لبران جیمز ورزشکار مرد سال ۲۰۱۶ آسوشیتد پرس لقب گرفت

لبران جیمز ورزشکار مرد سال 2016 آسوشیتد پرس لقب گرفت

لبران جیمز تیم کلیولند کولیرز را برای ثبت اولین قهرمانی اش در لیگ NBA رهبری کرد و اولین قهرمانی در چهار لیگ حرفه ای امریکا از سال ۱۹۶۴ را برای شهر کلیولند به ارمغان آورد. جیمز برای عملکردی که امسال از خود به نمایش گذاشت، روز سه شنبه به عنوان ورزشکار مرد سال ۲۰۱۶ آسوشیتد پرس معرفی شد.
به گزارش آسوشیتد پرس، جیمز ۲۴ رای جایگاه اول از ۵۹ رای ممکن را کسب کرد تا این عنوان را از آن خود کند. مایکل فلپس، شناگر افسانه ای امریکا، ۱۶ رای جایگاه اول به دست آورد و اوسین بولت، دونده دوی سرعت، با ۹ رای جایگاه اول، در رده سوم قرار گرفت. استفن کری و کریس برایانت از تیم شیکاگو کابز، به طور مشترک در جایگاه چهارم قرار گرفتند. کری سال گذشته برنده این جایزه شده بود.
جیمز به همراه کلیولند کولیرز، عقب افتادگی ۱-۳ در فینال NBA را جبران کرد تا کولیرز اولین تیم تاریخ لقب گیرد که توانسته چنین کاری انجام دهد.
این دومین بار است که جیمز عنوان بهترین ورزشکار مرد سال AP را کسب می کند؛ او در سال ۲۰۱۳ نیز این عنوان را به دست آورده بود. جیمز و مایکل جردن تنها بازیکنان NBA هستند که حداقل ۲ بار این عنوان را کسب کرده اند. جردن از سال ۹۱ تا ۹۴، سه بار متوالی این عنوان را به دست آورد.
جیمز در سری بازی های فینال میانگین ۲۹٫۷ امتیاز، ۱۱٫۳ ریباند، ۸٫۹ پاس منجر به گل، ۲٫۶ توپ ربایی و ۲٫۳ بلاک شات را کسب کرد و MVP فینال ۲۰۱۶ لقب گرفت. بلاک جیمز روی شوت آندره ایگودالا در لحظات پایانی بازی هفتم، نقش کلیدی در پیروزی تیمش داشت.
جیمز چندی پیش نیز به عنوان شخصیت ورزشی اسپرتس ایلاستریتد برگزیده شده بود.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.