لبران جیمز: گلدن استیت کم مصدومیت ترین تیمی است که در تاریخ NBA دیده ام

لبران جیمز: گلدن استیت کم مصدومیت ترین تیمی است که در تاریخ NBA دیده ام

لبران جیمز می گوید فرای ترکیب قدرتمند گلدن استیت واریورز و در راس آنها استفن کری، یک عامل نه چندان مخفی برای موفقیت های گلدن استیت وجود دارد: مصدوم نشدن.
وقت در مورد این موضوع که گلدن استیت با ۱۵ برد و ۰ باخت بهترین شروع تاریخ لیگ را تکرار کرده، از لبران سوال شد، گفت: “فکر می کنم کم مصدوم شدن بازیکنا همچین نتیجه ای هم داره. اونا آسیب دیده نبودن. اونا کم مصدومیت ترین تیمی بودن که من در تاریخ NBA دیدم و البته بازیکنای با استعدادی دارن. همه اون بچه ها برای یه هدف مشترک بازی می کنن که اون پیروز شدنه و تنها چیزیه که اهمیت داره.”
اگر از اندرو بوگت که در چند فصل گذشته با انواع مصدومیت ها دست به گریبان بوده است فاکتور بگیریم، هسته اصلی گلدن استیت طوری مدیریت شده اند که مصدومیت جدی نداشته و در زمین حضور داشته باشند.
جیمز گفت این ثابت بودن و استمرار حضور بازیکنان حاضر در ترکیب، به ثبات در بازی گلدن استیت منجر شده است.
او گفت: “اونا فقط ثبات داشتن. فکر می کنم تاثیرگذارترین مورد درباره گلدن استیت اینه که اونا چطوری برای یه مدت طولانی در یه سطح بالا بازی می کنن.”
در همین حال کلیولند کولیرز چهار بازیکن از ۸ بازیکن برتر خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته است. کایری ایروینگ (زانوی چپ)، ایمان شامپرت (مچ دست راست)، تیموفی مازگوو (شانه راست) و مو ویلیامز (مچ پای راست) در این بازی مصدومیت هایی داشته اند.
جیمز گفت: “من واقعا ترجیح می دم در سمت مقابل باشم و اون بازیکنا رو در ترکیب داشته باشم، بازیکنایی که سالم هستن. من همیشه این سوالو می شنوم که ‘اینکه بعضی بازیکنا مصدومن و بازیکنای دیگه می تونن به جاشون بازی کنن یه خوش شانسیه؟’ فکر می کنم برای بازیکنایی که زیاد بازی بهشون نمی رسه این یه خوش شانسیه چراکه فرصتی برای بازی به دست میارن. اما در عین حال، من ترجیح میدم که بازیکنا سالم باشن و بدونم قراره چه بازیکنایی رو در اختیار داشته باشیم و در بیشتر طول سال بازی هایی با سطح بالا ارائه بدیم، با علم به این موضوع که ممکنه در آخر فصل عملکرد بدی داشته باشیم.”
جیمز ادامه داد: “اما مصدومیت چیزیه که شمار کنترلی روش ندارید. تنها چیزی که شما می تونید کنترلش کنید کارهاییه که در زمین انجام میدید، اینکه چقدر خوب بازی می کنید، اینکه چقدر تلاش می کنید و چقدر فداکاری می کنید و برای هم تیمی هاتون مفیدید.”
کولیرز در فینال سال گذشته که با برتری ۴ بر ۲ واریورز همراه بود، کایری ایروینگ، کوین لاو و اندرسون وریژائو را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و ایمان شامپرت و متیو دلاویدوا نیز با آسیب دیدگی های جزئی درگیر بودند.
لبران جیمز چند روز پیش گفته بود عطش پیروزی نزد بازیکنان گلدن استیت بسیار زیاد است.
چند بازیکن دیگر کولیرز نیز گفته بودند ناراحتی ناشی از شکست در فینال گذشته، عامل انگیزیشی آنهاست. کوین لاو در این مورد گفت: “اونا در حال تبدیل شدن به تیمی هستن که شکست دادنشون در تمام طول سال کار سختیه و تا به حال هم خیلی خوب بودن. اما باید ببینیم چی پیش میاد.”
البته گلدن استیت چندان هم تیم بدون مصدومیتی نبوده است. لوک والتون در تمام بازی های این فصل جایگزین سرمربی تیم، استیو کر بوده است که دوران ریکاوری عمل جراحی کمر پشت خود را سپری می کند. با این حال لبران جیمز گفته است نمی توان از دست دادن سرمربی را با از دست دادن یک بازیکن کلیدی مقایسه کرد.
جیمز گفت: “اگه اونا عملکردی که تا الان داشتن رو بدون استف کری انجام می دادن، اونوقت واقعا تاثیر گذار بود. اون وقع تازه موضوعی وجود داشت که در موردش بحث کنیم.”
به نظر شما دلیل تلاش لبران جیمز برای پررنگ کردن تاثیر مصدوم نبودن بازیکنان گلدن استیت، در موفقیت های این تیم چیست؟ آیا پیروزی های متوالی و رکورد شکنی های گلدن استیت در فصل عادی می تواند به قدرتمند شدن این تیم از نظر روانی در مرحله پلی آف کمک کند؟ آیا این موضوع می تواند دلیل نگرانی لبران جیمز باشد؟

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. جنگجو گفت:

    خب اینکه بازیکنای گلدن استیت مصدوم نمیشن و بازی خوبی ارائه میدن دلیل داره.شما تایم بازی که پارسال کری و تامپسون مثلا بازی کردن با تایم بازی کایری و لبران فقط مقایسه کنید. کایری بازیکنیه که همیشه مصدومیت داشته و تهدیدش میکرده. پارسال Big3 کلیولند میانگین دقایق بازیشون تو ۱۰ تا بازیکن اول NBA بود. Splash Brothers چی؟؟؟تامپسون حدود ۳۱٫۵ دقیقه بازی کرد که چهار دقیقه کمتر از فصل قبلش با مارک جکسون بود. با ۴ دقیقه کمتر حدود ۴٫۵ امتیاز میانگین بیشتر امتیاز گرفت.
    بازیکن مغروره دنبال MVP و این مسائله نمونه بارزش هاردن که پارسال اونم خیلی بازی کرد که دیگه بازی ۵ با واری یرز عین ماشین ترمز بریده بود و ۱۴ تا ترن اور داشت. اگه به خود جیمز بگن بیا MVP نشو امسال عوضش بیا فینال کنفرانس شرق رو دو دستی تقدیمت میکنیم. میگه نه من باید لیدر امتیاز بشم با اسیست و ریباند تا دهن جوردن بسته شه.
    هریسون بارنز امسال داره کولاک به پا میکنه هر بازی بیشتر از ۳۰ دقیقه بازی نکرده برید PER یا همون کاراییش رو پیدا کنید ببینید چنده؟؟؟؟
    کری همین بازی با دنور دید تیمش داره میبره اصن کواتر ۴ نیومد زمین بگه خب میانگین امتیازم میاد پایین MVP کس دیگه میشه.
    واری یرز تیمش جوونه و زیادم بازی نمیده به بازیکناش سالم میمونن. کم بازی کن همیشه بازی کن همه چیم نذار به پای شانس. این صحبتها رو هادرن و داک ریورز و ……هزار و یک ادم بزرگ و کوچیک زدن که بگن بابا واری یرز شانسی شده قضیش…
    بدن انسان که ماشین بی نهایت نیست دیوید بلت کمتر بازی بگیره وسطش استراحت بده به بازیکناش کاری که پاپ هم همیشه میکنه پیر و جوونم نداره رکوردش خوبه به بازیکناش از جمله کوای هم استراحت میده تا راحت بیان فینال و بقیه ماجرا و…….لبران رو دفاع کنه رو هوا ایربال بزنه تو لباس میامی
    اینم بگیرید به لبران گفتن با این درد کمرت و این تیم ۱۱۰ میلیون دلاریت بیا یه چند تا بازی استراحت کن پلی آفس بهت فشار نیاد گفت هر ۸۲ تا بازی رو بازی میکنم. خب بازی کن تا رکورد جاویدان رو واری یرز بزنه و کلیولند بمونه بدون رینگ و عوضش جشن و پایکوبی تو شهرهایی مثل سن فرانسیسکو و سن آنتونیو و غیره ذالک برگزار کنن.

  2. جنگجو گفت:

    جواب سوالای آخر هم کاملا مشخصه
    جنگ روانی و رسانه ای
    و صددرصد لبران باید نگران بشه چون که گرین دیگه جزو Top 10 بازیکنای امساله و ایگودالا داره با درصد شوت ۵۲ درصد و بهترین دفاع پیرامونی بازی میکنه….اسمال بال واری یرز تو دقایق پایانی داره همه تیمها رو قربانی میکنه که پشتش تفکر و تعقل و دانش محضه بسکتباله. درسته تامسپون کمتر امتیاز گرفته ولی هریسون بازنز ویرانگر بازی کرده و ازلی هم خوب پیشرفت کرده . لبران با واری یرز دفاع ها رو فرضا سوئیچ کنه همه میبندش جز کری…گرین سوئیچ کنه ایگودالا میاد ایگی سوئیچ کنه کلی تامپسون میاد. کوین لاو هم گرین چنان دفاعش میکنه که واسش بشه خاطره. اتفاقا من دوس دارم کلیولند هجومی تر باشه با لاو و اروینگ

  3. number1 گفت:

    اتفاقا منم چند روز پیش به این مسئله فکر می کردم که چرا گلدن استیت اصلا مصدوم نمیده ولی جدای از مصدومیت کار تیمی گلدن واقعا فوق العاده هست و اصلا بازیکنا به فکر عملکرد شخصی شون نیستن واقعا تنها هدفشون موفقیت تیمه و فکر می کنم این راز موفقیت گلدن باشه که فقط رو هدفشون متمرکز هستن و تیمی بی حاشیه و دوست داشتنی دارن شاید اگر همین روند این تیم ادامه داشته باشه تیمی مثل شیکاگو زمان جردن درست بشه که شکست دادنش طی سالها کار خیلی سختی بشه

  4. LAKER FOR LIFE گفت:

    حرف های جنگجو کاملا درسته همین تقسیم کردن تایم بازی بین بازیکنا دلیل اصلی مصدوم نشدنه و مثلا فصل قبل استف کری از نظر میانگین دقایق بازی بین MVP های گذشته کمترین تو تاریخ بود و همینم دلیلی بود که خیلیا که فقط بسکتبالو به امتیاز اوردن میدونستن میگفتن باید هاردن MVP بشه یا مثلا فقط به BIG 3 سن آنتونیو نگاه کنین که این همه سال و تو این سن دارن تو این سطح بازی میکنن و به جز مصدومیت های جزئی تو هر فصل مصدومیت های جدی زیاذی نداشتن. البته یه نکته دیگه ای هم هست که اونم هنر جنرال مننجره که چطوری در کناره بازیکنای اصلی و ستاره های تیم بازیکنای معمولی ولی مفید رو قرار بده که بتونن به تیم کمک کنن و فشارو از دوش بازیکنای اصلی بردارن بازیکنایی. مثل پتی میلز , دنی گرین یا فستوس ایزیلی اگه تو تیمای دیگه ای بودن مطمعنا تو این سطح بازی نمیکردن.
    کلیولند فصل قبل از این نظر مشکل داشت و تمام فشار روی بیگ ۳ بود و تو زمان حساس play offs کم اوردن و مصدوم شدن و بعدش دیدیم که بازیکنایی مثل دلاونوا یا تریستن تامسون خوب بازی کردن. حالا فکر کنین اگه تو فصل عادی این بازیکنا بیشتر بازی میکردن و بیگ ۳ بیشتر استراحت میکردن هم پیشرفت این بازیکنا بیشتر بود و هم بازیکنای اصلی تو مواقع حساس و مهم مصدوم نمیشدن. البته تو این فصل کلیولند با اضافه کردن بازیکنایی مثل مو ویلیامز و ریچارد جفرسون و بیشتر بازی دادن به بقیه بازیکنا سعی کرده تا حدودی این مشکلو حل کنه و میبینیم که همین الانشم بدون کایری دارن بهتر از فصل قبل بازی میکنن.

  5. kiiiiiiiiiing گفت:

    اتفاقا لبرون در ابتدا گفته که در کنار تواناییهای استثنایی بازیکنان گلدن استیت چیزی که تاثیرگذاره مصدوم نشدنه فکر نمیکنم حرف غیر منطقی زده باشه ، ضمنا شما اشتباه خیلی بزرگی میکنین اگه فکر میکنین مصدوم شدن یعنی کم آوردن اونم توی ورزش حرفه ای ، مصدومیت چیزیه که یقه هر بازیکنی رو میتونه توی هر شرایطی بگیره و ربطی به کم آوردن نداره ، توی بازیهای این فصل هم کری میانگین ۳۵ دقیقه بازی رو داره و لبرون ۳۶ دقیقه ، یک دقیقه اختلاف معنیش اینه که لبرون میخواد دهن جردنو ببنده و کری فقط به تیمش فکر میکنه !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *