قرعه کشی درفت ۲۰۱۶ بسکتبال NBA انجام شد

قرعه کشی درفت 2016 بسکتبال NBA انجام شد

قرعه کشی درفت ۲۰۱۶ بسکتبال NBA روز سه شنبه برگزار شد و فیلادلفیا سونی سیکسرز با برنده شدن در این قرعه کشی در یارکشی ان بی ای که در ماه ژوئن برگزار می شود، انتخاب شماره ۱ را در اختیار خواهد داشت.
تیم لس آنجلس لیکرز در جایگاه دوم قرعه کشی قرار گرفت؛ جایگاهی که رضایت این تیم را به همراه داشت چراکه در صورت قرار گرفتن در رده های پایین تر از سوم، باید انتخاب درفت خود را به سیکسرز می داد.
تیم بوستون سلتیکس که پیش از این انتخاب بروکلین نتز را به دست آورده بود، انتخاب شماره ۳ درفت امسال را به دست آورد.
در قرعه کشی امسال که تعیین کننده‌ی ۳ تیمی بود که ۳ انتخاب اول درفت را در اختیار خواهند داشت، هیچ تیمی بالاتر از رتبه ای که بیشترین شانس قرار گرفتن در آن را داشت، قرار نگرفت. ۱۱ تیم بعدی نیز بر اساس رکوردهایی که در فصل عادی ثبت کردند، رتبه بندی شدند.
فیلادلفیا که فصل را با رکورد ۱۰ برد و ۷۲ باخت به اتمام رساند و بدترین رکورد تاریخ لیگ از زمان برگزاری بازی ها به صورت ۸۲ مسابقه ای را ثبت کرد، شانس ۲۶٫۹ درصدی برای به دست آوردن انتخاب شماره ۱ داشت. (شانس ۲۵ درصدی خود این تیم و شانس ۱٫۹ درصدی ساکرامنتو کینگز که فیلادلفیا در معاملت قبلی به دست آورده بود).
قطعا فیلادلفیا از نتیجه‌ی این قرعه کشی راضی است. آنها که در سه سال گذشته بیشتر از آنکه به دنبال پیروزی باشند، در پی بازسازی برای آینده بوده اند، در دو درفت قبلی انتخاب هایی بهتر از انتخاب سوم به دست نیاوردند.
فیلادلفیا حالا می تواند از بین بن سیمونز، دانشجوی سال اول LSU و برندن اینگرام، دانشجوی سال اول دانشگاه دوک، یک نفر را انتخاب کند؛ دو بازیکنی که انتظار می رود یکی از آن انتخاب شماره ۱ درفت باشد.
سیمونز، فروارد ۶ فوت و ۱۰ اینچی اهل استرالیا، به عنوان دانشجوی سال اول برتر کشور وارد درفت می شود. او تنها بازیکنی است که در این فصل میانگین بیش از ۱۹ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۴ پاس منجر به گل را ثبت کرده است.
اینگرام ۶ فوت و ۹ اینچی نیز که قابلیت بازی کردن در دو پست را دارد، اهل کینستن کرولاینای شمالی است و میانگین ۱۷٫۳ امتیاز را در این فصل ثبت کرده است. او عنوان بهترین بازیکن سال اولی کنفرانس Atlantic Coast را به دست آورد و به شیاطین آبی کمک کرد در تورنمنت NCAA به جمع ۱۶ تیم برتر برسند.
تیم هایی که ۳۰ انتخاب اول درفت ۲۰۱۶ را در اختیار دارند را در زیر می بینید.

انتخاب تیم
۱ فیلادلفیا
۲ لیکرز
۳ بوستون (به دست آمده از بروکلین)
۴ فینیکس
۵ مینسوتا
۶ نیو اورلینز
۷ دنور (به دست آمده از نیویورک)
۸ ساکرامنتو
۹ تورنتو (به دست آمده از دنور از طریق نیویورک)
۱۰ میلواکی
۱۱ اورلاندو
۱۲ یوتا
۱۳ فینیکس (به دست آمده از واشنگتن)
۱۴ شیکاگو
۱۵ دنور (به دست آمده از هیوستن)
۱۶ بوستون (به دست آمده اس دالاس)
۱۷ ممفیس
۱۸ دیترویت
۱۹ دنور (به دست آمده از پرتلند)
۲۰ ایندیانا
۲۱ آتلانتا
۲۲ شارلوت
۲۳ بوستون
۲۴ فیلادلفیا (به دست امده از میامی از طریق کلیولند)
۲۵ کلیپرز
۲۶ فیلادلفیا (به دست آمده از اکلاهما سیتی از طریق دنور و کلیولند)
۲۷ تورنتو
۲۸ فینیکس (به دست آمده از کلیولند از طریق بوستون)
۲۹ سن آنتونیو
۳۰ گلدن استیت

منابع: ۱ و ۲ و ۳

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.