با لوکا پاویچویچ، سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران بیشتر آشنا شویم

لوکا پاویچویچ

فدراسیون بسکتبال پس از چند بار تاخیر، سرانجام سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال را معرفی کرد. لوکا پاویچویچ، مربی ۴۷ ساله اهل صربستان، حداقل تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵، هدایت تیم بسکتبال ایران را بر عهده خواهد داشت.
پاویچویچ که در زمان بازی در پست گارد بازی می کرد، اولین تجربه های سرمربیگری خود را در صربستان سپری کرده است. این مربی در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، هدایت سه تیم باشگاهی در صربستان را بر عهده داشت. یک سال پس از آن در یونان مربیگری کرد و در فاصله سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ نیز هدایت تیم آلبا برلین را بر عهده داشت. او از سال ۲۰۱۱ تا کنون نیز سرمربی تیم فرانسوی Chorale Roanne Basket است. مهمترین موفقیت این مربی در رده باشگاهی، کسب قهرمانی لیگ آلمان به همراه آلبا برلین در سال ۲۰۰۸ است. پاویچویچ یک بار نیز آلبا برلین را به فینال یوروکاپ (لیگ دسته ۲ اروپا) رسانده است.
فعالیت های این مربی در عرصه ملی از سال ۲۰۰۴ آغاز شده است. او هدایت تیم ملی زیر ۲۰ سال صربستان و مونتگرو در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ را به عهده داشت و به همراه این تیم مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا را کسب کرد. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ نیز سرمربی تیم ملی بزرگسالان مونتنگرو بوده است. تیم بسکتبال مونتنگرو که در مرحله نهایی مسابقات یوروبسکت ۲۰۱۳ با تیم های صربستان، لتونی، لیتوانی، بوسنی و هرزه گوین و مقدونیه همگروه شده بود، در نهایت در جایگاه پنجم گروه قرار گرفت و از صعود به دور دوم بازماند. مونتنگرو در آن مسابقات نیکولا پکویچ را در اختیار نداشت. تیم مونتنگرو با هدایت پاویچویچ در مرحله انتخابی یوروبسکت ۲۰۱۵، پس از اسرائیل و هلند در رده سوم جدول جای گرفت و نتوانست به مرحله نهایی راه یابد.
انتخاب پاویچویچ به عنوان سرمربی تیم کشورمان در حالی صورت گرفته است که فدراسیون بسکتبال از اواخر آبان ماه ۹۳ و پس از گذشت ۵ ماه، همچنان رئیس ندارد و توسط سرپرست اداره می شود.
تیم ملی بسکتبال ایران مهرماه امسال در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. قهرمان این مسابقات راهی المپیک ۲۰۱۶ ریو خواهد شد.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. LAKER FOR LIFE گفت:

    بنظرم لوکا پاویچویچ مربی خوبیه و میتونه به تیم ملی کمک کنه حداقل مطمئنم بهتر از بچیرویچه که فقط پول میگرفت و به تیم ملی ضرر میزد.پاویچویچ تفکرات دفاعی داره و از ویژگی تیماش دفاع سفت و محکمه که این مسئله خیلی بنفع ایرانه چون بزرگترین مشکل ایران دفاعشه و تو دفاع ضعف داره.

  2. مجید گفت:

    چرا مربی ایرانی نذاشتن آخه؟!!؟!!

  3. mlbj گفت:

    عجب!!!!!
    آقا احمد اگه وقت کردی لطفا یه توضیح بده چرا مهمد بچیروویچ رفت؟
    اصلا کی رفت که ما نفهمیدیم؟
    برکنارش کردن؟
    اگه کسی دیگه هم میدونه لطفا بگه…

  4. LAKER FOR LIFE گفت:

    بعد از بازی های آسیایی قراردادش تموم شد چون از نتایجش راضی نبودن دیگه تمدید نکردن
    تا الانم داشتن دنبال مربی جدید میگشتن یعنی بیشتر از ۷٫۶ ماه !!!!!!!!

  5. سینا میلواکی گفت:

    با این که مطمئنم بهتر از محشون برای ریاست فدراسیون نداریم اما نمیدونم نیاوردن مربی درجه ۱ برای رشته بزرگی مثل بسکتبال به چه دلیلیه؟
    نبود بودجه؟
    تمایل نداشتن مربیای اونور آبی؟
    بی توجهی فدراسیون؟
    تحریما!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *