سی‌جی مک‌کالوم پیشرفت کرده ترین بازیکن فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای لقب گرفت

سی‌جی مک‌کالوم پیشرفت کرده ترین بازیکن فصل 2015-16 ان بی ای لقب گرفت

سی‌جی مک‌کالوم از پرتلند تریل بلیزرس که در این فصل مانگین امتیاز خود را نسبت به فصل قبل بیش از سه برابر کرد، پیشرفت کرده ترین بازیکن فصل ۲۰۱۵-۱۶ لقب گرفت. این گارد ۶ فوت و ۴ اینچی به همراه کویم داکورث (۱۹۸۷-۸۸) و زک رندولف (۲۰۰۳-۰۴)، تنها بازیکنان تاریخ پرتلند هستند که این جایزه را به دست آورده اند؛ جایزه ای که برای قدردانی از بازیکنانی که نسبت به فصل یا فصول گذشته پیشرقت قابل توجهی داشته اند، طراحی شده است.
مک‌کالوم ۱۰۱ رای جایگاه اول از مجموع ۱۳۰ رای جایگاه اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را به دست آورد و با کسب ۵۵۹ امتیاز، در جایگاه نخست قرار گرفت. کمبا واکر از شارلوت هورنتز با ۱۶۶ امتیاز (۷ رای جایگاه اول) و جیانیس انتدکومبو از میلواکی باکز با ۹۹ امتیاز (۴ رای جایگاه اول)، در رده های دوم و سوم رای گیری قرار گرفتند. سیستم امتیاز گیری بازیکنان در این رای گیری نیز همچون رای گیری های دیگر جوایز است.
مک‌کالوم که در درفت سال ۲۰۱۳ به عنوان انتخاب دهم توسط پرتلند جذب شد، در سومین فصل حضورش در لیگ، با میانگین ۲۰٫۸ امتیاز (رتبه ۱۸ لیگ)، بهترین میانگین امتیاز دوران حرفه ای خود را به ثبت رساند. او که در فصل گذشته میانگین امتیاز ۶٫۸ را ثبت کرده بود، متوسط امتیاز خود را ۱۴ امتیاز افزایش داد که بیشترین افزایش میانگین امتیاز از زمانی است که تونی کمبل متوسط امتیاز خود نسیت به فصل قبل را ۱۷ امتیاز افزایش داد؛ کمبل در فصل ۱۹۸۸-۸۹ میانگین ۶٫۲ امتیاز و در فصل ۱۹۸۹-۹۰ میانگین ۲۳٫۲ امتیاز را ثبت کرد. مک‌کالوم با درصد شوت ۴۴٫۸، درصد سه امتیازی ۴۱٫۷ (رتبه ۸ لیگ)، میانگین پاس منجر به گل ۴٫۳ و میانگین ریباند ۳٫۲، بهترین عملکرد دوران حرفه ای خود در این فاکتورها را به ثبت رساند و به تیمش کمک کرد برای سومین فصل متوالی راهی پلی آف شود.
مک‌کالوم در فصل گذشته در ۶۲ بازی حضور داشت (۳ بار استارتر) و در هر مسابقه به طور میانگین، ۱۵٫۷ دقیقه بازی کرد. او در ۱۸ مسابقه حداقل ۱۰ امتیاز به دست آورد و سه بازی ۲۰ امتیازی داشت. او در این فصل به عنوان یکی از ۴ بازیکن شروع کننده‌ی جدید پرتلند، در ۷۹ بازی از ۸۰ مسابقه ای که در آنها حضور داشت، امتیازات خود را دورقمی کرد، در ۴۰ مسابقه حداقل ۲۰ امتیاز کسب کرد و ۸ بازی ۳۰ امتیازی داشت. مک‌کالوم با به ثمر رساندن ۱۹۷ شوت سه امتیازی در این فصل، در رده‌ی نهم NBA از این نظر قرار گرفت. زوج مک‌کالوم و دیمین لیارد در این فصل میانگین ۴۵٫۹ امتیاز را ثبت کردند که سومین رکورد برتر لیگ بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.