لبرون جیمز به عنوان ورزشکار سال ۲۰۱۳ آسوشیتد پرس انتخاب شد

لبرون جیمز به عنوان ورزشکار سال 2013 آسوشیتد پرس انتخاب شد

روز پنج شنبه، لبرون جیمز عنوان ورزشکار مرد سال ۲۰۱۳ خبرگزاری آسوشیتد پرس را به دست آورد تا سومین بسکتبالیست تاریخ لقب گیرد که موفق به کسب این جایزه شده است. این جایزه از سال ۱۹۳۱ به بهترین ورزشکار سال تعلق می گیرد.لبرون ۳۱ رای از ۹۶ رای سازمان های خبری مختلف را کسب کرد تا بالاتر از Peyton Manning با ۲۰ رای و Jimmie Johnson با ۷ رای، قرار گیرد.
جیمز در این مورد گفت:”من هدفی رو دنبال می کنم و اون چیزی بالاتر از یک بسکتبالیست بودنه. اعتقاد دارم کار من چیزی بسیار بیشتر از یه بازیکن بسکتبال بودنه. من می تونم الهام بخش مردم باشم. اخلاق برای من مهمه. اگه من می تونم خودم رو به عنوان الگو، رهبر، یه ابر قهرمان و … به جوونا معرفی کنم، این معنی خاصی برای من داره و فکر می کنم این چیزیه که من براش ساخته شدم.من برای انجام این ورزش دوست داشتنی؛ بسکتبال، اینجا هستم، اما فکر نمی کنم بسکتبال بازی کردن مهمترین کاری باشه که باید انجام بدم.”
ستاره هایی چون محمد علی کلی، جویی مونتانا، تایگر وودس، مایکل فلپس و … دیگر ورزشکارانی بوده اند که در سال های گذشته این عنوان را به دست آورده اند. روز چهارشنبه نیز، سِرِنا ویلیامز، عنوان ورزشکار زن سال ۲۰۱۳ این خبرگزاری را به دست آورد.
لبرون جیمز با کسب این عنوان، به مایکل جردن و لری برد پیوست تا این سه نفر تنها بسکتبالیست هایی باشند که توانسته اند این جایزه را کسب کنند.
جیمز در ادامه گفت:”فکر نمی کنم امسال خیلی تغییر کرده باشم. من فقط بهتر شدم و به روند رو به رشدم ادامه دادم تا چیزی بیشتر از یه بسکتبالیست باشم. من به عنوان یک رهبر، یک پدر، یک همسر و یک دوست رشد کردم.”
در حالی که میامی هیت باید ۳ بازی دیگر در سال ۲۰۱۳ انجام دهد، لبرون جیمز در این سال ۹۸ بار برای این تیم به میدان رفته است که حاصل آن ۷۸ پیروزی برای این تیم بوده است.
احتمالا هیچ یک از این بازی ها برای جیمز بزرگتر از چهارمین پیروزی هیت در فینال ۲۰۱۳ مقابل سن آنتونیو اسپرز نبود؛ جایی که این بازیکن در هفتمین بازی فینال، ۳۷ امتیاز کسب کرد که شامل جامپ شات تمام کننده این بازیکن در ۲۷٫۹ ثانیه مانده به پایان بازی نیز بود.
جیمز در زمینه تجارت نیز موفق بوده است. برآورد درآمد سالانه او حدود ۶۰ میلیون دلار است که چیزی کمتر از یک سوم این مبلغ را به خاطر بسکتبال بازی کردن در زمین به دست آورده است. همسر جیمز یک بار در میامی افتتاح کرده است و دیوید بکام خواهان این است که جیمز سهامدار بخشی از باشگاه فوتبالی باشد که این فوتبالیست انگلیسی قصد دارد در چند سال آینده به فلوریدای جنوبی بیاورد.
این ورزشکار تصمیم بزرگی در سال ۲۰۱۴ پیش رو دارد. او تابستان امسال می تواند یک بازیکن آزاد شود ولی هنوز از جوی که در آخرین فصل حضورش در کاوالیرز به راه افتاده بود، اذیت می شود و در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، تا حد زیادی سکوت می کند.
او در این مورد می گوید:”من به شدت روی وظیفه ای که امسال در میامی دارم، تمرکز کردم و این سخته که در مورد مساله دیگه ای فکر کنم. یه نفر دیگه هم یه روز از من پرسید می خوام تو سال جدید چه کار کنم. من حتی در این مورد فکر هم نکردم.”
در پایان بد نیست نگاهی به ۱۰ حرکت برتر جیمز در سال ۲۰۱۳ بیندازیم.

دانلود top 10 لبرون جیمز در سال ۲۰۱۳ با کیفیت معمولیلینک کمکی
دانلود تاپ ۱۰ لبرون جیمز در سال ۲۰۱۳ با کیفیت HDلینک کمکی

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. محمد گفت:

    واقعا دلیل خاص بودن بازى لبران جیمز نسبت به بقیه چیه

    • Alireza Parsapour گفت:

      قدرت بدن و لی اپ هایی که میره همین

    • رضا گفت:

      اخه لبران کجاش خاصه.یه قدرت بدنی داره که اونم یه چیزه خدادادی هست
      اگه این قدرت بدنی رو از لبران بگیری در حد یه بازیکن معمولی میشه
      حالا اگه کوبی یا دریک رز رو میگفتی یه چیزی
      نه اینکه طرفدار کوبی هستم و میخوام ازش تعریف کنم ولی کوبی سبک خاصه خودش رو بازی میکنه اما لبران جیمز بیشتر از قدرت بدنی بالایی که داره بهره میبره و در کل به نظر من کوبی از لبران چشم نواز تر بازی میکنه

  2. آذرخش گفت:

    شگفت انگیزه!

  3. hidden گفت:

    لبران نه فقط برای قدرت بدنیش.خیلی ها هستن و بودن که قدرتی بیشتر داشتن.لبران جیمز بازی خیلی ساده ای انجام میده.کارهایی که میکنه مثل کارهاییه که بستکتبالیست تازه کار انجام میده.اما اون کارا رو به بهترین روش انجام میده.اینه که خاصش کرده.و البته اخلاقش هم عالیه…

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *