لیکرز بازنده‌ی بزرگ نقل و انتقالات

لیکرز بازنده‌ی بزرگ نقل و انتقالات

آن طور که از شواهد و قرائن پیداست Jim Buss تمام عزم خود را برای بر باد دادن میراث پدرش جزم کرده است. لس آنجلس لیکرز پس از پشت سر گذاشتن دو فصل کابوس وار، تا اینجای فصل نقل و انتقالات هم به هواداران خود هیچ بهانه ای برای شادی نداده است. پس از از دست دادن Jodie Meeks، یکی از امتیازآور ترین بازیکنان تیم در فصل گذشته که به دیترویت پیوست، هواداران تیم شاهد جدائی Pau Gasol، مهره کلیدی تیم بودند. گسول در کنار کوبی براینت نقش اصلی را در سه حضور پیاپی این تیم در فینال NBA ایفا کرد. اما اگر هوادار واقعی لیکرز هستید، بازیکنی که باید برای از دست دادنش بیش از همه ناراحت باشید نه Meeks است که علیرغم کسب امتیازات بالا در کارهای دفاعی عملکرد چندان قابل قبولی نداشت و هرگز مهره ی قابل اتکائی برای آینده‌ی تیم نبود و نه Pau Gasol که دو پیشنهاد قابل توجه باشگاه را رد کرد و با دریافت مبلغی کمتر، با سودای قهرمانی به شیکاگو ملحق شد.
مدیریت باشگاه لیکرز اوایل هفته با هدف کسب انعطاف پذیری مالی بیشتر در بازار نقل و انتقالات و جذب بازیکنان مورد علاقه‌ی خود تصمیم گرفت Kendall Marshall، گارد راس جوان و آینده دار تیم را بازیکن آزاد اعلام کند (waive) و پس از جذب بازیکنان مورد نظر، دوباره با وی قرارداد ببندد. گویا مسئولین لیکرز انتظار نداشتند تیمی خواهان مارشال باشد، غافل از اینکه میلواکی تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کرد و متقاضی جذب این بازیکن شد.
کندال مارشال همانند استیو نش و جرمی لین، گارد راس های دیگری که زیر نظر مایک دی آنتونی بازی کرده اند، از سیستم بازی مورد علاقه‌ی این مربی که سبکی هجومی و مبتنی بر گارد راس است، حداکثر استفاده را برد و فصلی فراتر از انتظار را پشت سر گذاشت، به شکلی که همه هواداران لیکرز را امیدوار کرده بود که پوینت گارد آینده خود را یافته اند. این بازیکن در ۵۴ بازی که در فصل گذشته برای لیکرز انجام داد به طور میانگین ۸ امتیاز، ۸٫۸ پاس منجر به گل و ۲٫۹ ریباند ثبت کرد. وی موفق شد بعد از کریس پال گارد راس کلیپرز بیشترین پاس منجر به گل در هر بازی را در فصل گذشته به نام خود ثبت کند. یکی از مهم ترین معیارهای مقایسه‌ی عملکرد پوینت گاردها نسبت متوسط تعداد پاس منجر به گل به متوسط تعداد از دست دادن مالکیت توپ (turn over) در هر بازی است. مارشال از یان نظر در فصل گذشته عملکرد خیره کننده ای داشت و به ازای هر ترن اُور، ۳٫۱۸ پاس گل به هم تیمی های خود داد. وی هم چنین از نظر شوتزنی هم آمار خوبی داشت و ۳۹٫۹ درصد از پرتاب های سه امتیازی خود را وارد حلقه کرد. کیفیت عملکرد مارشال در فصل گذشته هنگامی بهتر مشخص می شود که آمار وی را با فصل قبل از آن مقایسه کنیم. او در ۴۸ بازی که در فصل ۱۲-۱۳ برای فینیکس انجام داد بطور متوسط تنها ۳ امتیاز، ۳ پاس منجر به گل و کمتر از یک ریباند در هر بازی به ثبت رساند و درصد پرتاب سه امتیازی وی هم ۳۱ درصد بود. اوج بازی مارشال در فصل گذشته عملکرد ۲۰ امتیاز و ۱۵ اسیست او مقابل Utah Jazz و یا ۱۹ امتیاز و ۱۴ اسیست روبروی سلتیکس بود.
مطمئنا مارشال در حال حاضر پوینت گارد کاملی نیست و تا رسیدن به بلوغ راه زیادی پیش رو دارد، اما بدون شک او یکی از معدود نقاط روشن در فصل تاریک یکی از پرافتخارترین تیم های ان بی ای بود و هر باشگاهی میتواند روی آینده‌ی وی حساب باز کند. با از دست دادن مارشال، لیکرز در پست گارد راس فقط باید به استیو نش با تجربه و جرمی لین دل خوش کند.
به این ترتیب هوادارانی که تابستان را با امید دیدن کارملو آنتونی و حتی لبران جیمز در پیراهن طلائی تیمشان آغاز کردند، روز به روز شاهد ضعیف تر شدن ترکیب لیکرز بودند. با این اوصاف تیم مورد علاقه جک نیکلسون و بسیاری از ستاره های هالیوود در خوش بینانه ترین حالت و حتی با کوبی ۱۰۰ درصد آماده هم به احتمال زیاد از پلی آف جا خواهد ماند. کوبی براینت که به خاطر قرارداد سنگینی که تابستان گذشته به باشگاه تحمیل کرد مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است، اخیرا در مصاحبه ای پیرامون فیلم مستند جدیدی که در مورد زندگی اش ساخته شده است، اعلام کرد از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات کاملا و بطور صددرصد حمایت میکند! حال باید منتظر ماند و دید آیا در کوران مسابقات در مقابل تیم های قدرتمند کنفرانس غرب باز هم همین عقیده را خواهد داشت یا خیر.

این مطلب توسط حامد فروزنده برای انتشار در بسکتبال نویس آماده شده است.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳۱ پاسخ

  1. حامد اصلی گفت:

    ادمین بابت چاپ مطلبم سپاس

  2. حامد اصلی گفت:

    البته اینو هم بگم که این مطلبو خودم نوشتم. ترجمه نیست.

  3. آذرخش گفت:

    هوووم!
    ممنون مقاله خوبی بود.

  4. mjrose گفت:

    اوان ترنر هم به سلتیکس پیوست

  5. oneal گفت:

    من تو جایگاهی نیستمم که قضاوت کنم ولی به عنوان یک لیکرزی معتقدم رییس باشگاه ریده

  6. KG گفت:

    خوب بود ماشا ا..

  7. pierce گفت:

    سلتیکس الان ۱۸ تا بازیکن توی تیم داره . حالا باید ببینیم میخواید چطور ترید ها رو شروع کنه . . . مینسوتا به ایوان ترنر شدیدا علاقه داره . واسه همین سلتیکس با ترنر قرارداد بست تا شاید بتونه مینسوتا رو برای ترید لاو متقاعد کنه. که بای این رقبا که برای بدست اوردن لاو هستند . سلتیکس کمترین احتمال رو داره

  8. KG گفت:

    آره همینجور بازیکن اضافه میکنه.احتمالا ۵-۶ تا بدیم اینو بگیریم.مثل KG

  9. sina گفت:

    با تشکر از مقاله ی خیلی جالب و کاملت حامد جان ، من فک میکنم لیکرز میتونست تو فصل نقل و انتقالاب امسال ، بازیکنای جوون و با کیفیتی رو جذب کنه که هم بتونه از سال های آخر کوبی و نش استفاده کنه و هم یه سرمایه گذاری واسه آینده تیمش کرده باشه ولی فروش گسول و خریدن کارلوس بوزر نشون از سردر گمی روسای باشگاه داره.
    با این حال شاید امیدوارکننده ترین نکته برای هواداران لیکرز بازگشت کوبی به فرم اصلی خودش باشه،البته از تاثیر مثبت جرمی لین و نیک یانگ هم نباید گذشت .

  10. علی گفت:

    دوست عزیز مطلب خیلی خوبی نوشتی بله کندال مارشال بازیکن خوبی بود و البته سابقه زیادی تو دی لیگ هم داشت طبق اون چیزی که خوندم نتس، لیکرز، هیت،پیسرز بازنده های نقل و انتقالات امسال بودن البته لیکرز برای استفاده جوردن کلارکسون برنامه داره که بهر حال فکر نکنم بتونه تا دو یا سه سال به مارشال برسه
    در مورد سلتیکس این تیم با ۱۸ تا بازیکن ریز و درشت قرارداد داره که ترافیک خیلی زیادی تو پست های ۲ و ۳ دارن متاسفانه این تیمم که به شخصه دوسش دارم سیاست های بسیار تفریطی رو در جذب بازیکن پیش گرفت و تقریبا تو انتقالات کار خاصی نکرد دریافتی این ۱۸ تا بازیکن چیزی حدود ۸۰ میلیون دلاره و بعیده که بازیکن بزرگی رو جذب کنه و البته فکر کنم الان سه تا پیک درفت دیگه سال آینده داره من راستش چیزی از سیاست های جذب بازیکن دنی اینچه نفهمیدم
    احمد جان ودوستان گویا کلیپرز وضعیت جالبی نداره و داک ریورز داره میره از این تیم چون هنوز مالکیت قطعی نشده و بالمر هنوز صاحب این تیم نیست هفته پیش سیلور اعلام کرد سال آینده ممکنه مالکیت منتقل شه احمد(و دوستان دیگه) آخرین خبر از این تیم چیه؟؟ به نظرتون کار به کجا میکشه؟

    • حامد اصلی گفت:

      آخرین خبر از رسوائی استرلینگ اینه که قراره سه شنبه دونالد و شلی استرلینگ توی دادگاه مشکل انحصار وراثتشون رو حل کنن. طبق اخبار منتشره اگه دونالد برنده بشه فروش باشگاه به بالمر منتفی خواهد شد. پارسونز مدیر کل موقت کلیپرز هم که توسط لیگ منصوب شده قراره توی دادگاه شهادت بده و بگه که اگه دونالد استرلینگ مالک بمونه باشگاه با بحران رو به رو میشه چون هم داک ریورس هم بعضی از بازیکن ها گفتن ما برای استرلینگ بازی نمیکنیم. حتی اسپانسرهائی مثل برگرکینگ و کیا موتورز گفتن حمایت مالی از باشگاه رو قطع خواهند کرد. حتی یادمه لبران جیمز هم چند وقت پیش گفت اگه استرلینگ بمونه فصل بعد بازی نمیکنه. پیش بینی میشه اگه مساله خودش حل نشه مدیریت لیگ بطور مستقیم وارد ماجرا بشه و به اتفاق آرا استرلینگ رو برکنار کنه و باشگاه رو بفروشه.

  11. KG گفت:

    کاش میشد کریس بب و بوگانز و جوئل آنتونیو رد کنیم برن یا چنتا روش بزاریم با لاو ترید کنیم

    • KG گفت:

      البته نمیشه از لحاظ مالی نمیخونه تازه خر که نیستن اینا رو بگیرن لاوو بدن.ولی میشه گرین و بسو بدیم لاوو بگیریم ولی جفتشون خوبن

  12. KG گفت:

    یا مثلا والاس و بوگانز.یا والاسو بس

  13. KG گفت:

    اه.بابا اصن نخواستیم

  14. حامد اصلی گفت:

    یادمه سال اولی که تازه به صورت جدی تماشای ان بی ای رو شروع کردم (فصل ۰۶-۲۰۰۵) بعد از پایان فصل با هر بازیکن کوچیکی که میومد به تیمم کلی ذوق و شوق میکردم. اون موقع دسترسی به اینترنت مثل الان نبود که بشه به راحتی رفت تو یوتیوب و های لایت یه بازیکنو نگاه کرد. اون موقع حداکثر کاری که میشد کرد این بود که بری تو سایت ان بی ای یا یاهو اسپرت و آمار طرفو در بیاری ببینی چیکاره اس. انگار الان هوادارای سلتیکس به همین روز افتادن و با هر نقل و انتقال کوچیکی کلی ذوق میکنن و شروع میکنن به گمانه زنی که ممکنه اینو بدیم اونو بگیریم و فلان… . اما الان میدونم که بازیکن های یه تیم به چند دسته تقسیم میشن:
    Roster Filler: بازیکن هائی که هیچ نقشی توی ترکیب تیم ندارن و صرفا برای پر کردن Roster جذب میشن. این بازیکن ها موقع نقل و انتقالات و برای اینکه مثلا تعداد بازیکن های یکی از طرفین از تعداد قانونی بیشتر یا کمتر نشه به کار میان
    Bench Warmer: یا همون نیمکت گرم کن خودمون که بعد از هر سه امتیازی یا اسلم دانک هم تیمی هاشون رو نیمکت بالا پائین میپرن.
    Role Player: بازیکن های مکملی که بازیکن های کاملی نیستن ولی میتونن وظایفی که بهشون محول میشه رو به نحو احسن انجام بدن و هر چند بازی یکبار امتیاز بالا هم برای تیمشون کسب کنن. مثل ری الن تو میامی.به این بازیکن ها X Factor هم میگن.
    All-Star: بازیکن هائی که در سطح آل استار بازی میکنن. مثلا دیوید وست توی ایندیانا
    Franchise Player: بازیکن های آل استاری که میشه دراز مدت هم روشون حساب کرد و تیم رو حول اون ها شکل داد. مثلا کوای لنرد توی اسپرز نشون داده که میتونن دراز مدت روش حساب کنن و به قول پوپوویچ میتونه Face of the Franchise باشه.
    SuperStar: تعداد بازیکن های معدودی که میتونن یک تنه سرنوشت یه تیم رو تو یه بازی یا حتی یه فصل عوض کنن. اگه لبران جیمز توی بازی پنجم کنفرانس شرق سال ۲۰۰۷ تونست بالای ۴۰ امتیاز کسب کنه از جمله ۲۵ امتیاز آخر تیمش رو !!!! که باعث شد با شکست دیترویت کلیولند به اولین فینال تاریخ باشگاه برسه.
    فقط بازیکن های سه دسته آخر میتونن سرنوشت باشگاه رو عوض کنن. اوان ترنر چیزی بیشتر از یه Role Player نبوده و نیست پس زیاد به خاطرش ذوق نکنین 🙂

    • KG گفت:

      این اشتباهو دیگه نکن.ترنرو احتمالا برای ترید گرفتن البته گفتن به شرط بازی اومده.ذوقم نکردیم.تو کامنتام تو خوشحالی میبینی؟تازه من از ترنر اصلا صحبت نکردم از بازیکنای دیگه گفتم

  15. pierce گفت:

    کسی سرِ ترنر خیلی دوق نکرده و مطمئن باش این ۱۸ نفر سلتیکس ۴ تاش واقعا الکی محسوب میشن .. .

    اگه دست من بود آینژ رو ترید میکردم.
    و سلتیکس حداقل ۲ سال دیگه داره تا تو ولی افز حرفی واسه گفتن داشته باشه .
    این بحق ترنر هم از یکی از صفحه های فیسبوک خوندم و احتماله نه واقعیت

  16. کوروش بختیاری گفت:

    با سلام . اول همه بگم که ادمین جان (احمد عزیز) اصلا قصدم تبلیغات نیست. یه فراخوان بسکتبالی داریم که به تموم سایت های مختلف بسکتبالی از جمله ایران ان بی ای هم میدیم . هدفمون اینه که به پیشرفت این ورزش تو کشور خودمون هم توجه بشه . مثال اخبار بسکتبال ایران رو هم پوشش بدیم علاوه بر خود اخبار NBA ؛ ادمین از خودت هم خواهش میکنم که تو این فراخوان بزرگ شرکت کنی! البته اختیاری هست . یه کار بزرگه ! قراره همه ی شما عزیزان توش سهم داشته باشید؛ بسکتبال دوستان عزیز، زیاد توضیح نمیدم . توضیحات بیشتر اگر قبول داشتید میگم .
    فعلا بدونید که :
    این فراخوان اختیاریه! قصدم هم تبلیغ نیست خودم یه نفر کار نمیکنم
    هدفمون پیشرفت بسکتبال ایرانه و معرفی سایت های بسکتبالی به
    تموم علاقه مندان! (از جمله معرفی همین سایت خوب احمد جان)
    مقالاتی در مورد بسکتبال ایران براتون ارسال میشه و شما میتونید نظر بدید
    من با کمک یک آشنا (مربی من که پدرش رئیس هیئت بسکتبال استانمونه
    و به روابط عمومی فدارسیون بسکتبال دسترسی داره . )
    مطمئن باشید نظرات خوب و منطقی رو منتقل میکنم که به فدراسیون اطلاع
    بدن! باور کنید! ادمین شما هم اگه نظری انتقادی یا پیشنهادی داری مطرح
    کن!
    نظرسنجی درباره بازیکنان مختلف ایرانی
    بخش جالب پیش بینی بازی های جام جهانی بسکتبال
    البته بگم سایت نیست ها! از طریق رسانه های گروهی و ایمیل و اگه علاقه مند
    بودید وبلاگش رو هم میزنیم .
    علاوه بر اون بخش آنالیز رو هم خواهیم داشت که عملکرد بسکتبالیست های
    ایرانی رو میتونید بگید
    انتقادی از بسکتبال تو استان یا شهرتون دارید میتونید در میون بزارید .
    اگه راضی هستید ایمیلی به بنده حقیر بزنید تا جزئیات رو بهتون بگم !
    این کار برای ۱۹ یا ۲۰ مرداد هست ولی از الان باید هماهنگ باشیم! ممنون!
    البته بگم که کار ما فقط بسکتبال کشورمونه و اخبار NBA رو فقط و فقط از سایت
    خوب احمد عزیز بگیرید .
    k.bakhtiar9@gmail.com

  17. Kd گفت:

    ادمین اوکلاهما نمیخواد سنتری مثل گرگ مونرو رو بگیر یا کلا دنبال سنتر نیست چون با این وضع از پرکینز و ادامز چیزی در نمیاد

  18. امیرحسین گفت:

    دوستان گلم
    خدایی الان انقدر وضعیت نقل و انتقالات تو امریکا گرم نیست که تو https://www.basketball98.ir گرمه
    نظر ها هم خلاصه بدید تا بخونمش نیم ساعته پا سایتم هنوز همه ی نظرتانو نخوندم
    اقای حامد اصلی نبینم مشکلی با kd جان من داشته باشی
    i love thunder

  19. زنده باد بوستون….تا زنده ام سرباز بوستون میمونم…دمه هر چی سلتیکسیه گرم.

  20. KB24 گفت:

    آقای احمد
    کوبی پارسال تو همون چند تا بازی اندک میانگین ۲۷,۳ رو بدست اورد
    امسال هم که بسیار امادست
    وقتی کارلوس بوذر جایگزین پاو شده نباید زیاد ترس داشته باشیم
    در ضمن نش در ۳۸ سالگی به لیکرز اومد در صورتی که لین بسیار جوونه
    و یانگ هم آینده داره
    حالا میرسیم به سانتر
    من حرفی واسه گفتن ندارم که هیل سنتره

  21. KB24 عزیز دل برادر من سلتیکسیم و کاری به لیکرز ندارم و الان گربه سیاه ما شده هیت ولی اینو قبول کن امسال مث سال قبل تیمتون گو زده خیلی داغونه خیلی…اینو همه میگن.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *