لبران جیمز و جیمز هاردن بهترین بازیکنان NBA در اپریل ۲۰۱۶ لقب گرفتند

لبران جیمز و جیمز هاردن بهترین بازیکنان NBA در اپریل 2016 لقب گرفتند

لبران جیمز از کلیولند کولیرز و جیمز هاردن از هیوستن راکتس، بهترین بازیکنان NBA در اپریل ۲۰۱۶ در کنفرانس های شرق و غرب لقب گرفتند.

لبران جیمز که برای سومین ماه متوالی این عنوان را کسب کرد، با ۲۸٫۸ امتیاز، پیشتاز بازیکنان کنفرانس شرق در میانگین امتیاز بود، در حالی که ۶۵٫۶ درصد از مجموع شوت ها (رتبه ۲ کنفرانس) و ۵۶٫۳ درصد از سه امتیازی های خود (رتبه ۱ کنفرانس) را وارد سبد کرد. او متوسط ۸٫۴ ریباند و ۷٫۸ پاس منجر به گل (رتبه ۳ شرق)، را در ۳۶٫۹ دقیقه ای که به طور میانگین در هر بازی در زمین بود (رتبه ۱ کنفرانس)، به دست آورد. جیمز در سه بازی از مجموع پنج بازی ماه، حداقل ۳۰ امتیاز کسب کرد که از جمله‌ی آنها کسب ۳۴ امتیاز در روز ۱۱ اپریل مقابل آتلانتا هاوکس بود. کلیولند با پیروزی ۱۰۹ بر ۹۴ در آن مسابقه، رتبه‌ی اول خود در کنفرانس شرق را قطعی کرد. جیمز در پیروزی ۱۱۰ بر ۱۰۸ در وقت اضافه مقابل هاوکس در روز ۱ اپریل، با کسب ۱۶ ریباند، بیشترین ریباند خود در مسابقات این فصل را ثبت کرد.

جیمز هاردن در این ماه میانگین ۳۴٫۸ امتیاز (رتبه ۱ لیگ) را ثبت کرد و هیوستن راکتس فصل را با ۴ پیروزی و ۲ باخت خاتمه داد تا آخرین جایگاه پلی آف کنفرانس غرب را به دست آورد. او ۴۹٫۳ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد و با وارد سبد کردن ۵۱٫۷ درصد از سه امتیازی هایش (۳۰ از ۵۸)، در جایگاه پنجم کنفرانس غرب از این نظر قرار گرفت. هاردن با میانگین ۷٫۲ پاس منجر به گل، در رده‌ی پنجم کنفرانس قرار گرفت و در هر بازی به طور متوسط ۳۸٫۹ دقیقه در زمین بود که او را در جایگاه دوم قرار داد. این بازیکن در ۵ بازی از مجموع ۶ مسابقه، حداقل ۳۰ امتیاز کسب کرد که دو بازی از این مسابقات، ۴۰ امتیازی بود. هاردن در روز ۱۳ اپریل، ۳۸ امتیاز به دست آورد تا هیوستن با برتری ۱۱۶ بر ۸۱ مقابل ساکرامنتو کینگز، جواز حضور در پلی آف را کسب کند.

بازیکنان زیر دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکنان ماه در کنفرانس های شرق و غرب بودند:
آیزیاه تامس از بوستون، کمبا واکر از شارلوت، استفن کری از گلدن استیت، پاول جرج از ایندیانا، جمال کرافورد از کلیپرز، کوبی برایانت از لیکرز، میرزا تلتویچ از فینیکس، دیمین لیلارد از پرتلند، دمار دروزن از تورنتو و جان وال از واشنگتن.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.