احتمال عبور سقف دستمزد تیم های NBA از مرز ۱۰۰ میلیون دلار در فصل ۲۰۱۷-۱۸

احتمال عبور سقف دستمزد تیم های NBA از مرز 100 میلیون در فصل 2017-18

در نشست هیئت مدیره لیگ NBA که این هفته در نیویورک برگزار شد، این خبر که ممکن است سقف دستمزد تیم های NBA در فصل ۲۰۱۷-۱۸ از مرز ۱۰۰ میلیون دلار بگذرد، به اطلاع تیم ها رسید.
منابع به ESPN.com گفتند براساس پیش بینی فعلی، مقامات لیگ انتظار دارند سقف دستمزد که هم اکنون ۶۳٫۱ میلیون دلار است، فصل آینده ۶۷٫۱ میلیون دلار، فصل ۲۰۱۶-۱۷ مبلغ ۸۹ میلیون دلار و در فصل ۲۰۱۷-۱۸، مبلغ ۱۰۸ میلیون دلار باشد. این افزایش قابل توجه سقف دستمزدها تا حد زیادی ناشی از ورود پول قرارداد تلویزیونی ۲۴ میلیارد دلاری و ۹ ساله ای است که پس از پایان فصل ۲۰۱۵-۱۶، اجرایی خواهد شد.
برای درک بهتر موضوع، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که بیشترین افزایش در سقف پرداخت های تیم ها، تاکنون ۷ میلیون دلار در یک فصل بوده است.
به گفته منابع، لیگ به تیم ها تاکید کرده است که این احتمال گرچه یک پیش بینی حتمی نیست اما در صورتی که NBA و اتحادیه بازیکنان پس از پایان فصل ۲۰۱۶-۱۷، تمایلی به تعلیق نداشته باشند، محتمل الوقوع خواهد بود. هر دو طرف (مالکان باشگاه ها و اتحادیه بازیکنان) این حق را دارند که تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶، از توافق جمعی فعلی خارج شوند.
در این نشست همچنین پیش بینی لیگ از میزان جهشی که در سقف مالیات لوکس اتفاق خواهد افتاد اعلام شد. براساس این پیش بینی مقدار سقف مالیات لوکس که در حال حاضر ۷۶٫۸ میلیون دلار است، در فصل آینده به ۸۱٫۶ میلیون دلار، در فصل ۲۰۱۶-۱۷ به ۱۰۸ میلیون دلار و در فصل ۲۰۱۷-۱۸، به ۱۲۷ میلیون دلار خواهد رسید.
به گفته منابع، مقامات لیگ برنامه ریزی کرده اند که مقدار سقف حقوق و مالیات لوکس در سال های پس از آن کاهش یابد. براساس این طرح در فصل ۲۰۱۸-۱۹ سقف دستمزد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار و سقف مالیات لوکس ۱۲۱ میلیون دلار، در فصل ۲۰۱۹-۲۰ سقف دستمزد ۱۰۲ میلیون دلار و سقف مالیات لوکس ۱۲۴ میلیون دلار و در فصل ۲۰۲۰-۲۱، سقف دستمزد ۱۰۷ میلیون دلار و سقف مالیات لوکس ۱۳۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.
ماه گذشته NBA اعلام کرد اتحادیه بازیکنان طرح “تسویه سقف دستمزد” را که طبق آن قرار بود به بازیکنان همان سهم ۵۱ درصدیشان از درآمد ها تحت قرارداد جمعی فعلی پرداخت شود، رده کرده است. براساس این طرح قرار بود سقف دستمزدها در طول سال های بعد به صورت مصنوعی پایین نگه داشته شود و در یک دوره بلند مدت کم کم افزایش پیدا کند. در صورتی که این طرح از طرف اتحادیه بازیکنان پذیرفته می شد، سقف مبلغ قابل پرداخت به هر بازیکن از جمله بازیکنانی که در سال ۲۰۱۶ بازیکن آزاد می شوند، حفظ می شد. بازیکنانی چون لبران جیمز که با آینده نگری قرارداد خود را طوری امضا کرده اند که در سال ۲۰۱۶ بازیکن آزاد شوند، از مخالفان سرسخت این طرح بودند.
لیگ NBA پیشنهاد داده بود افزایش درآمد ناشی از قرارداد پخش تلویزیونی جدید، به صورت یکجا به اتحادیه بازیکنان پرداخت شود و به صورت مساوی بین همه بازیکنان تقسیم شود. اما میشل رابرتز، مدیر اجرایی اتحادیه بازیکنان باور دارد اجرای این طرح به صورت بلند مدت به نفع بازیکنان نیست و بهتر است افزایش درآمد ناشی از قرارداد تلویزیونی، در قراردادهای بازیکنان که از سال ۲۰۱۶ به بعد منعقد می شود، اعمال شود. بنابراین اتحادیه بازیکنان این طرح را نپذیرفت. یکی از خواسته های اتحادیه بازیکنان افزایش قابل توجه یا حتی برداشته شدت سقف دستمزد قابل پرداخت به هر بازیکن است. در صورتی که آنها به این خواسته خود دست یابند، دستمزد ستارگان لیگ افزایشی چشمگیر خواهد داشت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. jwall گفت:

    admin این مسابقات east و west تیم جردن چیه؟؟؟
    هالایتش رو می تونی با کیفیت بالا بزاری؟؟؟

  2. jwall گفت:

    Admin چرا جواب نمیدی؟؟؟

  3. afshin گفت:

    بابا بیچاره خوابه

  4. سینا میلواکی گفت:

    ویزاردز رپتورز رو برد.فکر کنم صعود هم بکنه.بردن تیمهای چهارم کنفرانس توسط تیمهای پنجم رویه ی معمولیه! اکثرا به بازیه ۷م هم کشیده میشن

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *