عکس های کمتر دیده شده‌ی استیو نش

پس از انتشار این خبر که استیو نش فصل ۲۰۱۴-۱۵ لیگ ان بی ای را از دست خواهد داد، گمانه زنی ها در مورد احتمال بازنشستگی نش بیشتر شده است. در آلبوم تصاویر زیر، نگاهی به دوران زندگی و ورزشی این بازیکن می اندازیم. (برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگتر، روی آنها کلیک کنید.)

عکس هایی کمتر دیده شده‌ی استیو نش

عکس مربوط به سال ۱۹۷۵: برنده دو جایزه MVP لیگ، در روز هفتم فوریه ۱۹۷۴ در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی متولد شد.

استیو نش

عکس مربوط به دهه ۱۹۸۰: پدر استیو فوتبال حرفه ای بازی می کرد و خانواده او پیش از مستقر شدن در ویکتوریا سیتی در نزدیکی شهر ونکوور، در شهرهای زیادی زندگی کرده بودند.

استیو نش

عکس مربوط به دهه ۱۹۸۰: مانند بسیاری از پسرهای کانادایی، نش به سرعت عاشق ورزش هاکی شد. تیم مورد علاقه او Vancouver Canucks و بازیکن مورد علاقه اش Wayne Gretzky بود. نش علاوه بر هاکی، لاکراس و راگبی نیز بازی کرد، اما تا کلاس هشتم علاقه اش به بسکتبال را کشف نکرده بود.

استیو نش

عکس مربوط به سال ۱۹۹۵: گرچه نش یکی از بسکتبالیست های مطرح کانادا بود، اما کمتر دانشگاهی علاقه‌مند به جذب او بود. تنها بورسیه ای که این بازیکن دریافت کرد، از دانشگاه سانتا کلارا بود؛ آن هم به این شرط که دفاع خود را بهبود دهد.

استیو نش Steve Nash

عکس مربوط به سال ۱۹۹۵: نش بلافاصله قابلیت های خود را در زمین بسکتبال نشان داد و تیم دانشگاه سانتا کلارا را برای حضور در تورنمنت NCAA پس از ۵ سال، رهبری کرد. تیم بسکتبال دانشگاه سانتا کلارا در راند اول اریزونا را از پیش رو برداشت، اما در راند دوم مغلوب تیم تمپل شد. علی رغم این شکست، نش و تیمش توانستند توجه ها را به خود جلب کنند. استیو نش در طی سه سال بعد، تیم دانشگاهش را برای حضور در دو تورنمنت NCAA دیگر رهبری کرد و خود را به عنوان یکی از بهترین گارد راس های حاضر در کشور مطرح کرد.

استیو نش Steve Nash

عکس مربوط به سال ۱۹۹۶: در درفت این سال، استیو نش به عنوان انتخاب شماره ۱۵ توسط فینیکس سانز جذب شد. بسیاری از کارشناسان او را به عنوان بازیکنی می شناختند که در انجام وظایف یک گارد راس، بهترین است و نش را با بازیکنانی چون الن آیورسن و استفن ماربری، که امتیاز آورانی ذاتی بودند مقایسه می کردند.

Steve Nash

عکس مربوط به سال ۱۹۹۷: نش در ترکیب تیم ملی بسکتبال کانادا نیز حاضر بود. نقطه عطف این بازیکن در بازی های ملی، حضور در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود. این بازیکن در سال ۲۰۰۴ نیز کاپیتان تیم ملی بود اما آنها نتوانستند به المپیک راه یابند. عکس بالا مربوط به بازی تیم های کانادا و کوبا در مسابقات فیبا امریکاست که در شهر مونته‌ویدئو کشور اروگوئه برگزار شد.

تیم دالاس موریکس در سال 2001

عکس مربوط به سال ۲۰۰۱: پس از گذراندن دو فصل متوسط در فینیکس، نش در ازای Martin Muursepp، Bubba Wells، Pat Garrity و یک انتخاب راند اول درفت، به دالاس ماوریکس منتقل شد. دالاس در ابتدا چندان قدرتمند نبود اما پس از جذب دیرک نویتزکی از طریق درفت و به دست آوردن مایکل فینلی و جوان هاوارد، به یکی از مدعیان تبدیل شد. مارک کیوبن شخصی بود که بیشترین تاثیر را در موفقیت دالاس داشت. او در سال ۲۰۰۰ این تیم را خرید و آن را به یک تیم مدعی تبدیل کرد.

تیم دالاس موریکس در سال 2002

عکس مربوط به سال ۲۰۰۲: ماوریکس تحت مالکیت کیوبن، به تیمی برای حضور بازیکنان خارجی که هر ساله تعدادشان در NBA بیشتر می شد، تبدیل شد. ادواردو ناهرا (مکزیک)، وانگ ژیژی (چین)، استیو نش (کانادا)، طارق عبدالواحد (فرانسه) و دیرک نویتزکی (آلمان) بازیکنان حاضر در این عکس هستند.

تیم کنفرانس غرب در آل استار سال 2002

عکس مربوط به سال ۲۰۰۲: استیو نش در آل استار سال ۲۰۰۲ که در فیلادلفیا برگزار شد، در ترکیب تیم کنفرانس غرب حضور داشت و با ۹ پاس منجر به گل، به برتری ۱۳۵ بر ۱۲۰ تیمش برابر کنفرانس شرق، کمک کرد.

استیو نش - دیرک نویتزکی

عکس مربوط به سال ۲۰۰۳: نش و هم تیمی اش نویتزکی در حال تماشای مسابقه تیم رنجرز. نش در آن سال میانگین ۱۷٫۷ امتیاز و ۷٫۳ پاس منجر به گل را به ثبت رساند؛ نویتزکی نیز متوسط ۲۵٫۱ امتیاز در هر بازی را کسب کرد تا ماوریکس به فینال کنفرانس غرب برسد. آنها در فینال غرب مغلوب اسپرز شدند.

Steve Nash

عکس مربوط به سال ۲۰۰۵: استیو نش در حال نمایش مهرات هایش در فوتبال.

استیو نش در حال دریافت جایزه MVP

عکس مربوط به سال ۲۰۰۵: نش که به عنوان یکی از متواضع ترین بازیکنان لیگ شناخته می شد، جایزه MVP سال ۲۰۰۵ را از جری کولانجلو دریافت می کند. او سال بعد نیز این جایزه را به دست آورد.

عکس بسکتبال - استیو نش

عکس مربوط به سال ۲۰۰۵: استیو نش و یکی از هواداران خردسالش در جریان یکی رویدادی بسکتبالی خیریه.

عکس بسکتبال - استیو نش

عکس مربوط به سال ۲۰۰۷: نش که به بازی کردن بدون ترس مشهور بود، در اواخر کوارتر چهارم بازی اول نیمه نهایی کنفرانس غرب، با تونی پارکر برخورد کرد که منجر به خونریزی بینی او شد. خونریزی بینی او تا پایان بازی ادامه داشت.

استیو نش - یائو مینگ

عکس مربوط به سال ۲۰۰۷: نش ۱٫۹۱ متری در کنار یائو مینگ ۲٫۲۹ متری.

استیو نش - تیری هانری

عکس مربوط به سال ۲۰۰۸: استیو نش و تیری هانری در فینال مسابقه فوتبالی در محله چینی ها در نیویورک سیتی. نش که در سایر ورزش ها نیز استعداد داشت، در جریان مسابقه اسلم دانک سال ۲۰۰۵ با پاس دادن توپ با سر به هم تیمی اش استادمایر، مهارت های فوتبالی خود را به نمایش گذاشت.

عکس بسکتبالیست ها

عکس مربوط به سال ۲۰۰۸: نش در حال تماشای مسابقه بیسبال تیم های یانکیز و رد ساکس.

استیو نش - جف ون گاندی

عکس مربوط به سال ۲۰۰۹: استیو نش به عنوان خبرنگار برنامه Late Show قبل از فینال های سال ۲۰۰۹ ما بین اورلاندو مجیک و لس آنجلس لیکرز. او در این صحنه در حال مصاحبه با جف ون گاندی است.

استیو نش - المپیک زمستانی ونکوور

عکس مربوط به سال ۲۰۱۰: در مراسم افتتاحی المپیک زمستانی ونکوور در سال ۲۰۱۰، استیو نش با حمل مشعل المپیک، اولین بازیکن NBA لقب گرفت که مشعل المپیک را حمل کرده است. او به کمک هموطنانش Wayne Gretzky، Nancy Greene و Catriona Lemay Doan مشعل را حمل کرد.

استیو نش - آماری استادمایر

عکس مربوط به سال ۲۰۱۰: نش و آماری استادمایر در جریان بازی دوم فینال کنفرانس غرب در کنار هم. آنها آن باز را با نتیجه ۱۲۴ بر ۱۱۲ به حریف واگذار کردند، اما با پیروزی در مسابقات سوم و چهارم سری را به تساوی کشاندند. لیکرز با پیروزی های که به سختی در بازی های پنجم و ششم به دست اورد، راهی فینال شد و قهرمانی دیگری کسب کرد.

عکس بسکتبالیست ها - استیو نش

عکس مربوط به سال ۲۰۱۰: استیو نش و دخترهای دوقلویش لولا و بلا. عکس پس از فینال جام جهانی فوتبال گرفته شده است.

استیو نش - ازرا هلند

عکس مربوط به سال ۲۰۱۰: استیو نش و ازرا هلند پیش از اولین نمایش فیلمشان با نام “Into the Wind”. این فیلم که اولین تجربه فیلم سازی نش بود، در مورد دونده‌ی ماراتنی به نام Terry Fox بود که سعی می کرد آگاهی ها در مورد بیماری سرطان را افزایش دهد.

استیو نش - گرنت هیل

عکس مربوط به سال ۲۰۱۱: نش و هم تیمی اش گرنت هیل در تیم فینیکس سانز، قبل از این که دو بازیکن از این تیم جدا شوند. هیل سال ۲۰۱۲ به کلیپرز پیوست و آخرین فصل حضورش را در این تیم سپری کرد. نش نیز به لیکرز پیوست.

دوایت هاوارد - استیو نش

عکس مربوط به سال ۲۰۱۲: دوایت هاوارد و استیو نش در کنار هم، پیش از آنکه هر دو بازیکن اولین فصل حضورشان در لیکرز را تجربه کنند.

نیمکت تیم لیکرز

عکس مربوط به سال ۲۰۱۳: نش با ۴۰ سال سن، مسن ترین بازیکن فعال لیگ بود. او به دلیل مشکلات کمر و رشته های عصبی تنها در ۱۵ بازی از فصل ۲۰۱۳-۱۴ حاضر بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    هوووم، لذت بردم.
    دستت درست و سرت خوش باد.

  2. mlbj گفت:

    خیلی قشنگ بود مرسی
    چقدر قیافش به مرور زمان تغییر کرده

  3. علی کوچولو گفت:

    خداییش خیلی بازیکن ارزنده ای بود.

  4. یه گارد کامل که دنیا نظیرشو ندیده این نش تکرار نشدنیه خدا وکیلی حقش بود بره یه تیم بالاتر از فینیکس و دوست داشتنیم بهش اضاف کنیم.
    احمد جون با این عکسا ترکوندی.

  5. رضا گفت:

    عالی بود
    ممنون

  6. پویان گفت:

    باسلام ازاین پست لذت بردم لطفامثل استیو نش
    کوبی برایانت هم بزارین خواهش میکنم ممنون

  7. ali گفت:

    سلام میشه این رو برای من ترجمه کنید میگه من مشکلی ندارم تا با کوبی بازی کنم .

    http://www.cbssports.com/nba/e.....obe-bryant

    • آذرخش گفت:

      گمانه زنی ها این بوده که تمایل نداشته و نمی خواسته فرصت های شوتزنیش رو با کوبی به اشتراک بذاره، اما خود کارملو رد می کنه و میگه اتفاقا ما چندین بار با هم صحبت کردیم، درباره همه چیز صحبت کردیم و از طرف کوبی هم فشاری نبود که بگه پاشو بیا اینجا. نهایتا اینکه بر اساس تمام شرایط تصمیم گرفته توی نیکز باقی بمونه. آخره کار هم مقاله میگه که درسته که کارملو گفته به خاطر کوبی نبوده و احتمالا هم راست میگه ولی خیلی دلیل قانع کننده ای واسه صحبتش نمیاره. 🙂

      • آذرخش گفت:

        یه نکته دیگه، نمی گه من مشکلی ندارم، میگه من مشکلی نداشتم تا با کوبی بازی کنم(اون موقع که ممکن بود برم لیکرز)

  8. میلگرد گفت:

    تصاویر خیلی خیلی جالب بود. ممنون از شما بازم از این کارا بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *