لبران جیمز عنوان شخصیت ورزشی سال ۲۰۱۶ اسپرتس ایلاستریتد را کسب کرد

لبران جیمز عنوان شخصیت ورزشی سال 2016 اسپرتس ایلاستریتد را کسب کرد

لبران جیمز که کلیولند کولیرز را برای رسیدن به قهرمانی NBA رهبری کرد و به ناکامی ۵۲ ساله شهر کلیولند در کسب یک قهرمانی در چهار لیگ اصلی امریکا پایان داد، عنوان شخصیت ورزشی سال ۲۰۱۶ اسپرتس ایلاستریتد را کسب کرد.
جیمز روز جمعه در این باره گفت: “می دونم کسب این عنوان افتخار بزرگیه و من تاریخچه اونو شنیده بودم و من از دریافت اون بسیار مفتخرم. شما می دونید من در مورد جوایز فردی و چیزهایی از این قبیل چه نظری دارم؛ این جوایز منو تحت تاثیر قرار نمی دن و اهمیتی ندارن. اما اینکه اونا منو انتخاب کردن افتخارآمیزه”.
جیمز ادامه داد:” من بیشتر برای خانواده، بچه هام، همسرم، مادرم و بنیادم خوشحالم؛ برای بچه هایی که نماینده‌شون هستم و بچه هایی که الگو و الهام بخششون هستم. بیشتر برای اونا خوشحالم. این جایزه برای من یه افتخاره و من از بردنش خوشحالم اما چنذان اهمیتی نداره. نمی دونم. واقعا نمی دونم چه حسی در موردش داشته باشم”.
جیمز در فینال NBA روحی تازه در تیم کلیولند کولیرز دمید تا این تیم با شکست گلدن استیت واریرز که با ۷۳ پیروزی در فصل عادی شانس اول قهرمانی بود، جام را بالای سر برد. جیمز برای سومین بار در دوران حرفه ای اش به عنوان MVP فینال انتخاب شد و کلیولند اولین تیمی لقب گرفت که توانسته عقب افتادگی ۱-۳ در فینال را جبران کند.
جیمز در بازی پنجم و ششم فینال ۴۱ امتیاز کسب کرد و بلاک کلیدی او در لحظات پایانی بازی هفتم، نقش به سزایی در قهرمانی کلیولند داشت.
جیمز با کسب این عنوان، نام خود را در کنار نام تایگر وودس قرار داد؛ این دو تنها افرادی هستند که .دو بار این عنوان را کسب کرده اند. جایزه شخصیت ورزشی سال اسپرتس ایلاستریتد از سال ۱۹۵۴ به صورت سالانه به ورزشکار یا تیمی که تجسمی از روح ورزشکاری و موفقیت باشد اهدا می شود.
جیمز ۳۱ ساله تاکنون ۴ بار عنوان MVP فصل عادی را کسب کرده است. او در سال ۲۰۱۴ پس از گذراندن ۴ فصل در میامی هیت که به ۴ حضور در فینال و ۲ قهرمانی منجر شد، به کلیولند بازگشت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.