دو سال بعد به فینال NBA راه یابد.
راژان راندو در طول دوران حرفه ای خود در لیگ میانگین ۱۱ امتیاز، ۸٫۵ پاس منجر به گل و ۴٫۷ ریباند را به ثبت رسانده است. این بازیکن نیمه دو فصل ۲۰۱۲-۱۳ و نیمه اول فصل ۲۰۱۳-۱۴ را به دلیل جراحی زانو از دست داد و پس از آن بنابر گزارش ها، در آستانه اردوهای آماده سازی فصل ۲۰۱۴-۱۵ در حمام سقوط کرد و کل بازی های پیش فصل را از دست داد.
برندون رایت که به طور متوسط در هر بازی ۱۹ دقیقه در زمین بوده است، میانگین ۸٫۸ امتیاز، ۴٫۱ ریباند و ۱٫۶ بلاک شات را ثبت کرده است. کراودر نیز برای دالاس میانگین ۳٫۶ امتیاز را به ثبت رسانده است.
جمیر نلسون که تابستان گذشته و پس از گذراندن ۱۰ فصل در اورلاندو مجیک، قراردادی دو ساله به مبلغ ۵٫۵ میلیون دلار با دالا امضا کرد، در این فصل میانگین ۷٫۳ امتیاز و ۴٫۱ پاس منجر به گل را کسب کرده است. این بازیکن ۳۷ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲۴ پاسخ

  1. hiddensbk گفت:

    سلتیکس حالا دیگه راندو هم نداره.

  2. mu curry گفت:

    راندو هم رفت حالا بوستونیا الان طرفدار دالاسید
    بوستون تیم پراوازه دار فانی بسکتبال را وداع گفت تسلیت به تمامی بوستونیا

    • چه خبره چرا الکی گوندش میکنید؟؟؟
      اصن ادالاسی نمیشیم اگه تو دوست داری دالاسی بشی بسم الله ولی ما تو سلتیکس جامون خوبه بمبم تکونمون نمیده!!!
      رفت حیف شد ولی در باشگاه رو که تخته نکردن چقد بی جنبه بازی در میارین عیبی نداره هنوز بوستون بوستونه قابل توجتون.

  3. احسان گفت:

    حیف شد. دیدن روندو تو سلتیکس چیز دیگه ای بود.
    بعد الان درفت های دالاس به چه درد سلتیکس میخوره؟ دالاس تیم قوی ای هستش و آخرای جدولم که نیست.
    احتمالا تو این چند سال آینده هم همش تو پلی آف شرکت کنه و اصن شانسی برای درفت های پایین نداشته باشه 😐

    • admin گفت:

      همون طور که تو متن نوشته شده یکی از دلایل اینکه بوستون این انتقال رو انجام داده اینه که ممکن بود راندو جولای آینده بازیکن آزاد بشه و به سلتیکس برنگرده. در صورتی که این اتفاق می افتاد، سلتیکس بدون اینکه چیزی به دست بیاره، راندو رو از دست میداد، اما با این معامله در ازای راندو اونچه که می خواست رو به دست آورد.
      مورد دیگه اینکه انتخاب های بالای درفت همیشه هم بازیکنای بدی از آب در نمیان. مثال بارزش هم همین راندو که پیک ۲۱ بوده.
      علاوه بر اون ممکنه سلتیکس همه انتخاب های درفت های آینده اش رو برای خودش نگه نداره. به عنوان مثال این تیم می تونه یکی دو فصل دیگه که روند بازسازیش کامل شد و بازیکنای جوونش، باتجربه تر شدند، چند تا از انتخاب های درفتی رو که از معامله های فعلی به دست آورده به یه تیم دیگه منتقل کنه و یه ستاره به تیمش بیاره (همین کاری که الان دالاس کرده). یا ممکنه چند تا از انتخاب های بالای درفت رو به تیمی که انتخاب درفت پایین تری داره بده و انتخاب اون تیم رو به دست بیاره.

  4. mlbj گفت:

    ادمین یعنی از بازیه بعدی روندو برا دالاس بازی میکنه؟
    دالاسم تیم خطر ناکی میشه ها.

  5. بد نبود به کاوالیرز ای کاش میمومد باغ تشکر از وب سایت فوق العاده شما

  6. number1 گفت:

    I am boston هنوز هم طرفدار بوستونی ؟

    • صد در صد هنوزم طرفدار سلتیکسم همه خیلشون راحت باشه من با شما فرق دارم هیچ چیزی نمیتونه منو از بوستون سلتیکس جدا کنه چون به آینده سلتیکس شدیدا خوش بینم ولی یکم زمان میبره.

  7. o.neal گفت:

    ADAM MITOONE BE LEBASE CELTICS DEL BEBANDE BAZIKON KE JAYE KHOD DARE

  8. حیف شد که رفت واقعا حیف شد چطوری روندو رو تو لباس دیگه ببینم الان تو شوک رفتن روندو هستم و روندو رو چطوری فرستادنش بره اینو فقط خدا میدونه و اینج؟؟؟؟
    هم خوب شد هم بد… خوبیش اینکه روندو رفت واسه تجربه جدید و الان با رفتنش به دالاس مدعی قهرمانین و میره بسوی موفقیت های شخصی خودش چون تو سلتیکس طول میکشید تا بتونه دوباره مدعی بشه واسه قهرمانی و بدیشم اینکه از خونه رفت و ما با خاطرات و کلیپا و عکسای که ازش دارم سر میکنم دیگه کاریه که شده…
    در جواب MLBJ بگم من هنوزم رو سلتیکس تعصب دارم و هیچوقت نمیام بخاطر یه بازیکن تغییر تیم بدم اگه میخاستم اینکارو بکنم همون اول با رفت گارنت و پیرس و آلن میکردم پس من با تو فرق دارم اوکی؟؟؟؟
    ولی بازم این ترید غمناک علاقه و عشق منو به سلتیکس و روندو تغییر نداد!!!
    عشقه من به بوستون واقعیه و پاک و همیشگی به امید آینده…

    • mlbj گفت:

      منم تا حالا همش طرفدار دوتیم بودم میامی کلیولند همین.تازه اینو بگم من از سال ۲۰۰۹nba رو دنبال میکنم یعنی اخرین سال حضور لبرون تو کلیولند یعنی قبلا یه بار هم طرفدار کلیولند بودم.

      • MLBJ عجب اشتهای داری تو بازم جا داری میتونی طرفدار اوکلاهاماسیتی یا گلدن استیت یا شیکاگو بشیا اشتهات خدارو شکر زیاده هر جا لبرون بره تو هم باید بری پشت سرش ولی من نه من اشتهام کوره فقط یچیزی رو میتونم قبول کنم بقیه واسه شما.
        I AM BOSTON CELTICS♥♡♥♡♥♡♥♡

        • mlbj گفت:

          مطمین باش لبرون به تیمه دیگه نمیره
          چون به قهرمانیش رسیده با میامی و دیگه تا اخر بسکتبالش تو کلیولند میمونه چون کلیولند خونشه.
          دیگه تمام منم فقط میامی کلیولند.

    • last celtic گفت:

      i am celtics خوشم میاد تیمتو با رفتن راندو نمیبازی مثل خودم
      I BLEED GREEN
      I DIE GREEN

  9. pierce گفت:

    Celtics 4 Ever

    عاشقان سلتیکس بدونن سلتیکس تا سه یا چهار سال دیگه دوباره برمیگرده .

    بازیکن آینده داری خوبی توی تیم هستن
    اسمارت بردلی سولینجر اولینیک که هرکدوم میتونن تبدیل به ستاره بشن

  10. سینا میلواکی گفت:

    آقا واقعا ناراحت شدم ازین انتقال ولی بااین درفتا منتظر یه سلتیکه خوفناک ٢،٣سال دیگه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *