مایک بودنهولزر بهترین مربی فصل ۲۰۱۴-۱۵ لیگ NBA لقب گرفت

مایک بودنهولزر بهترین مربی فصل 2014-15 لیگ NBA لقب گرفت

مایک بودنهولزر، سرمربی تیم آتلانتا هاوکس که تیمش را برای ثبت بهترین رکورد فصل عادی تاریخ خود رهبری کرد، به عنوان بهترین مربی فصل ۲۰۱۴-۱۵، جایزه رداورباخ را دریافت می کند.
بودنهولزر ۶۷ رایِ جایگاهِ اولِ نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را کسب کرد و با ۵۱۳ امتیاز، رده نخست رای گیری انتخاب بهترین مربی فصل را به دست آورد. استیو کر از گلدن استیت واریورز که تیمش را برای کسب عنوان قهرمانی منطقه پاسیفیک و ثبت بهترین رکورد NBA در این فصل و بهترین رکورد تاریخ گلدن استیت رهبری کرد، ۵۶ رای جایگاه اول کسب کرد و با ۴۷۱ امتیاز، در رده دوم رای گیری ایستاد. جیسون کید از میلواکی باکز نیز یک رای جایگاه اول به دست آورد و با ۵۷ امتیاز، در رده سوم قرار گرفت. در رای گیری انتخاب بهترین مربی سال، مربیان برای هر رای جایگاه اول ۵ امتیاز، هر رای جایگاه دوم ۳ امتیاز و هر رای جایگاه سوم ۱ امتیاز دریافت کردند.
بودنهولزر امسال که در دومین فصل حضورش در آتلانتا بود، رکورد ۶۰ برد و ۲۲ باخت را با این تیم ثبت کرد که ۳ برد بیشتر از بهترین رکورد تاریخ این تیم که در فصل ۱۹۸۶-۸۷ به ثبت رسیده و در فصل ۱۹۹۳-۹۴ تکرار شده بود، است. آتلانتا هاوکس در این فصل برای اولین بار از فصل ۱۹۹۳-۹۴، قهرمانی منطقه جنوب شرق و همچنین رتبه ۱ کنفرانس شرق را به دست آورد. فصل ۹۳-۹۴، آخرین فصلی بود که یک مربی هاوکس (لنی ویلکنز)، عنوان بهترین مربی فصل را کسب کرد. آتلانتا امسال برای هشتمین سال متوالی راهی پلی آف شد که بیشترین تعداد حضور متوالی در پلی آف، در کنفرانس شرق در حال حاضر است.
پس از آنکه آتلانتا در فصل گذشته رکورد ۳۸ برد و ۴۴ باخت را ثبت کرد، بودنهولزر با ایجاد توازن در حمله و کار تیمی در دفاع، تعداد بردهای این تیم را ۲۲ عدد بهبود داد. مطابق بخش آمار سایت NBA، این تیم از نظر رتبه هجومی در میان تیم های لیگ در رده ششم قرار دارد و از نظر رتبه دفاعی در رده هفتم قرار گرفته است. شش بازیکن این تیم در این فصل از رقابت ها میانگین امتیاز دو رقمی ثبت کرده اند اما متوسط امتیاز هیچ کدام از آنها بیش از ۱۷ امتیاز نبوده است. هاوکس با ثبت ۸۱۸ شوت سه امتیازی در این فصل، بیشترین سه امتیازی تاریخ خود در یک فصل را ثبت کرد. این تیم با میانگین ۲۵٫۷ پاس منجر به گل در هر بازی، از این نظر در رده دوم لیگ قرار گرفت و در سه فاکتور درصد شوت (رتبه چهارم)، درصد سه امتیازی (رتبه دوم) و درصد پرتاب آزاد (رتبه پنجم)، جزو ۵ تیم برتر لیگ بود.
آتلانتا فصل را با رکورد ۵ برد و ۵ باخت آغاز کرد اما در ادامه ۳۵ مسابقه از ۳۸ بازی بعدی را با پیروزی به اتمام رساند که ۱۹ برد متوالی که بهترین رکورد بردهای متوالی تاریخ این باشگاه است، نیز شامل آن ۳۵ برد می شود. آنها در بازه همین ۳۸ بازی، رکورد ۱۷ برد و ۰ باخت را در ماه ژانویه ثبت کردند که بهترین رکورد تاریخ ان بی ای در یک ماه (از نظر تقویمی) است. در همین ماه بود که پنج بازیکن شروع کننده هاوکس عنوان بهترین بازیکنان شرق را کسب کردند و بودنهولزر دومین جایزه بهترین مربی ماه را در این فصل کسب کرد. هنگامی که ۴ بازیکن تیم هاوکس برای حضور در مسابقه آل استار ۲۰۱۵ انتخاب شدند و بودنهولزر عنوان سرمربی تیم شرق را در این مسابقه به دست آورد، افتاخارات این تیم ادامه پیدا کرد.
جایزه بهترین مربی سال پس از رد اورباخ، مربی افسانه ای باشگاه سلتیکس که این تیم را برای کسب ۹ عنوان قهرمانی هدایت کرد، به نام این مربی نام گذاری شد. اورباخ در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۱۰ مربی برتر تاریخ لیگ NBA مفتخر شد.
عنوان بهترین سرمربی فصل گذشته به گرگ پاپویچ از سن آنتونیو اسپرز رسیده بود؛ کسی که بودنهولزر مدت ها در کنار او در سن آنتونیو اسپرز مربیگری کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *