مرحله‌ی حذفی جام جهانی بسکتبال اسپانیا آغاز شد

مرحله‌ی حذفی جام جهانی بسکتبال اسپانیا آغاز شد

مرحله‌ی حذفی جام جهانی بسکتبال اسپانیا، با دیدار تیم های امریکا و مکزیک در شهر بارسلونا آغاز شد.

تیم بسکتبال امریکا در این دیدار با نتیجه‌ی ۸۶ بر ۶۳، حریف خود را از پیش رو برداشت تا جواز حضور در مرحله‌ی یک چهارم نهایی رقابت ها را کسب کند. استفن کری از امریکا که در لحظاتی از این مسابقه در پست ۲ بازی می کرد، ۶ شوت از ۹ اقدام سه امتیازی خود در این دیدار را وارد سبد کرد و با کسب ۲۰ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود. کری در این مسابقه ۳ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی نیز به دست آورد. نکته‌ی قابل ذکر در مورد این مسابقه اینکه برخی از بازیکنان تیم امریکا پس از پشت سر گذاشتن ۵ مسابقه هنوز نتوانسته اند خود را با قوانین فیبا تطبیق دهند؛ برداشتن گام های اضافه در زمان انجام حرکت سه گام و تلاش بازیکنان برای گرفتن وقت استراحت از داور، از جمله صحنه هایی بود که در این بازی دیده شد.

تیم های فرانسه و کرواسی در شهر مادرید به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۶۹ بر ۶۴ فرانسه به پایان رسید. بویان بوگدانویچ از کرواسی در ۵۲ ثانیه مانده به پایان بازی، یک سه امتیازی کلیدی برای تیمش به ثمر رساند تا اختلاف تیمش با حریف به ۲ امتیاز کاهش یابد و نتیجه ۶۶ بر ۶۴ شود. اما این بازیکن در ۲۴ ثانیه مانده به پایان شوت سه امتیازی خود را از دست داد و فرانسه در ادامه، سه امتیاز دیگر نیز به دست آورد تا پیروز از زمین خارج شود. نیکولا باتوم از فرانسه با ۱۴ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن تیمش در این بازی بود.

اسلونی با برتری مقابل دومنیکن، برای دومین بار در تاریخ خود، به جمع ۸ تیم برتر مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان پیوست. اسلونی در این دیدار با نتیجه‌ی ۷۱ بر ۶۱، دومنیکن را مغلوب کرد. زران دراگیچ از اسلونی با کسب ۱۸ امتیاز، ۳ ریباند، ۱ پاس منجر به گل، ۴ توپ ربایی و ۱ بلاک شات، از بازیکنان تاثیر گذار تیمش در این مسابقه بود. اسلونی با کسب این پیروزی، حریف امریکا در مرحله‌ی یک چهارم نهایی شد.

تیم بسکتبال اسپانیا با نتیجه‌ی ۸۹ بر ۵۶، سنگال را شکست داد و حریف فرانسه در مرحله‌ی یک چهارم نهایی شد. مارک گسول از اسپانیا با تاثیر گذاری +۲۳، موثرترین بازیکن تیمش در این دیدار بود. این بازیکن ۹ امتیاز، ۶ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۴ بلاک شات به دست آورد.

نتایج جام جهانی بسکتبال اسپانیا در ششم سپتامبر را در زیر می بینید. برای مشاهده‌ی جدول مرحله حذفی جام جهانی بسکتبال اینجا کلیک کنید. دور یک هشتم نهایی جام جهانی، روز هفتم سپتامبر با انجام ۴ بازی پایان می یابد. (برنامه بازی ها)

تیم ۱ نتیجه تیم ۲ آمار بازی هایلایت ها
امریکا ۶۳-۸۶ مکزیک آمار دانلود
فرانسه  ۶۴-۶۹ کرواسی آمار دانلود
دومنیکن  ۷۱-۶۱ اسلونی آمار دانلود
اسپانیا ۵۶-۸۹ سنگال آمار دانلود

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. yohanna گفت:

    میخواستم ببینم بازی ها از تلویزیون یا ماهواره پخش میشه؟

  2. sina گفت:

    فقط امریکا بازم قهرمانه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *