رکوردشکنی هیوستن در بازی های ۱۶ دسامبر بسکتبال NBA

رکوردشکنی هیوستن در بازی های 16 دسامبر بسکتبال NBA

رکوردشکنی هیوستن و پیروزی بوستون، آتلانتا، میلواکی، ساکرامنتو و کلیپرز از جمله نتایج بازی های NBA در روز ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ بود.

تیم بسکتبال بوستون سلتیکس با برتری مقابل شارلوت هورنتز، به سه شکست متوالی خود خاتمه داد. بوستون در این بازی خانگی با نتیجه ۹۶ بر ۸۸ شارلوت را مغلوب کرد. آیزیاه تامس از بوستون پس از ۴ بازی غیبت به دلیل آسیب دیدگی در این مسابقه به ترکیب تیمش بازگشت و ۲۶ امتیاز، ۳ ریباند و ۵ پاس منجر به گل به دست آورد. کمبا واکر، امتیازآورترین بازیکن شارلوت، در این بازی به دلایل شخصی غایب بود. این چهارمین غیبت متوالی واکر بود.

آتلانتا هاوکس با برتری مقابل تورنتو رپتورز، به ۴ پیروزی متوالی این تیم خاتمه داد. آتلانتا در این دیدار خارج از خانه با حساب ۱۲۵ بر ۱۲۱ حریف خود را شکست داد. دوایت هاوارد از آتلانتا با ۲۷ امتیاز، ۱۵ ریباند و ۱ پاس منجر به گل، به پیروزی تیمش در این مسابقه کمک کرد. دنیس شرودر با کسب ۲۴ امتیاز، ۲ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی، دیگر بازیکن شاخص آتلانتا بود. برای رپتورز نیز دمار دروزن ۳۴ امتیاز، ۵ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد.

شیکاگو بولز که دیروز در خانه میلواکی باکز برابر این تیم مغلوب شده بود، امروز در خانه خود نیز شکست خورد. شیکاگو این بازی را با نتیجه ۶۹ بر ۹۵ به حریف واگذار کرد. جیانیس انتدکومبو از میلواکی در این دیدار ۲۲ امتیاز، ۷ ریباند، ۱۱ پاس منجر به گل، ۳ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد. تنها بازیکن شیکاگو که توانست امتیازات خود را دورقمی کند، دوین وید با ۱۲ امتیاز بود. نیکولا میروتیچ از بولز در این مسابقه غایب بود و تاج گیبسون نیز در کوارتر سوم به دلیل آسیب دیدگی زمین را ترک کرد.

بازگشت دیو یرگر به فدکس فروم، با پیروزی همراه بود. ساکرامنتو کینگز امروز میهمان ممفیس گریزلیز بود و با نتیجه ۹۶ بر ۹۲ حریف خود را مغلوب کرد تا یرگر، سرمربی کینگز، تیم سابق خود را از پیش رو بردارد. دیمارکوس کازینس از ساکرامنتو در این دیدار ۲۲ امتیاز، ۹ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات به دست آورد. مایک کانلی از ممفیس که پس از ۹ بازی غیبت به دلیل مصدومیت، به ترکیب تیمش بازگشته بود، در ۳٫۹ ثانیه مانده به پایان در حالی که نتیجه ۹۵ بر ۹۲ به سود کینگز بود، فرصت داشت تا با شوت سه امتیازی خود نتیجه را مساوی کند اما نتوانست اقدام خود را وارد سبد کند.

هیوستن راکتس در شبی که بازیکنان این تیم رکورد جدیدی در کتاب رکوردهای NBA ثبت کردند، نیو اورلینز پلیکانز را شکست داد. هیوستن در این دیدار خانگی با نتیجه ۱۲۲ بر ۱۰۰ نیو اورلینز را مغلوب کرد. بازیکنان هیوستن با به ثمر رساندن ۲۴ شوت سه امتیازی در این دیدار، رکورد بیشترین سه امتیازی موفق در یک بازی را شکستند. آنها در این مسابقه ۶۱ اقدام سه امتیازی داشتند و رکورد NBA که ۵۰ اقدام سه امتیازی بود و پیشتر توسط خودشان ثبت شده بود را جابجا کردند. جیمز هاردن از هیوستن در این مسابقه ۲۹ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۳ پاس منجر به گل به دست آورد تا ششمین تریپل دابل فصل و پانزدهمین تریپل دابل دوران حرفه ای خود را ثبت کند. اریک گوردون نیز ۷ شوت از ۱۲ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد و ۲۹ امتیاز به دست آورد.

لس آنجلس کلیپرز با غلبه بر میامی هیت، چهارمین پیروزی متوالی و بیستمین برد خود در این فصل از رقابت ها را ثبت کرد. کلیپرز در این بازی خارج از خانه با نتیجه ۱۰۲ بر ۹۸ حریف خود را شکست داد. بلیک گریفین از کلیپرز با ۲۰ امتیاز، ۸ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود. دی‌آندره جردن از کلیپرز در ۷ ثانیه مانده به پایان بازی در حالی که تیمش با نتیجه ۱۰۰ بر ۹۸ پیش بود، با انجام یک ریباند حمله و وارد سبد کردن توپ، به پیروزی تیمش کمک کرد.

نتایج و هایلایت های NBA در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ را در جدول زیر مشاهده می کنید.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
واشنگتن ویزاردز ۱۲۲ ۱۰۸ دیترویت پیستونز دانلود
اورلاندو مجیک ۱۱۸ ۱۱۱ بروکلین نتز دانلود
بوستون سلتیکس ۹۶ ۸۸ شارلوت هورنتز دانلود
تورنتو رپتورز ۱۲۱ ۱۲۵ آتلانتا هاوکس دانلود
شیکاگو بولز ۶۹ ۹۵ میلواکی باکز دانلود
ممفیس گریزلیز ۹۲ ۹۶ ساکرامنتو کینگز دانلود
هیوستن راکتس ۱۲۲ ۱۰۰ نیو اورلینز پیکانز دانلود
فیلادلفیا سونی سیکسرز ۸۹ ۹۲ لس آنجلس لیکرز دانلود
میامی هیت ۹۸ ۱۰۲ لس آنجلس کلیپرز دانلود
یوتا جاز ۱۰۳ ۱۰۰ دالاس موریکس دانلود

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.