ری الن اعلام بازنشستگی کرد

ری الن اعلام بازنشستگی کرد

ری الن روز سه شنبه، ۱ نوامبر، اعلام بازنشستگی کرد. او نوشت پس از ۱۸ سال رکوردساز حضور در NBA “کاملا با خود صلح کرده است”؛ ۱۸ سالی که الن در طول آن، خود را به عنوان یکی از بزرگترین شوتزنان تاریخ بسکتبال معرفی کرد.
الن ۴۱ ساله، از فصل ۲۰۱۳-۱۴ که برای هیت بازی کرد، در NBA بازی نکرده بود. او در طول دو سال گذشته با تیم های مختلفی مذاکره کرد و به گفته منابع، اخیرا بازگشت به NBA با لباس واریرز یا کلیولند را مورد بررسی قرار داد.
الن در بخشی از نامه ای با عنوان “نامه ای به خود جوانترم” که در پایگاه پلیرز تریبون منتشر شد نوشت: “این نامه را به عنوان مردی ۴۱ ساله که از بسکتبال بازنشسته می شود، به تو می نویسم.”
الن که در طول دوران حرفه ای اش برای تیم های میامی، سلتیکس، سوپرسانیکس و باکز بازی کرد، ۱۰ بار در آل استار حضور داشت. او دو بار قهرمان NBA شد- سال ۲۰۰۸ با بوستون و سال ۲۰۱۳ با میامی- و با ۲۹۷۳ سه امتیازی موفق، در حال حاضر رکورددار سه امتیازی های گل شده لیگ است. او در حال حاضر ۴۱۳ سه امتیازی با نفر دوم فاصله دارد.
الن در پست خود در سایت Players Tribune، هم تیمی های سابقش لبران جیمز، دوین وید، کوین گارنت و پاول پیرس را ستوده است.
او نوشت: “مردانی که قرار است تو با آنها قهرمان شوی، اشخاص متفاوتی هستند. آنچه باعث قهرمانی آنها می شود، روش های خسته کننده قدیمی است که هیچ کس آنها را نمی بیند. آنها بر سر این موضوع که چه کسی می تواند زودتر از همه وارد سالن شود و دیرتر از همه سالن را ترک کند، رقابت می کنند.”
الن در ۱۳۰۰ بازی فصل عادی، میانگین ۱۸٫۹ امتیاز را ثبت کرد و ۸۹٫۴ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرد که هفتمین درصد پنالتی برتر تاریخ لیگ است.
الن در بخش دیگری از نامه خود نوشت: “هنگامی که در دبیرستان توجه ها در سطح ملی به تو جلب می شود، مردم جملاتی مانند ‘جامپ شات های ری خدادادی است’، بیان می کنند. گوش کن: ‘برای خدا اهمیتی ندارد که آیا جامپ شات بعدی تو گل می شود یا خیر’”.
الن ادامه می دهد: “خدا در زندگی ات چیزهای زیادی به تو خواهد داد، اما جامپ شات یکی از آن چیزها نیست. تنها سخت کار کردن می تواند باعث بهبود آن شود”.
الن آخرین عضو از سه بازیکن بزرگ سلتیکس است که برنامه بازنشستگی خود را اعلام می کند.
گارنت ۴۰ ساله، روز ۲۳ سپتامبر بعد از ۲۱ سال حضور در NBA بازنشسته شد و پاول پیرس، سه روز بعد از آن اعلام کرد پس از پایان فصل ۲۰۱۶-۱۷ بازنشسته خواهد شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.