مصدومیت لبران جیمز، چالش ها و فرصت های کلیولند کاوالیرز

مصدومیت لبران جیمز، چالش ها و فرصت های کلیولند کاوالیرز

تیم کلیولند کاوالیرز روز پنجشنبه اعلام کرد که آنها سال ۲۰۱۵ را با یک خبر ناامید کننده آغاز می کنند؛ لبران جیمز به دلیل آسیب دیدگی زانوی چپ و کمر، دو هفته نمی تواند بازی کند. این خبر در هفته ای منتشر شد که تیم کاوالیرز در آن سه بازی پی در پی را به حریفان واگذار کرد تا ۵ بازی از ۱۰ مسابقه اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشته باشد. انتشار این خبر باعث شد سوالات پیرامون نگرانی های کلیولند در مورد سرمربی خود، دیوید بلت و آینده او کمی فروکش کند. علاوه بر آن شایعاتی که پیرامون صحبت های دوستانه لبران جیمز و دوین وید در روز کریسمس به وجود آمده بود را تحت الشعاع قرار داد؛ شایعاتی که محور اصلی آن امکان هم تیمی شدن دوباره جیمز و وید بود.
مصدومیت جیمز جزئی است، اما همین مصدومیت تاثیراتی روی کلیولند به عنوان یک تیم خواهد گذاشت و پیامدهایی نیز برای شخص جیمز دارد.
مسلما آسیب دیدگی جیمز خبر خوبی برای کاوالیرز نیست. خبر مصدومیت یک بازیکن هیچگاه یک خبر خوشحال کننده نیست، آسیب دیدگی یک بازیکن استارتر ناراحت کننده است و آسیب دیدگی بهترین بازیکن یک تیم، بدترین خبر ممکن برای آن تیم است. اما لبران جیمز چیزی فراتر از این هاست. او بهترین بازیکن جهان است و نه تنها قلب و روح تیم محسوب می شود، بلکه اگر کلیولند کاوالیرز را به یک ماشین تشبیه کنیم، جیمز جزئی از موتور، چرخ ها، کاربراتور و باتری ماشین خواهد بود. او سعی می کند یک فرهنگ جدید در کلیولند ایجاد کند و با مشکل مواجه شده است. جیمز تا به اینجای فصل بیشتر مجبور بوده به عنوان یک بازیکن بازیساز ایفای نقش کند. او نه تنها بهترین بازیکن کلیولند از نظر میانگین اسیست است، بلکه در هر مسابقه به طور متوسط ۲ اسیست بیشتر از کایری ایروینگ ثبت می کند.
در بازی هایی که لبران در آنها ۷ پاس منجر به گل یا بیشتر ثبت کرده، کاوالیرز ۱۵ برد و ۵ باخت به دست آورده است و در مسابقاتی که این بازیکن کمتر از ۷ پاس منجر به گل کسب کرده، کلیولند رکورد ۳ برد و ۶ باخت را ثبت کرده است.
در دو هفته پیش رو، حریفان کلیولند ترکیبی از تیم های قوی و ضعیف هستند. کلیولند در این بازه با تیم هایی نظیر ساکرامنتو کینگز و فیلادلفیا سونی سیکسرز دیدار خواهد کرد که حداقل روی کاغذ تیم های ضعیفی هستند. البته این تیم باید با تیم های قدرتمندی نظیر دالاس، فینیکس و گلدن استیت نیز روبرو شود. این چشم انداز که بردهای کلیولند در دو هفته آینده از باخت هایش کمتر باشد، کمی دور از دسترس است و وضعیت وقتی بغرنج تر می شود که مصدومیت هایی که کوین لاو با آنها دست و پنجه نرم می کند را نیز در نظر بگیریم.
جیمز در اوایل فصل گفته بود کلیولند نیاز دارد تا روزهای سختی را پشت سر بگذارد و در طول همین روزهای سخت است که تیم پخته و قابل اعتماد خواهد شد. این سختی ها در روزهای پیش فصل اتفاق نمی افتند، بلکه در جریان فصل به وقوع می پیوندند. تیم کاوالیرز تاکنون از این روزهای سخت سربلند بیرون نیامده است. اما در حال حاضر آنها قایق نجات خود را در اختیار ندارند. در اختیار نداشتن لبران جیمز می تواند باعث نزدیک تر شدن و قوی تر شدن تیم شود، به بازیکنان کمک کند تا تلاش بیشتری کنند و خوب بازی کردن بدون لبران جیمز را بیاموزند. حتی شرایط می تواند از این هم بهتر شود؛ کایری ایروینگ و دیان ویترز می توانند هماننده گذشته به عنوان بازیسازان پیرامونی ایفای نقش کنند. حالا کوین لاو شوت های بیشتری خواهد زد و شاید همین موضوع فرصتی برای او فراهم کند تا به یک روند یکنواخت برسد، البته با این فرض که کلیولند شیوه استفاده درست از او را پیدا کند.

دیوید بلت

مصدومیت ها اغلب بهانه تیم ها برای باخت هستند. اما شما می توانید مطمئن باشید که همه منتظرند تا ببینند دیوید بلت با غیبت جیمز چگونه عملکرد تیمش در زمین را مدیریت می کند و آیا می تواند خودش را اثبات کند یا خیر؟ اگر کلیولند عملکرد ضعیفی داشته باشد، چندان منطقی نیست که بلت را برای نتیجه نگرفتن بدون جیمز سرزنش کرد اما باعث نمی شود انتقاداتی که تاکنون به او وارد بوده از بین برود.
خطری مبنی بر راه نیافتن کلیولند به پلی آف این تیم را تهدید نمی کند. آنها ۵٫۵ بازی بالاتر از بوستون سلتیکس قرار دارند که تیم نهم شرق است و شش بازی پایین تر از تیم اول شرق قرار دارند. احتمال اینکه آنها روند ثابتی داشته باشند، حداقل تا پایان ماه ژانویه کم است. همین موضوع باعث می شود فشار بیشتری روی این تیم وارد شود چراکه آنها در شرایط بد، عملکرد خوبی ندارند.
بد نیست به مدت زمانی که لبران جیمز سالم بوده و مصدوم نشده است نیز اشاره کنیم. این بازیکن در طول دوران حرفه ای خود هیچگاه در یک فصل عادی بیش از ۷ بازی را از دست نداده است و در ۱۵۸ بازی پلی آف نیز حضور داشته است. او در مجموع دقایق بسیار زیادی در زمین حضور داشته و در هر بازی نیز دقایق بسیار زیاد و تاثیر گذاری را سپری کرده است. در بعضی از دقایق حضورش در زمین بازیکنان بزرگتر از خود (از لحاظ فیزیکی) را دفاع کرده یا در حمله درخشان ظاهر شده است.
اینکه ببینیم جیمز در این فصل چگونه ناتوان تر شده کمی شوکه کننده است. هنگامی که فصل آغاز شده بود، تقریبا بلافاصله اکثر افراد گفتند که جیمز همان بازیکن سابق به نظر نمی رسد و آن بازی چشم نواز گذشته را به نمایش نمی گذارد. حتی اسلم دانک های این بازیکن و لی آپ های زیبایش نیز نتوانست چندان نظرات را تغییر دهد. اما مساله فقط بازی نمایشی و خیره کننده نیست؛ عملکرد کلی او نیز چندان منسجم به نظر نمی رسد که شاید منشا آن گذر او از سن طلایی باشد. (مطلب مرتبط)
سپس مشکلات کمر او آغاز شد. مشکلات پشت و کمر او در فصل قبل کمتر بود اما در این فصل او به طور مداوم در کنار زمین در حال مداوای کمر خود است. ترکیب مشکلات ذکر شده با ناکامی هایی که حاصل عدم بلوغ بسکتبالی هم تیمی هایش است و فشردگی مسابقات NBA، باعث شده جیمز برای اولین بار خسته به نظر برسد. به نظر می رسد دقایق زیاد و فشار بازی، و باری که در هر بازی بر دوش اوست، باعث فرسودگی اش شده است.
البته غیبت دو هفته ای لبران می تواند فرصت بزرگی برای او و همچنین کاوالیرز باشد. جیمز می تواند تلاش کند و سلامتی اش را تا حدودی به دست آورد. در عین حال می تواند هم تیمی هایش را از بیرون زمین تماشا کند و برای مدیریت تیم توصیه هایی به کایری ایروینگ ارائه دهد و نقش لاو را بهتر درک کند. کاوالیرز در این روزها نیازی خیلی شدیدی به حضور جیمز ندارد؛ حتی اگر غیبت او باعث شود که این تیم در پلی آف مزیت میزبانی را از دست دهد. هدف اصلی آنها باید رسیدن به اوج در اواخر ماه آپریل و حضور قدرتمند در پلی آف باشد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۲ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    اینکه کلیولند به پلی اف میره شکی توش نیست .
    فقط لاو،ایروینگ،لبرون باید مثل فصلای پیش باشن.

  2. hiphopi گفت:

    کایری تو این ۲ بازی خوب بوده. میانگین ۳۰٫۵ امتیازو ۵٫۵ اسیست و ۶ ریباند.
    ولی متاسفانه لاو اصلا با تیم هماهنگ نیس.

  3. hiphopi گفت:

    این تیم تا ۲ ماه دیگه به حد عالی میرسه. تو پلی آف داستان فرق داره.
    ViVa Uncle DreW

  4. کلیولند که مطمنن به پلی آف میرسه ولی….!!!!!!!!!!

  5. اینطوری واسه هماهنگ شدن تیم خیلی خوبه باید بدونن که نباید به بازیکنی متکی باشن کار تیمی تو اولویته.

  6. کار تیمی تو ان بی ای خیلی مهمه و ستاره ها میتونن شروع کننده اینکار باشن و همین ستاره ها هستن که بازی هارو تو شرایط سخت در میارن و اینطور موقع هاس که فرق بین بازیکنا معلوم میشه کی خوبه کی بد….منظور حرفم کلیولند بود که بیشتر تو کارای فردی موفقن تا کاره تیمی که لبرون امسال زده تو کار تیمی بخاطر چی؟ دلیلش نبود یه مربی فهمیده و سطح بالاس که لبرون رو بدجور آذیت داره میکنه.

  7. number1 گفت:

    اگه جیمز تا پلی اف نباشه بازم کلیولند به راحتی به پلی اف میرسه

  8. اونکه آره تو شرق راحته اگه کلیولند تو غرب بود بدون جیمز عمرا به پلی آف میرسید شرق سطحش خیلی از غرب پایین تره متاسفانه انشاالله سال بعد غربیا رو اسفالت دو بانده میکنیم.

  9. parsa گفت:

    کلیولند به پلی اف میره اما نهایتش تا یک چهارم میره . شرق ستحش پایینه امسال با وجود استف کری غرب قهرمان میشه

  10. مهدی گفت:

    ممنون بابت مطلب

  11. MELO...7 گفت:

    وقتی تو پلی آف دو تا تیم هم سطح بهم برسن شک نکنین تیمی که جیمز توش بازی میکنه خیلی شانس بیشتری واسه بردن داره

  12. mohammad گفت:

    فک کنم لبرون به همین زودیا برگرده میامی!!
    یه حسی بهم میگه…

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *