فصل ۲۰۱۶-۱۷ لیگ بسکتبال NBA آغاز شد

فصل 2016-17 لیگ بسکتبال NBA آغاز شد

سرانجام انتظارها به پایان رسید و فصل ۲۰۱۶-۱۷ لیگ بسکتبال NBA روز سه‌شنبه، ۲۵ اکتبر، با انجام سه مسابقه آغاز شد.

در نخستین مسابقه امروز، کلیولند کولیرز، مدافع عنوان قهرمانی، در خانه پذیرای نیویورک نیکس بود که با نتیجه ۱۱۷ بر ۸۸ حریف خود را در هم کوبید و فصل را با قدرت آغاز کرد. اعضای تیم کلیولند کولیرز پیش از آغاز این مسابقه، حلقه های قهرمانی فصل گذشته خود را دریافت کردند و پرچم قهرمانی کلیولند در کوئیکن لونز آرینا به اهتزاز درآمد.

لبران جیمز در این دیدار ۱۹ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۴ پاس منجر به گل به دست آورد تا چهل و سومین تریپل دابل دوران حرفه ای خود را در شب افتتاحیه فصل ۲۰۱۶-۱۷ ثبت کند. از سال ۲۰۰۶، این نخستین بار است که بازیکنی در شب افتتاحیه فصل، تریپل دابل می کند. جیمز یک بلاک شات نیز ثبت کرد. کایری ایروینگ با ۲۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن کلیولند در این مسابقه بود. او ۲ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی نیز به دست آورد.
کارملو انتونی از نیکس، کار خود در این دیدار را با ۱۹ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به اتمام رساند. درک رز نیز در نخستین بازی رسمی اش با پیراهن نیویورک، ۱۷ امتیاز، ۳ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات ثبت کرد.

کسب ۳۹ امتیاز توسط دیمین لیلارد، به پرتلند تریل بلیزرس کمک کرد یوتا جاز را از پیش رو بردارد. در دومین بازی امروز پرتلند میزبان یوتا بود و توانست با حساب ۱۱۳ بر ۱۰۴ حریف خود را مغلوب کند.
لیلارد که ۱۳ شوت از ۲۰ اقدام خود در این بازی را وارد سبد کرد، ۹ ریباند و ۶ پاس منجر به گل نیز به دست آورد تا تیمش برای شانزدهمین فصل متوالی، اولین بازی خانگی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد که رکورد لیگ محسوب می شود.
جو جانسن از یوتا، در اولین مسابقه ای که برای تیم جدیدش انجام داد، ۲۹ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی ثبت کرد.

فینالیست فصل گذشته، فصل را با یک شکست سنگین آغاز کرد. گلدن استیت واریرز امروز میزبان سن آنتونیو اسپرز بود که بازی را با نتیجه ۱۰۰ بر ۱۲۹ به حریف واگذار کرد.
کوای لئونارد از اسپرز در این دیدار ۳۵ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۵ توپ ربایی به دست آورد و به پیروزی تیمش کمک کرد.
کوین دورنت در اولین مسابقه رسمی خود با پیراهن گلدن استیت، ۲۷ امتیاز، ۱۰ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۲ بلاک شات به دست آورد. استفن کری نیز ۲۶ امتیاز، ۳ ریباند و ۴ پاس منجر به گل ثبت کرد. بازیکنان نیمکت نشین گلدن استیت در این دیدار تنها ۱۶ امتیاز به دست آوردند.

برای دانلود مسابقات NBA در فصل ۲۰۱۶-۱۷، به این تاپیک انجمن مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.