مارک کفش های بازیکنان NBA چیست؟

کفش بسکتبال پیک

سایت slamonline به تازگی مطلب جالبی در مورد مارک کفش های بازیکنان NBA منتشر کرده است و ۱۹ برند کفش بسکتبال که توسط بازیکنان ان بی ای پوشیده می شود را معرفی کرده است.در میان این برندها که توسط بیش از ۴۳۰ بازیکن NBA پوشیده می شود،نام های آشنایی همانند نایک (یا نایکی)،آدیداس و جردن دیده می شود؛البته مارک هایی مانند K1X,AND 1 و Le Coq Sportif نیز در این گزارش دیده می شوند که احتمالا شما هم مثل من اولین بار است که نام بعضی از آنها را می شنوید.چنانچه تمایل دارید با پرطرفدارترین برندهای کفش بسکتبال در NBA آشنا شوید،با ادامه مطلب همراه شوید.
همان طور که احتمالا شما حدس می زدید،محبوب ترین برند کفش بسکتبال در NBA نایک است.حدود ۶۵ درصد بازیکنان فعلی ان بی ای مدل های مختلف کفش بسکتبال نایک را می پوشند.تایسن چندلر از نیویورک نیکس که کفش نایک مدل Hyperdunk می پوشد،یکی از این بازیکنان است.
کفش بسکتبال آدیداس دومین کفش بسکتبال محبوب،در میان بسکتبالیست های NBA است.۶۳ بازیکن لیگ کفش آدیداس به پا دارند که شاید معروف ترین آنها جاش اسمیفت از آتلانتا هاوکس باشد.
۲۶ بازیکن NBA با پوشیدن کفش های جردن،این مارک را به سومین مارک برتر کفش های بسکتبال NBA تبدیل کرده اند.راسل وستبروک از اکلاهما سیتی با پوشیدن کفش Aero Jordan یکی از گارد راس های شاخص NBA است که با برند جردن قرارداد دارد.
برند Peak با جذب ۱۶ بازیکن ان بی ای توانسته رده چهارم محبوب ترین مارک های کفش بسکتبال در لیگ را به خود اختصاص دهد.جوال مک گی از دنور ناگتز با پوشیدن کفش پیک مدل Relentless یکی از بازیکنانی است که توسط این کمپانی جذب شده است.لازم به ذکر است سایز پای مک گی ۲۰ است که بزرگترین سایز کفش بسکتبال در لیگ است.
Under Armour که به اختصار UA نامیده می شود پنجمین مارک محبوب در میان بازیکنان ان بی ای است.کمبا والکر از شارلوت بابکتز یکی از ۱۱ بازیکن لیگ است که کفش بسکتبال UA به پا می کند.
ریبوک مارکی است که احتمالا نام آن را زیاد شنیده اید اما کفش های این شرکت فقط توسط ۶ بازیکن ان بی ای پوشیده می شوند و ایسایاه توماس از تیم ساکرامنتو کینگز یکی از این بازیکنان است.
دوین وید پس از پایان قراردادش با برند جردن در حال حاضر،کفش های شرکت چینی Li-Ning را به پا می کند.وید یکی از ۴ بازیکنی است که کفش های این شرکت چینی را می پوشد.این بازیکن را می توان سردمدار تبلیغات شرکت Li-Ning دانست.
شرکت Spalding به خاطر توپ های بسکتبالش در NBA شناخته شده است و کمتر کسی کفش های این کمپانی را می شناسد.Jimmer Fredette از ساکرامنتو کینگز یکی از دو بازیکنی است که کفش Spalding می پوشد.
کوین گارنت از بوستون سلتیکس،کفش Anta به پا می کند.این بازیکن با پوشیدن کفش های اختصاصی خود که توسط این شرکت تولید می شود،یکی از دو تبلیغ کننده کفش های این شرکت در لیگ است.
مارک های Above The Rim,New Balance,Qiaodan,361,Protégé,Le Coq Sportif,Ball’N,AND 1,Fila و K1X دیگر برندهایی هستند که تنها توسط یک بازیکن در NBA پوشیده می شوند.
بدون شک تنوع مدل های کفش بسکتبال نایکی،یکی از دلایل برتری این شرکت نسبت به دیگر تولید کنندگان کفش است.البته نقش کیفیت و تبلیغات را نیز نباید در این مورد فراموش کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. حسن اسدی گفت:

    واقعا ممنون ، خیلی دنبالش بودم

  2. آرش گفت:

    ازکجا کفش اصل و فیک رو تشخیص بدیم ادمین جونم

    • admin گفت:

      کفش های نایک معمولا یه مشخصه دارن به نام NIKEID که می تونید تو سایت شرکت نایک با چک کردن این مشخصه از اصل بودن کفش مطمئن بشید.
      برای مارک های دیگه هم باید به تجربیات خودتون وابسته باشید.البته گاهی انقدر تفاوت کفش های اصل و تقلبی کمه که تشخیصش برای من و شمای مشتری،سخته.بهترین راه برای همچین مواردی خرید از فروشگاه های معتبر هست.

  3. سینا گفت:

    با سلام میخواستم ببینم این نایک آی دی رو توی کجای سایت نایک باید وارد کنم تا از اصل بودن جنسم مطمئن بشم.پیشاپیش ممنون…

  4. سینا گفت:

    با سلام.این آدرسی رو که برای چک کردن نایک آیدی گذاشتید لینکش انگار مشکل داره لطفا پیگیری کنید.

  5. danial گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من کفش nike zoom air رو دارم و میخواستم بدونم nikeid او کجاس؟؟؟
    مرسی

  6. Parsa گفت:

    ایا asics برند معروفی در کفش های بسکت هست

  7. مریم گفت:

    سلام شبتون بخیر خواستم بدونم از کجامیتونم کتونی سایز۵۲ برای برادرم پیدا کنم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *