شب تاریخی NBA؛ رکوردشکنی گلدن استیت، آخرین بازی مامبای سیاه

شب تاریخی NBA؛ رکوردشکنی گلدن استیت، آخرین بازی مامبای سیاه

رکورد شکنی گلدن استیت واریورز و آخرین بازی مامبای سیاه، ۱۳ اپریل ۲۰۱۶ را به یکی از روزهای تاریخی NBA تبدیل کرد.

تیم بسکتبال بوستون سلتیکس با جبران عقب افتادگی ۲۶ امتیازی، میامی هیت را از پیش رو برداشت و با توجه به شکست آتلانتا، رده‌ی پنجم کنفرانس شرق را به خود اختصاص داد. بوستون امروز در خانه پذیرای میامی بود و موفق شد با نتیجه‌ی ۹۸ بر ۸۸ حریف خود را از پیش رو بردارد. آیزیاه تامس از بوستون در این مسابقه ۲۱ امتیاز، ۴ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد. شکست آتلانتا موجب شد میامی عنوان قهرمانی منطقه‌ی جنوب شرق را از آن خود کند و با قرار گرفتن در رده‌ی سوم کنفرانس شرق، در راند اول پلی آف از مزیت میزبانی برخوردار باشد.

شارلوت هورنتز میزبان اورلاندو مجیک بود و توانست با حساب ۱۱۷ بر ۱۰۳ رقیب خود را از پیش رو بردارد. ال جفرسن از شارلوت در این بازی ۲۶ امتیاز، ۴ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات به دست آورد. به این ترتیب شارلوت در جایگاه ششم کنفرانس شرق قرار گرفت و در راند اول پلی آف با میامی هیت دیدار می کند.

آتلانتا هاوکس با قبول شکست مقابل واشنگتن ویزاردز، در رتبه‌ی چهارم کنفرانس شرق قرار گرفت. آتلانتا امروز میهمان واشنگتن بود و با نتیجه‌ی ۹۸ بر ۱۰۹ مغلوب حریف شد. رامون سشنز از واشنگتن در این بازی ۲۲ امتیاز، ۴ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی ثبت کرد. تیم هاردوی جونیور از آتلانتا به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ راست، پس از حدود ۱۶ دقیقه حضور در بازی، زمین را ترک کرد. آتلانتا در مرحله‌ی اول پلی آف با بوستون دیدار خواهد کرد.

دالاس موریکس در امریکن ایرلاینز سنتر پذیرای سن آنتونیو اسپرز بود که بازی را با نتیجه‌ی ۹۱ بر ۹۶ به حریف خود واگذار کرد. بابن ماریانویچ از سن آنتونیو با ۲۲ امتیاز، ۱۲ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۲ بلاک شات، به پیروزی تیمش در این مسابقه کمک کرد. گِرِگ پاپویچ در این بازی به لامارکوس آلدریج، کوای لئونارد، تونی پارکر و تیم دانکن استراحت داد. دالاس علی رغم شکست در این بازی، با توجه به شکست ممفیس، در رده‌ی ششم کنفرانس غرب قرار گرفت و در راند اول پلی آف به مصاف اکلاهما سیتی تاندر خواهد رقت.

هیوستن راکتس با برتری مقابل ساکرامنتو کینگز، به عنوان آخرین تیم، جواز حضور در پلی آف را به دست آورد. هیوستن امروز میزبان ساکرامنتو بود و موفق شد با نتیجه‌ی ۱۱۶ بر ۸۱ حریف خود را از پیش رو بردارد. جیمز هاردن در این مسابقه ۳۸ امتیاز، ۴ ریباند و ۴ پاس منجر به گل به دست آورد. به این ترتیب هیوستن در جایگاه هشتم کنفرانس غرب قرار گرفت و در راند اول پلی آف با گلدن استیت رو به رو خواهد شد.

تیم بسکتبال گلدن استیت واریورز با پیروزی مقابل ممفیس گریزلیز، با شکست یک رکورد ۲۰ ساله تاریخ ساز شد. گلدن استیت امروز در حضور ۱۹۵۹۶ تماشاچی حاضر در اوراکل آرینا پذیرای ممفیس بود و با نتیجه‌ی ۱۲۵ بر ۱۰۴ حریف خود را شکست داد تا هفتاد و سومین پیروزی فصل خود را ثبت کند. استفن کری و گلدن استیت با کسب این پیروزی، رکورد فصل ۱۹۹۵-۹۶ مایکل جردن و شیکاگو بولز (۷۲ برد) را شکستند و رکورددار NBA در زمینه‌ی بیشترین پیروزی ثبت شده در فصل عادی شدند. کری در این دیدار ۴۶ امتیاز، ۴ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به دست آورد. این بازیکن با ۱۰ شوت سه امتیازی که در این بازی به ثمر رساند، تعداد سه امتیازی های خود در این فصل را به عدد ۴۰۲ رساند و اولین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که توانسته در یک فصل، حداقل ۴۰۰ سه امتیازی وارد سبد کند.

کوبی برایانت

کوبی برایانت دوران ۲۰ ساله‌ی حضور خود در NBA را با یک بازی به یادماندنی به پایان رساند. لس آنجلس لیکرز امروز در استیپل سنتر میزبان یوتا جاز بود و در حالی این بازی را با برتری ۱۰۱ بر ۹۶ به اتمام رساند که حدود ۶۰ درصد از امتیازات این تیم در این دیدار توسط کوبی کسب شد. برایانت در این مسابقه ۶۰ امتیاز به دست آورد تا رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در یک بازی در رقابت های این فصل را به نام خود ثبت کند. این نخستین بازی ۵۰ امتیازی کوبی از فوریه ۲۰۰۹ بود که او را به مسن ترین بازیکن NBA که توانسته در یک بازی حداقل ۵۰ امتیاز به دست آورد، بدل کرد. برایانت در طول دوران حرفه ای خود تنها در ۴ بازی بیش از ۶۰ امتیاز به دست آورده است. این بازیکن ۴ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات نیز به دست آورد. تیم لیکرز پیش از آغاز این مسابقه با پخش ویدئویی از برایانت قدردانی کرد که می توانید آن را در زیر تماشا کنید. (دانلود)

نتایج مسابقات NBA در ۱۳ اپریل ۲۰۱۶ را در جدول زیر می بینید. برای مشاهده‌ی برکت پلی آف به این صفحه مراجعه کنید. مسابقات پلی آف از ۱۶ اپریل آغاز می شود.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
بوستون سلتیکس ۹۸ ۸۸ میامی هیت دانلود
بروکلین نتز ۹۶ ۱۰۳ تورنتو رپتورز دانلود
شارلوت هورنتز ۱۱۷ ۱۰۳ اورلاندو مجیک دانلود
کلیولند کولیرز ۱۱۰ ۱۱۲ دیترویت پیستونز دانلود
واشنگتن ویزاردز ۱۰۹ ۹۸ آتلانتا هاوکس دانلود
شیکاگو بولز ۱۱۵ ۱۰۵ فیلادلفیا سونی سیکسرز دانلود
دالاس موریکس ۹۱ ۹۶ سن آنتونیو اسپرز دانلود
هیوستن راکتس ۱۱۶ ۸۱ ساکرامنتو کینگز دانلود
میلواکی باکز ۹۲ ۹۷ ایندیانا پیسرز دانلود
مینسوتا تیمبرولوز ۱۴۴ ۱۰۹ نیو اورلینز پیکانز دانلود
گلدن استیت واریورز ۱۲۵ ۱۰۴ ممفیس گریزلیز دانلود
لس آنجلس لیکرز ۱۰۱ ۹۶ یوتا جاز دانلود
فینیکس سانز ۱۱۲ ۱۰۵ لس آنجلس کلیپرز دانلود
پرتلند تریل بلیزرس ۱۰۷ ۹۹ دنور ناگتز دانلود

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.