منابع: استفن کری برای دومین فصل متوالی MVP فصل عادی NBA لقب خواهد گرفت

منابع: استفن کری برای دومین فصل متوالی MVP فصل عادی NBA لقب خواهد گرفت

به گفته منابع لیگ، استفن کری، گارد تیم گلدن استیت واریورز، برای دومین فصل متوالی MVP فصل عادی NBA لقب خواهد گرفت.
به گفته‌ی منابع به ESPN.com، پیش بینی می شود در چند روز آینده و پس از آنکه واریورز روز دوشنبه بازی چهارم خود مقابل پرتلند را انجام داد و روز سه شنبه به اکلند بازگشت، کری رسما جایزه‌ی باارزش ترین بازیکن فصل را دریافت کند.
کری از زمانی که گلدن استیت با ۲۴ برد و ۰ باخت، بهترین شروع تاریخ NBA را در راه ثبت رکورد ۷۳ برد و ۹ باخت که بهترین رکورد فصل عادی تاریخ ان بی ای است، رقم زد، محتمل ترین گزینه برای کسب عنوان MVP بود.
ممکن است کری اولین بازیکن تاریخ لیگ لقب گیرد که در رای گیری برای انتخاب MVP، همه‌ی آرای جایگاه نخست را از آن خود می کند. شکیل اونیل در سال ۲۰۰۰ و لبران جیمز در سال ۲۰۱۳، یک رای جایگاه اول در رای گیری عنوان ام وی پی را از دست دادند و نتوانستند همه‌ی رای های جایگاه نخست را به دست آورند.
کری با ثبت آمار خیره کننده ای که از جانب یک بازیکن پست گارد بی سابقه بوده است در این فصل، این شانس را دارد که در رای گیری، همه‌ی رای های جایگاه نخست را به دست آورد.
او اولین بازیکن تاریخ لیگ (در هر پستی) است که با حضور کمتر از ۳۵ دقیقه در هر بازی در طول فصل، متوسط ۳۰ امتیاز را به دست آورده است.
کری همچنین با ۴۰۲ شوت سه امتیازی که در این فصل به ثمر رساند، رکورد بیشترین سه امتیازی ثیت شده توسط یک بازیکن در یک فصل که در اختیار خودش بود (۲۸۶ سه امتیازی) را شکست. او، استیو نش و مربی اش استیو کر، تنها بازیکنان تاریخ لیگ هستند که در یک فصل، حداقل ۵۰ درصد از شوت ها، ۴۵ درصد از شوت های سه امتیازی و ۹۰ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرده اند.
کریِ ۲۸ ساله، یازدهمین بازیکن در تاریخ ۷۰ ساله‌ی لیگ است که دو فصل متوالی عنوان MVP را به دست می آورد. لبران جیمز که در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در ترکیب میامی هیت، عنوان ام وی پی را کسب کرد، آخرین بازیکنی بود که توانسته بود چنین کاری انجام دهد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.