سی و پنجمین دوره جام ویلیام جونز

رناتو ویلیام جونز

رناتو ویلیام جونز (نفر وسط) در المپیک ۱۹۷۶ مونیخ

جام ویلیام جونز که با نام جام جونز نیز شناخته می شود،تورنومنت بین المللی بسکتبال است که از سال ۱۹۷۷ در شهر تایپه کشور تایوان برگزار می شود.این جام پس از Renato William Jones که یک ترویج کننده ورزش بسکتبال و یکی از بنیان گذاران فدراسیون بین المللی بسکتبال (FIBA) بود،به این اسم،نامیده شد.این تورنومنت نیز همانند مسابقات المپیک تابستانی و بسکتبال قهرمانی جهان،در دو بخش مردان و زنان برگزار می شود و در هر دو بخش،از ابتدا تحت تسلط تیم های آمریکایی بود است.در این تورنومنت همچنین از تیم های باشگاهی حرفه ای،تیم های دانشگاهی و تیم های ملی دعوت می شود؛اگرچه بیشتر شرکت کنندگان در ادوار مختلف این تورنومنت از کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی بوده اند.
تیم های آمریکایی با ۱۵ مدال طلای مسابقات ویلیام جونز،پر افتخارترین کشور در این رویداد هستند و تیم های ایرانی نیز با ۳ مدال طلا،پس از تیم های فیلیپینی که ۴ بار قهرمان این مسابقات شده اند،در رده سوم قرار دارند.
سی و پنجمین دوره جام ویلیام جونز،از ۶ تا ۱۴ جولای امسال (۱۵ تا ۲۳ تیر) و با حضور ۹ تیم برگزار می شود.در این دوره از بازی های جام ویلیام جونز تیم های تایوان A،ژاپن،کره جنوبی،اردن،ایران،آمریکا،لبنان،تایوان B و مصر شرکت دارند.تیم آمریکا با تعدادی از بازیکنان دانشگاهی خود در این رقابت ها شرکت می کند.
محمد صمد نیکخواه بهرامی،حامد حدادی،سامان ویسی،سعید داور پناه،جواد داوری،اوشین ساهاکیان،مهدی کامرانی،آرن داوودی،حامد سهراب نژاد،حامد آفاق،روزبه ارغوان،اصغر کاردوست،امیر صدیقی،محمد حسن زاد و محمد جمشیدی،ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران در جام ویلیام جونز را تشکیل می دهند.
برنامه جام ویلیام جونز و برنامه تیم ایران در جام ویلیام جونز را در زیر مشاهده می کنید.(زمان بازی ها به وقت ایران هستند.)

تاریخ و ساعت

۹:۳۵

۱۱:۳۵

۱۳:۳۵

۱۵:۳۵

۶ جولای (۱۵ تیر)

لبنان-تایوان B

کره جنوبی-مصر

اردن-ایران

(افتتاحیه) تایوان A-ژاپن

۷ جولای (۱۶ تیر)

مصر-اردن

ژاپن-لبنان

آمریکا-تایوان A

تایوان B-کره جنوبی

۸ جولای (۱۷ تیر)

ژاپن-مصر

ایران-تایوان B

کره جنوبی-آمریکا

تایوان A-لبنان

۹ جولای (۱۸ تیر)

تایوان B-آمریکا

مصر-ایران

لبنان-کره جنوبی

اردن-تایوان A

۱۰ جولای (۱۹ تیر)

مصر-لبنان

تایوان B-اردن

ژاپن-آمریکا

کره جنوبی-ایران

۱۱ جولای (۲۰ تیر)

آمریکا-مصر

اردن-کره جنوبی

ایران-ژاپن

تایوان B-تایوان A

۱۲ جولای (۲۱ تیر)

لبنان-اردن

آمریکا-ایران

ژاپن-کره جنوبی

تایوان A-مصر

۱۳ جولای (۲۲ تیر)

لبنان-آمریکا

مصر-تایوان B

اردن-ژاپن

ایران-تایوان A

۱۴ جولای (۲۳ تیر)

ژاپن-تایوان B

ایران-لبنان

آمریکا-اردن

تایوان A-کره جنوبی

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۶ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    کویت درانت و لبرون جیمز جزو تیم امریکا هستن

  2. شیسی گفت:

    بازیو از کدوم شبکه ها میتونیم ببینیم؟

    • admin گفت:

      متاسفانه هیچ کانال داخلی یا ماهواره ای که این بازی ها رو پخش کنه نمیشناسم.اما اگه اینترنت پرسرعت دارید می تونید از اینجا یا اینجا بازی ها رو تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *