شرکت کنندگان مسابقه سه امتیازی All Star 2016

شرکت کنندگان مسابقه سه امتیازی All Star 2016

استفن کری، مدافع عنوان قهرمانی مسابقه سه امتیازی All Star و هم تیمی اش در تیم گلدن استیت واریورز، کلی تامپسن، در صدر لیست ۵ بازیکنی هستند که علاوه بر مسابقه آل استار امسال، در مسابقه سه امتیازی که روز شنبه ۱۳ فوریه برگزار می شود، نیز شرکت خواهند کرد.
کریس باش از میامی هیت، جیمز هاردن از هیوستن راکتس، کایل لوری از تورنتو رپتورز، دوین بوکر از فینیکس سانز، کریس میدلتون از میلواکی باکز و جی.جی. ردک از لس آنجلس کلیپرز، دیگر بازیکنانی هستند که در کنار کری و تامپسن در مسابقه‌ی سه امتیازی رقابت خواهند کرد.
استفن کری که با میانگین ۲۹٫۸ امتیاز، پیشتاز بازیکنان لیگ از این نظر است، در سه فصل گذشته پیشتاز بازیکنان لیگ از نظر تعداد شوت های سه امتیازی موفق بوده است و در این فصل نیز صدرنشین است. این بازیکن در رکورد ۴۵ برد و ۴ باختی که تیمش تاکنون ثبت کرده است، ۲۳۲ شوت سه امتیازی به ثمر رسانده نخستین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفته که در ۴ فصل متوالی حداقل ۲۰۰ شوت سه امتیازی ثبت کرده است. این بازیکن در مسیر شکستن رکورد ۲۸۶ سه امتیازی در یک فصل که متعلق به خودش است و در فصل گذشته ثبت شده است قرار دارد. باارزش ترین بازیکن فصل ۲۰۱۴-۱۵، برای سومین سال متوالی در مسابقه‌ی آل استار شروع کننده خواهد بود و برای پنجمین بار در مسابقه‌ی سه امتیازی شرکت می کند.
کلی تامپسن پس از آنکه در سال گذشته به راند نهایی مسابقه سه امتیازی راه یافت، برای دومین بار در این مسابقه حضور خواهد داشت. او با ۱۵۵ سه امتیازی موفق، در جایگا دوم لیگ از این نظر قرار دارد و در صورتی که در این فصل حداقل ۲۰۰ سه امتیازی وارد سبد کند، چهارمین فصل متوالی با حداقل ۲۰۰ سه امتیازی موفق را ثبت خواهد کرد و در کنار کری قرار می گیرد. این بازیکن که برای دومین سال متوالی برای حضور در مسابقه آل استار انتخاب شده است، میانگین ۲۱٫۵ امتیاز را ثبت کرده و برای پنجمین فصل پی در پی، حداقل ۴۰ درصد از شوت های سه امتیازی خود را به ثمر رسانده است.
جیمز هاردن که با متوسط ۲۷٫۹ امتیاز، دومین بازیکن برتر لیگ از این نظر است، برای دومین سال متوالی در مسابقه سه امتیازی شرکت می کند. هاردن که سابقه‌ی حضور در ۴ آل استار را در کارنامه دارد، با ۱۴۰ شوت سه امتیازی که در این فصل وارد سبد کرده، در جایگاه سوم لیگ از نظر شوت های سه امتیازی موفق قرار دارد و از نظر اقدام های های سه امتیازی پس از کری در جای دوم قرار دارد. هاردن در روز ۲۰ ژانویه، با ۲۶ سال و ۱۴۷ روز، جوانترین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که به رکورد ۱۰۰۰ شوت سه امتیازی موفق رسیده است.
دو بازیکن دیگر که علاوه بر مسابقه آل استار، در مسابقه سه امتیازی نیز حضور دارند از کنفرانس شرق هستند. کریس باش که برای یازدهمین سال متوالی در بازی آل استار حاضر است، با ۷۸ شوت سه امتیازی که بهترین رکورد دوران حرفه ایش است، پیشتاز بازیکنان میامی هیت در این فاکتور است. کایل لوری که نماینده ای از تیم میزبان، رپتورز است و برای دومین سال متوالی در ترکیب شروع کننده‌ی تیم شرق قرار دارد، ۳۸٫۸ درصد از شوت های سه امتیازی خود در این فصل را وارد سبد کرده است که رکوردی در دوران حرفه ایش محسوب می شود. او با ۱۳۵ سه امتیازی موفق و ۳۴۸ اقدام به سه امتیازی، به ترتیب در رده های چهارم و پنجم لیگ از این نظر قرار دارد.
از سال ۲۰۱۰ که استفن کری در مسابقه سه امتیازی شرکت کرد، دوین بوکر اولین بازیکن سال اولی است که در این رویداد رقاب خواهد کرد. گارد ۱۹ ساله سانز با وارد سبد کردن ۴۱٫۸ درصد از شوت های سه امتیازی خود، پیشتاز بازیکنان سال اولی در درصد شوت های سه امتیازی است و در رتبه‌ی ۱۲ام لیگ از این نظر قرار گرفته است. این بازیکن در روز ۱۹ ژانویه با وارد سبد کردن ۶ شوت سه امتیازی، رکورد بیشترین سه امتیازی موفق ثبت شده توسط یک بازیکن سال اولی در تاریخ باشگاه سانز را به نام خود ثبت کرد و با ۳۲ امتیاز، بیشترین امتیاز دوران حرفه ای خود را به دست آورد. او در روز دوم فوریه در برابر رپتورز نیز ۶ شوت سه امتیازی به ثمر رساند و کار خود را با ۲۷ امتیاز به اتمام رساند.
کریس میلتون و جی.جی. ردک نیز هر دو در شوت زنی فصل خوبی داشته اند. میدلتون ۴۱٫۲ درصد از شوت های سه امتیازی خود را وارد سبد کرده که به او کمک کرده با میانگین ۱۷٫۶ امتیاز، بهترین میانگین امتیاز دوران حرفه ای خود را ثبت کند. ردک (میانگین ۱۶ امتیاز) با وارد سبد کردن ۴۸٫۲ درصد از سه امتیازی های خود، صدرنشین بازیکنان لیگ از نظر درصد شوت های سه امتیازی است. ردک در روز ۱۸ ژانویه در بازی برابر هیوستن، ۹ شوت سه امتیازی به ثمر رساند و رکورد باشگاه کلیپرز را تکرار کرد. او در آن بازی با ۴۰ امتیاز، بیشترین امتیاز دوران حرفه ای خود را ثبت کرد.
مسابقه سه امتیازی در دو راند به صورت زمانی برگزار می شود و در آن پنج جایگاه شوت زنی در پشت خط سه امتیازی معین شده است. در ۴ جایگاه شوت زنی، ۴ توپ نارنجی یک امتیازی و ۱ توپ چند رنگ دو امتیازی در قفسه ها قرار دارد. همه‌ی توپ های قفسه‌ی پنجم دو امتیازی هستند و شرکت کنندگان می توانند این قفسه را در هر یک از جایگاه های شوت زنی که مایلند قرار دهند. بازیکنان یک دقیقه فرصت دارند هر تعداد از مجموع ۲۵ توپی که در اختیار دارند شوت کنند. سه شرکت کننده ای که در راند اول بیشترین امتیاز را کسب کنند، راهی راند قهرمانی می شوند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. mohamad ho3in گفت:

    امسال مسابقه ۳ امتیازی خیلی خوبه ولی مسابقه اسلم دانک زیاد خوب نیست به امید قهرمانی استفن کری.

  2. پویان گفت:

    ادمین خسته نباشی لطفا تاریخ و ساعت بازی ۳point ,dunk,,… رو که مثل پارسال بقل سایت گذاشته بودی,امسال هم بزار,ممنون

  3. مهدی گفت:

    احمد اقا خیلی عقبی این خبر ۳امتیازی و اسلم دانک رو روز پیش اپ nbaگذاشت
    خدایی عقبی

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *