رکورد تیم ها معیار سیدبندی در پلی آف NBA

رکورد تیم ها معیار سیدبندی در پلی آف NBA

لیگ NBA روز سه شنبه اعلام کرد شورای حکام این لیگ به اتفاق آرا ایجاد تغییرات در سیدبندی پلی آف را تصویب کرده اند و این تغییرات در فصل ۲۰۱۵-۱۶ اعمال خواهد شد.
طبق این مصوبه، هشت تیمی که بهترین رکورد فصل عادی را در هر کنفرانس ثبت کرده اند، طبق رکوردهایی که به ثبت رسانده اند رده بندی می شوند. پیش از این، قرار گرفتن قهرمان هر منطقه (بدون در نظر گرفتن تعداد باخت ها و بردها)، جزو ۴ تیم اول کنفرانس خودش، ضمانت شده و قطعی بود و در صورتی که حریف این تیم رکورد بهتری داشت، تیم قهرمان منطقه تنها مزیت بازی خانگی را از دست می داد.
این شورا همچنین رای به تغییر شاخص های سیدبندی و داشتن مزیت میزبانی در زمانی که رکورد (تعداد بردها و باخت ها) دو تیم مساوی است داده است. بر این اساس زمانی که رکورد فصل عادی دو تیم برابر باشد، اولین معیار برای سیدبندی پلی آف و داشتن مزیت میزبانی، دیدارهای رودررو خواهد بود. دومین معیار نیز قهرمانی در منطقه است. در قانون قبلی، قهرمان منطقه سید بالاتر را به دست می آورد و از مزیت میزبانی برخوردار بود.
پیش از این تعدادی از مربیان لیگ از جمله گرگ پاپویچ و داک ریورز به سیستم سیدبندی قبلی پلی آف اعتراض کرده بودند که یکی از دلایل این تغییرات همین اعتراضات بوده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    آره همین قانون بهتره … اینطور واقعا عدالت رعایت میشه.

  2. mahdi گفت:

    پاپوویچ غلطای اضافه کرده.پارسال که تیمش جوون تر بود ران پلی های بیشترو بهتری داشتن واقعا بجز کوای لنرد بقیه ی تیم دارن پیر میشن واسه همین امسال به این وضع افتاده بودن.حالا باید الدریجو استارتر بذارن تا شاید سریع تر بشن

  3. سینا میلواکی گفت:

    انتظار این تغییر میرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *