شرکت کنندگان مسابقه اسلم دانک آل استار ۲۰۱۶

شرکت کنندگان مسابقه اسلم دانک آل استار 2016

زک لاوین از مینسوتا تیمبرولوز روز شنبه، ۱۳ فوریه، در سالن ایر کانادا سنتر شهر تورنتو از عنوان قهرمانی خود در مسابقه اسلم دانک آل استار دفاع خواهد کرد. لاوین که سال گذشته در ۱۹ سالگی و در اولین سال حضورش در لیگ، با نمایش های زیبای خود در بالای حلقه، عنوان قهرمانی مسابقه اسلم دانک را به دست آورد، در مسابقه‌ی امسال با ویل بارتون از دنور ناگتز، آندره درامند از دیترویت پیستونز و اردن گوردون از اورلاندو مجیک رقابت می کند.
مسابقه Slam Dunk آل استار، از مسابقات شنبه شب در آخر هفته آل استار است.
لاوین در صورت قهرمانی در مسابقه دانک امسال، به جمع مایکل جردن (۱۹۸۷-۸۸)، جیسن ریچاردسن (۲۰۰۲-۰۳) و نیت رابینسون (۲۰۰۹-۱۰)، به عنوان تنها بازیکنانی که دو سال متوالی قهرمان مسابقه دانک شده اند، خواهد پیوست. لاوین که در ترکیب تیم آمریکا در مسابقه ستاره های در حال رشد امسال نیز قرار گرفته است، میانگین ۱۲٫۸ امتیاز و ۳٫۲ پاس منجر به گل را در دومین فصل حضورش در لیگ ثبت کرده است.
ویل بارتون با میانگین ۱۵٫۵ امتیاز، ۶ ریباند و ۲٫۳ پاس منجر به گل، در چهارمین فصل حضورش درلیگ، بهترین عملکرد دوران حرفه ای خود را ثبت کرده است. بارتون در میان بازیکنانی که بیشتر از نیمی از بازی های خود را از روی نیمکت شروع کرده اند، پس از رایان اندرسون از نیو اورلینز پلیکانز (۱۷٫۲ امتیاز) دومین میانگین امتیاز برتر لیگ را در اختیار دارد.
آندره درامند که در میانگین ریباند (۱۵ ریباند) و دابل دابل (۴۱) پیشتاز بازیکنان لیگ است، امسال برای نخستین بار در دوران حرفه ای ۴ ساله‌ی خود برای حضور در مسابقه آل استار انتخاب شده است. پس از آلن ایورسن (فصل ۲۰۰۸-۰۹)، درامند اولین بازیکن دیترویت است که برای حضور در تیم کنفرانس شرق در مسابقه آل استار انتخاب شده است. آخرین بازیکن دیترویت که در مسابقه دانک شرکت کرد، جری استکهاوس (سال ۲۰۰۰) بود.
ارن گوردون، انتخاب شماره ۴ درفت ۲۰۱۴، میانگین ۷٫۷ امتیاز و ۵٫۷ ریباند را در دومین فصل حضورش در لیگ ثبت کرده است و اخیرا در ترکیب مجیک شروع کننده شده است. این بازیکن به دنبال آن است تا با قهرمانی در مسابقه اسلم دانک، به دوایت هاوارد (سال ۲۰۰۸) بپیوندد و نام خود را به عنوان دومین بازیکن مجیک که قهرمان این مسابقه شده است، ثبت کند.
مسابقه اسلم دانک به صورت دو مرحله ای برگزار می شود و ۴ شرکت کننده می توانند بدون محدودیت زمانی، هر دانکی را که مایلند به نمایش بگذارند. شرکت کنندگان در مرحله‌ی اول و نهایی، سه بار فرصت دارند تا هر دانک خود را کامل کنند. پنج قاضی به هر دانک امتیازی بین ۶ تا ۱۰ می دهند که باعث می شود کمترین امتیاز ۳۰ و بیشترین امتیاز ۵۰ باشد. هر شرکت کننده در مرحله‌ی اول ۲ دانک به نمایش می گذارد. دو دانک زننده ای که از مجموع دو دانک خود مجموع امتیاز بیشتری به دست آورند، به مرحله‌ی نهایی صعود می کنند تا با هم رو در رو شوند. بازیکنی که در راند نهایی از مجموع دو دانک خود بیشترین امتیاز را کسب کند، قهرمان مسابقه خواهد بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. Mahdi6 گفت:

    میتونستن بجای درامند کس دیگری رو بیارن

  2. sina777 گفت:

    لاوین و ارون گردن به نظرم شانس بیشتری دارن
    به امید پیروزی گردن

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *