فیلادلفیا سونی سیکسرز با تغییرات قرعه کشی درفت مخالف است

فیلادلفیا سونی سیکسرز با تغییرات قرعه کشی درفت مخالف است

ان بی ای خواهان ایجاد تغییرات در سیستم قرعه کشی درفت در فصل آینده است، اما در این مسیر با مخالفت شدید فیلادلفیا سونی سیکسرز روبرو شده است؛ تیمی که بیشتر از همه از این تغییرات متضرر خواهد شد.
در اوایل این ماه در نشست لیگ در لاس وگاس، اقدامات لازم برای اصلاح سیستم قرعه کشی معرفی و بیان شدند و قرار است این پیشنهادها در نشست شورای حکام NBA در ماه اکتبر به رای گذاشته شود. به گفته‌ی منابع هر چند این این طرح جنبه های مختلفی دارد و هنوز نهایی نشده است، اما هدف اصلی آدام سیلور، کمیسیونر NBA، آن است که تعادلی بین شانس برنده شدن بدترین تیم و تیم هایی که شانس کمتری برای برنده شدن در قرعه کشی دارند، ایجاد کند.
در حال حاضر تیمی که بدترین رکورد را در فصل عادی لیگ ثبت کرده است، شانس ۲۵ درصدی برای برنده شدن در قرعه کشی و به دست آوردن انتخاب اول درفت دارد. در حالی که درصد شانس تیمی که پنجمین رکورد بد لیگ را ثبت کرده، ۸٫۸ درصد است. در یک فرمت جدید، این درصد ها می تواند به گونه ای تغییر کند که ۵ یا ۶ تیم بد لیگ، شانس برابری برای برنده شدن در قرعه کشی داشته باشند.
اگرچه احتمال اعمال این فرمت توسط NBA کم است، اما می تواند به عنوان یکی از راه های پیشنهادی برای جلوگیری از باخت های عمدی تیم ها برای به دست آوردن انتخاب های بالاتر درفت (tanking) در نظر گرفته شود؛ چراکه در سیستم پیشنهادی جدید، تیمی که بدترین رکورد را در فصل عادی کسب کند، شانس بالاتری نسبت به ۴ یا ۵ تیم دیگر نخواهد داشت.
ارائه‌ی پیشنهاد بالا با مخالفت شدید مدیریت باشگاه فیلادلفیا سونی سیکسرز روبرو شده است که در میانه‌ی راه پروژه‌ی بازسازی خود قرار دارد و یکی از پیش نیازهای موفقیت آن، به دست آوردن انتخاب بالای درفت سال آینده است. به گفته‌ی منابع تیم سیکسرز امیدوار است NBA برنامه های خود برای تغییر در سیستم قرعه کشی را حداقل یک سال به تاخیر بیاندازد چراکه به اعتقاد آنها این عمل مانند اعمال مجازاتی بالفعل است؛ در حالی که بازی کردن با قوانین توسط تیم ها همچنان ادامه خواهد داشت.
با این حال ممکن است تیم سیکسرز تلاش کند حمایت آدام سیلور یا دیگر تیم ها را به دست آورد تا مانع از انجام تغییرات شود. به گفته‌ی منابع برنامه‌ی فیلادلفیا برای قرار گرفتن در رده های پایین، درآمدهای لیگ از یکی از بزرگترین بازارهای خود را کاهش داده است و علاوه بر آن موجب ناراحتی برخی دیگر از تیم های لیگ شده است.
تیم سیکسرز در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون دلار با سقف حقوق و دستمزد لیگ فاصله دارد. آنها ماه گذشته جوئل امبید مصدوم و داریو ساریچ آینده دار را در درفت جذب کردند؛ دو بازیکنی که انتظار نمی رود در فصل پیش رو بتوانند چندان به این تیم کمک کنند. آنها همچنین اخیرا گفتگوهایی را برای انتقال با تجربه ترین و پر دستمزدترین بازیکن خود، تدیوس یانگ انجام داده اند.
به طور مختصر، فیلادلفیا سونی سیکسرز قرار است یکی از بدترین رکوردهای لیگ در فصل ۲۰۱۴-۱۵ را به ثبت برساند؛ رکوردی که حتی ممکن است از رکورد ۱۹ برد و ۶۳ باخت آنها در فصل گذشته نیز بدتر باشد. تیم سیکسرز باور دارد این برنامه علاوه بر اینکه شانس آنها برای به دست آوردن انتخاب های بالاتر درفت را افزایش می دهد، فرصتی برای توسعه‌ی توانایی ها و شناسایی بازیکنان جوان فعلی اش است.
به همین دلیل است که تغییرات بالقوه در سیستم قرعه کشی درفت، باعث می شود تیم سیکسرز احساس کند که هدف این تغییرات آنها هستند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. این تانک بالا قضیش چیه؟

    • Die Hard NBA Fan گفت:

      تیم هائی که میدونن این فصل نمیتونن نتیجه بگیرا عمدا ترکیب تیم رو جوری میبندن که بدترین نتیجه ممکن رو بگیرن و برای کسب پیک های بالتر تو درفت سال بعد شانس بیشتری داشته باشن. به این کار اصطلاحا میگن tanking. باید توجه داشت که هیچ تیمی نمیره که ببازه. اون ها فقط ترکیب تیم رو جوری میبندن و کاری میکنن که بدترین نتیجه ممکن حاصل بشه. توی این عکس هم با ترکیب دو کلمه philadelphia و tanking یه جورائی خواسته شده این نکته منتقل بشه که فیلادلفیا امسال یکی از تیم هائی خواهد بود که tanking میکنه.

  2. pierce گفت:

    فیلی دیگه شورش رو دراورده . . .۲۶ باخت پشت سرهم با هیچ عقل سالمی جور در نمیاد . . . من که میگم بهترین کاره که حداقل تیم هایی که قصد پلی افس رو ندارند هم برای برد تلاش کنند

  3. pierce گفت:

    لطف کنید لوگو سلتیکس رو هم با یه تانک عوض کنید . . چون سلتیکس امسال هم هدفش tanking هستش .. .

    اصلا یه وضعیه

    • Die Hard NBA Fan گفت:

      اینکه بعضی از تیم ها tanking کنن چیز جدیدی نیست. جالب اینه که بعضی ها معتقدن بعضی تیم ها میتونن در عین tanking به پلی آف هم صعود کنن. این خیلی جالبه. حالا دیگه نمیگم کی…

  4. pierce گفت:

    چطور حالتی؟ یکم توضیح بدی ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *