لس آنجلس لیکرز لوک والتون را به عنوان سرمربی خود استخدام کرد

لس آنجلس لیکرز لوک والتون را به عنوان سرمربی خود استخدام کرد

میچ کاپچک، مدیرکل تیم لس آنجلس لیکرز اعلام کرد این تیم و لوک والتون بر سر مفاد قرارداد چند ساله ای که طبق آن والتون سرمربی لیکرز می شود، به توافق رسیدند. والتون کار خود در لیکرز را پس از آنکه فصل جاری برای گلدن استیت به پایان برسد، آغاز خواهد کرد.
والتونِ ۳۶ ساله، بیست و ششمین سرمربی تاریخ لیکرز و بیست و دومین سرمربی این تیم از زمان انتقال آن به شهر لس آنجلس است.
والتون هم اکنون دومین فصل خود به عنوان کمک مربی گلدن استیت را سپری می کند. او در اوایل این فصل، هنگامی که در زمان غیبت استیو کر به عنوان سرمربی موقت فعالیت می کرد، رکورد ۳۹ برد و ۴ باخت را با این تیم به ثبت رساند که شروع فصل با ۲۴ برد و ۰ باخت (بهترین شروع تاریخ لیگ)، نیز جزئی از این رکورد بود.
لوک والتون که ۱۰ سال به عنوان بازیکن در NBA فعالیت کرده است (سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳)، میانگین ۴٫۷ امتیاز، ۲٫۸ ریباند و ۲٫۳ پاس منجر به گل را در ۵۶۴ بازی فصل عادی که با لباس لیکرز و کلیولند انجام داده، ثبت کرده است. او که به عنوان انتخاب ۳۲ام درفت جذب شد، یکی از اعضای تیم لیکرز در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بود که قهرمان NBA شد.
والتون پس از پایان دورانش به عنوان بازیکن، در فصل ۲۰۱۳-۱۴ به عنوان مربی رشد بازیکنان در تیم لس آنجلس دی-فندرز فعالیت کرد. او در جریان تعلیق NBA در سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان کمک مربی در دانشگاه ممفیس کار می کرد.
والتون در رای گیری برای انتخاب بهترین مربی فصل ۲۰۱۵-۱۶، در جایگاه هشتم قرار گرفت. به گفته‌ی منابع، تیم های نیویورک نیکس و ساکرامنتو کینگز به شدت به جذب والتون علاقه‌مند بودند.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.