شکست تیم بسکتبال ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴

مهدی کامرانی

تیم بسکتبال ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴، مقابل اسپانیا شکست خورد.
تیم بسکتبال کشورمان امروز در آخرین بازی از روز اول مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴، در شهر گرانادا اسپانیا برابر میزبان قرار گرفت و با نتیجه‌ی ۹۰ بر ۶۰ مغلوب حریف شد. تیم ایران کوارتر نخست این مسابقه را با نتیجه ۱۸ بر ۲۷ به حریف واگذار کرد؛ ۱۱ امتیاز تیم ایران در این کوارتر توسط مهدی کامرانی و عمدتا از پرتاب های راه دور کسب شد. اسپانیایی ها نیز با تکیه بر برادران گسول در زیر حلقه، قدرت نمایی می کردند. با بالا رفتن خطاهای اوشین ساهاکیان و تعویض این بازیکن، کار کسب امتیاز در زیر حلقه برای تیم اسپانیا آسانتر نیز شد. همین روند در کوارتر دوم نیز کم و بیش ادامه داشت؛ به طوری که در پایان نیمه اول پاو گسول ۱۹ و مارک گسول ۸ امتیاز کسب کردند.
کوارترهای سوم و چهارم نیز به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۱۷ و ۲۰ بر ۱۰ به سود اسپانیا خاتمه یافت. بازیکنان ایران در این مسابقه تنها ۱۱ پاس منجر به گل ثبت کردند. حامد آفاق، بازیکن شوتزن تیم ما، در این مسابقه تنها ۲ اقدام به پرتاب داشت که در یک مورد موفق بود.
پاو گسول از اسپانیا با کسب ۳۳ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۲ بلاک شات، شاخص ترین بازیکن این مسابقه بود. مهدی کامرانی با ۱۸ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران در این مسابقه بود. این بازیکن ۳ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی نیز ثبت کرد. حامد حدادی نیز ۱۶ امتیاز، ۱۵ ریباند و ۱ بلاک شات به دست آورد. (آمار بازی – دانلود هایلایت ها)
تیم بسکتبال ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی بسکتبال، ۹ شهریور به مصاف برزیل می رود. برای مشاهده برنامه کامل جام جهانی بسکتبال و جداول رده بندی گروه ها اینجا کلیک کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۷ پاسخ

  1. Reza گفت:

    ایرانیا تعارف می کردن همینم باعث ترن اوور و فست برک های مرگبار شد.کامرانی فوق العاده بود

  2. mlbj گفت:

    بد ترین بازیکن از لحاظ شوت زنی صمد بود خیلی بد شوت میزد فقط پاساش خوب بود صمد بهتره بیشتر پاس بده تا شوت و باید بیشتر رو شوتاش کار کنه

  3. نوید گفت:

    صمد انتظارا رو براورده نکرد.و ارسلان که یه جورایی ستاره تیم هست هم بازی داده نشد. معلوم بود ایران قرار نیست با تمام توان با اسپانیا روبهو بشه و انرژیشو گذاشته واسه بقیه بازیها

  4. امیرحسین گفت:

    تو این مورد با تو موافقم

  5. pedram گفت:

    اقا بازی کامل ایران و کلا بازی های جام جهانی رو برای دانلود در سایت نمی گذارین ؟؟

  6. pedram گفت:

    خیلی خوب ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *