شرکت کنندگان مسابقه اسلم دانک آل استار ۲۰۱۵ معرفی شدند

شرکت کنندگان مسابقه اسلم دانک آل استار 2015 معرفی شدند

مسابقه اسلم دانک آل استار ۲۰۱۵ با حضور ۴ شرکت کننده و تغییر روش برگزاری که یادآور شیوه قدیمی برگزاری این مسابقه است، انجام خواهد شد.
یانیس اتتوکومبو از میلواکی باکز، زک لاوین از مینسوتا تیمبرولوز، ویکتور اولادیپو از اورلاندو مجیک و میسون پلاملی از بروکلین نتز، شرکت کنندگان در مسابقه امسال هستند. (دانلود ویدئوی معرفی شرکت کنندگان)
مسابقه Slam Dunk آل استار ۲۰۱۵، شنبه، ۱۴ فوریه در سالن بارکلیز سنتر برگزار می شود.
شیوه برگزاری این مسابقه، امسال به روش قدیمی تغییر کرده است و شامل دو راند است که هر یک از ۴ شرکت کننده بدون محدودیت زمانی، می توانند هر دانکی را که مایل باشند به نمایش بگذارند. بازیکنان برای انجام هر دانک در راند نخست و نهایی، حداکثر سه بار فرصت دارند. ۵ داور به هر دانک امتیازی بین ۶ تا ۱۰ خواهند داد که باعث می شود حداکثر امتیاز ممکن ۵۰ و حداقل امتیاز، ۳۰ باشد. هر شرکت کننده در راند نخست دو دانک به نمایش می گذارد. دو دانک کننده ای که مجموع امتیازات آنها از دو دانک انجام شده بالاتر باشد، به مرحله فینال راه می یابند تا با هم رقابت کنند. در مرحله فینال نیز دانک کننده ای که مجموع امتیازات بیشتری از دو دانک خود به دست آورد، قهرمان خواهد شد.
هر سه بازیکن سال دومی حاضر در این مسابقه در بازی های امسال امیدوار کننده نشان داده اند. اتتوکومبو پس از ری الن که در سال ۱۹۹۷ در مسابقه اسلم دانک شرکت کرد، اولین بازیکن باکز است که در این مسابقه حاضر خواهد شد. این بازیکن در ۲۸ بازی از ۴۴ مسابقه این فصل، امتیازات خود را دو رقمی کرده است؛ در حالی که در ۷۷ بازی فصل گذشته تنها ۲۳ بار به مرز ۱۰ امتیاز رسیده بود. فروارد ۲۰ ساله اهل یونان این فرصت را دارد تا به عنوان اولین بازیکن میلواکی و نخستین بازیکن غیرامریکایی، برنده مسابقه اسلم دانک شود. (دانلود هایلایت های دانک های این بازیکن)
ویکتور اولادیپو که یکی از شانس های کسب عنوان بهترین بازیکن تازه کار در فصل ۲۰۱۳-۱۴ بود، میانگین امتیاز خود را که در فصل گذشته ۱۳٫۸ امتیاز بود به ۱۶٫۵ امتیاز در این فصل افزایش داده است. درصد شوت های این بازیکن نیز از ۴۱٫۹ درصد به ۴۵٫۹ درصد تغییر کرده است. (دانلود هایلایت های دانک های این بازیکن)
میسون پلاملی با در اختیار داشتن درصد شوت ۶۲٫۶ درصد در طول دوران بازی خود، بیشترین درصد شوت را در بین بازیکنانی که از طریق درفت ۲۰۱۳ وارد لیگ شده اند در اختیار دارد. این بازیکن میانگین ۱۰٫۴ امتیاز و ۶٫۷ ریباند را برای بروکلین به ثبت رسانده و در ۲۷ مسابقه ای که شروع کننده بوده است نیز متوسط ۱۳٫۹ امتیاز و ۸ ریباند را ثبت کرده است. او سعی خواهد کرد تا به عنوان نخستین بازیکن بروکلین نتز قهرمان مسابقه دانک شود. پلاملی در صورت قهرمانی، به جمع مایکل جردن از شیکاگو بولز (۱۹۸۸)، ایزیاه رایدر از مینسوتا تیمبرولوز (۱۹۹۴) و بلیک گریفین از لس آنجلس کلیپرز (۲۰۱۱) خواهد پیوست و چهارمین بازیکن تاریخ لیگ خواهد بود که در سالن اختصاصی تیمش، قهرمان مسابقه اسلم دانک شده است. (دانلود هایلایت های دانک های این بازیکن)
زک لاوین، تنها بازیکن سال اولی حاضر در این مسابقه، با میانگین ۳٫۴ پاس منجر به گل، رتبه دوم پاس منجر به گل در میان بازیکنان سال اولی را به خود اختصاص داده است و با کسب ۸ امتیاز در هر بازی، رتبه ۴ مشترک را در بین بازیکنان تازه کار در اختیار دارد. این بازیکن ۱۹ ساله در صورت قهرمانی در مسابقه اسلم دانک، دومین بازیکن جوان نام خواهد گرفت که در این رویداد قهرمان شده است. کوبی برایانت در سال ۱۹۹۷ در سن ۱۸ سالگی، قهرمان مسابقه اسلم دانک All-Star در کلیولند شد. (دانلود هایلایت های دانک های این بازیکن)
رقابت های شنبه شب آل استار شامل مسابقات ستاره های شوتی زنی، چالش مهارت ها و سه امتیازی است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۹ پاسخ

  1. OMID گفت:

    من نمیدونم چرا بازیکنای دیگه مثل گریفین و انیس که خیلی دانکای زیاد و قشنگ داشتنو شرکت ندادن ولی این بازیکنای کمتر شناخته شده رو شرکت دادن.عجیبه واقعا

  2. mlbj گفت:

    اینا بلدن دانک‌ بزنن اخه؟؟؟

  3. moein گفت:

    خداروشکر که باز روش مسابقه رو به قدیم برگردوندن ، این روش پارسالشون که کلا جذابیت مسابقه رو از بین برده بود
    این اولادیپو احتمال زیاد قهرمان بشه تو بازی که دانکای قشنگی میزد

  4. وستبروک نمیشه وستبروک قدرتیه و نمایشی نیس تو آل استار باید نمایشی باشی باید انعطاف پذیر باشی که راسل هر چی باشه انعطاف پذیر نیس پس این از راسل.

  5. پلاملی به احتمال زیاد بشه چون تو زمین خودشه و طرفداراشم هستن و همین باعث میشه انگیزش بیشتر بشه واسه دان قشنگ زدن من تا حالا تو بازیای بروکلین چیزه جالبی ازش ندیدم اصن من بازیای بروکلین رو نمیبینم که بازی پلاملی رو ببینم.

  6. این دانک زن میلواکی منو یاد یه بازیکن لاغر قد بلند یوتا میندازه که دو سه سال پیش از رو سر هیوارد پرید و بهترین دانک رو زد میندازه و اگه مث همونم باشه پس دیگه خیالش باید از انتخابش راحت باشه ولی بازم دانک زن اورلاندو مث گرگ دنبال همه اینا هس هر کدوم از اینا بخان خودشونو بهترین بدونن باید یه نگاهیم به اولادیپو بندازن آماده اجرای دانکاشه فقط باید دید و امتیاز داد.

  7. سینا میلواکی گفت:

    دانکهای آنتتوکامپو عالی بوده این فصل.گامهای بلندش فوق العادس.بنظرم یه حرکت جالب انجام بده بقیه رو پشت سر میذاره

  8. harden گفت:

    بابا اب قحطه ،برقاهم خاموش
    خداییش ماتو لیگ نونهالان مشهد از اینا قشنگ تر دانک می زنیم

  9. مهدی گفت:

    چطوری دانک زنا انتخاب میشن ؟؟؟ هرکی بیشتر دانک بزنه ؟؟؟

    • معمولا بازیکن هایی که دانک های زیباتری انجام میدن برای این مسابقه انتخاب میشن. البته بازیکن ها می تونن پیشنهاد شرکت تو این مسابقه رو رد کنن و تو مسابقه شرکت نکنن.

  10. اصن حقه توهه که بری آمریکا واسه بهترین دانک زن اینو شک نکن و بهت اعتماد دارم.
    ههه

  11. آدمین اینم فک کنم باشه که بازیکنای که بیشترین دانک رو داشته باشن اونا هم انتخاب میشن بیشرینم جزیش هس احتمالا.

  12. خخخخخخ وای پسر چقد من خنگم من خیال کردم شماره هشت مینسوتا راسل وستبروکه که دربارش کامنت گذاشتم اصن از داخل ترکیدم افسردگی گرفتم چه اشتباه لوکی.

  13. سهند گفت:

    با سلام آقا این مسابقه آل استار چند شنبه و چه ساعتی بر گزار میشه

  14. MoNST3R گفت:

    ویکتور اولادیپو
    that’s my boy
    از همون موقع که تو مجیک استارتر شد شناختمش و به خیلی ها معرفیش کردم,اصن من این بچه رو بزرگ کردم 🙂 جای ویگینز خالیه انصافا

  15. MoNST3R گفت:

    بوستون جان بیخیال آخه وستبروک؟! معلومه زیاد ذوق کردی سر این پست 🙂 خخخ حالا صداشو در نیار 😉

  16. اشتباه چشمی شد قول میدم دیگه از این جور گافای خیلی ضایع ندم واقعا خندم گرفت از سوتیه خودم خخخخ

  17. MONST3R داداش میتونی منو هم بیاری بالا روم برنامه ریزی کن که فصل بعد یا تو ایگ هند باشم یا غنا هههههه
    اصن فیل جکسون پیش تو ان بی ای رو شناخت درست میگم؟؟

  18. MoNST3R گفت:

    الان دارم رو یسری روکی های دیگه کار میکنم ولی حتما واسه هند و غنا امیدوار باش هههه فیل جکسون نه ولی جکسون فیل چرا 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *