مرحله گروهی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ پایان یافت

مسابقات بسکتبال المپیک 2016

با انجام سه بازی در گروه B، مرحله گروهی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶، در روز پانزدهم آگست پایان یافت.

در اولین بازی روز پازدهم آگست، تیم های برزیل و نیجریه برابر هم قرار گرفتند. برزیل در این مسابقه با نتیجه ۸۶ بر ۶۹ مقابل حریف به پیروزی رسید.
ننی هیلاریو از برزیل در این دیدار ۱۹ امتیاز، ۷ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۳ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد.

اسپانیا با غلبه بر آرژانتین، به عنوان تیم دوم گروه به یک چهارم نهایی راه یافت و امید اندک برزیل برای رسیدن به یک چهارم نهایی را ناامید کرد. اسپانیا در این مسابقه با نتیجه ۹۲ بر ۷۳ آرژانتین را از پیش رو برداشت. برزیل میزبان تنها در صورت برتری آرژانتین مقابل برزیل صعود می کرد.
رودی فرناندز از اسپانیا با ۲۳ امتیاز، ۷ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود.
مانو جینوبلی کار خود در این مسابقه را با کسب ۱۶ امتیاز، ۵ ریباند و ۲ پاس منجر به گل برای آرژانتین به اتمام رساند.

در آخرین بازی مرحله گروهی، کرواسی با نتیجه ۹۰ بر ۸۱ لیتوانی را شکست داد و جایگاه نخست جدول گروه B را به خود اختصاص داد.
کرونوسلاو سایمن از کرواسی با کسب ۱۹ امتیاز، ۱۰ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی، به پیروزی تیمش در این مسابقه کمک کرد.

با پایان بازی های مرحله گروهی در گروه B، تیم های صعود کننده و جایگاه آنها در جدول رده بندی مشخص شد. برای مشاهده جدوال رده بندی و برنامه مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال المپیک ریو، به این صفحه مراجعه کنید. مرحله یک چهارم نهایی روز ۱۷ آگست برگزار خواهد شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.