مایک کانلی؛ برنده‌ی جایزه‌ی ورزشکاری فصل ۲۰۱۵-۱۶

مایک کانلی؛ برنده‌ی جایزه‌ی ورزشکاری فصل 2015-16

مایک کانلی از ممفیس گریزلیز، به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی ورزشکاری فصل ۲۰۱۵-۱۶، جایزه‌ی جو دیمارز را به دست آورد. کانلی که در فصل ۲۰۱۳-۱۴ نیز این عنوان را به دست آورده بود، به جمع گرنت هیل (۳ بار) و جیسن کید (۲ بار) پیوست؛ از فصل ۱۹۹۵-۹۶ که این جایزه اهدا می شود، این سه نفر تنها بازیکنانی هستند که توانسته اند بیش از یک بار این جایزه را به دست آورند.
کانلی (منطقه جنوب غرب)، لوئیس اسکولا از تورنتو رپتورز (منطقه اتلانتیک)، پاو گاسل از شیکاگو بولز (منطقه مرکزی)، دیمین لیارد از پرتلند تریل بلیزرس (منطقه شما غرب)، شاون لیوینگستون از گلدن استیت واریورز (منطقه پسیفیک) و کایل کورور از آتلانتا هاوکس (منطقه جنوب شرق)، شش برنده‌ی منطقه ای در رقابت برای کسب این جایزه بودند. ان بی ای مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار به موسسه خیریه‌ی مورد نظر کانلی پرداخت می کند.
کانلی ۵۸ رای جایگاه اول از مجموع ۳۲۷ رای جایگاه اول بازیکنان ان بی ای را به دست آورد و ۲۲۰۹ امتیاز به دست آورد. این دوازدهمین سال متوالی بود که برنده‌ی این جایزه با رای بازیکنان NBA مشخص شد. ۶ فینالیست این رای گیری، برای هر رای جایگاه اول ۱۱ امتیاز، هر رای جایگاه دوم ۹ امتیاز، هر رای جایگاه سوم ۷ امتیاز، هر رای جایگاه چهارم ۵ امتیاز، هر رای جایگاه پنجم ۳ امتیاز و هر رای جایگاه ششم ۱ امتیاز دریافت کردند.
هر تیم یکی از بازیکنان خود را برای این جایزه کاندید کرده بود. ۶ برنده‌ی منطقه ای توسط کمیته ای از معاونان اجرایی لیگ، داوران و … انتخاب شدند.
این جایزه‌ی سالانه که منعکس کننده‌ی آرمان های ورزش یعنی رفتار اخلاقی، بازی جوانمردانه و کمال گرایی در بسکتبال آماتور و حرفه ای است، یکی از جایزه هایی که برنامه‌ی NBA Cares، تمرکز زیادی روی آن دارد. جو دیمارز، گارد سابق دیترویت پیستونز و از اعضای تالار مشاهیر، اولین دریافت کننده‌ی این جایزه بود و این جایزه، به نام او نام گذاری شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.