لیگ NBA دریماند گرین را برای لگد زدن به استیون آدامز محروم نکرد

لیگ NBA دریماند گرین را برای لگد زدن به استیون آدامز محروم نکرد

لیگ NBA تصمیم گرفت ستاره گلدن استیت، دریماند گرین را به خاطر لگد زدن به سنتر اکلاهما سیتی، استیون آدامز، در بازی سوم فینال کنفرانس غرب محروم نکند و تنها به جریمه این بازیکن بسنده کرد.
خطای گرین که در جریان بازی یک خطای آشکار (flagrant) نوع ۱ اعلام شده بود، توسط لیگ به خطای آشکار نوع ۲ تبدیل شد و جریمه ۲۵۰۰۰ دلاری برای آن در نظر گرفته شد، اما لیگ تصمیم گرفت محرومیتی برای گرین در نظر نگیرد.
گرین در پلی آف امسال تا حالا سه امتیاز خطای آشکار ثبت کرد است و در صورت ثبت یک امتیاز خطای آشکار دیگر، به صورت خودکار یک بازی محروم خواهد شد.

گرین و سرمربی گلدن استیت، استیو کر سعی کردند خطای آشکار گرین را لغو کنند. این دو اصرار داشتند که ضربه‌ی گرین عمدی نبوده است.
کیکی ون‌دیوگه، معاون اجرایی NBA در امور بسکتبال، در بیانیه ای حرکت گرین را”غیرضروری و شدید” دانست و اعلام کرد تبدیل آن به خطای آشکار نوع ۲ “موجه” است. به نظر می رسد لیگ توضیح گرین را که گفته بود در حرکت پرتاب پایش اغراق کرده است، پذیرفته است.
گرین روز دوشنبه با قاطعیت اعلام کرده بود که داور ان بی ای، اسکات فاستر، به او گفته است معتقد است حرکتش غیرعمدی و اتفاقی بوده است.
استیون آدامز گفته بود هنگامی که ویدئوی حرکت را دیده است، به نظرش حرکت بیشتر عمدی به نظر می رسیده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.