منابع: تلاش گریزلیز برای جذب میلوس تئودوسیچ در سال ۲۰۱۳

منابع: تلاش گریزلیز برای جذب میلوس تئودوسیچ در سال 2013

به گفته منابع لیگ، تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز در تابستان سال ۲۰۱۳ سعی کرد گارد راس صرب، میلوس تئودوسیچ را جذب کند، اما این ستاره اروپایی پیشنهاد ممفیس را رد کرد.
منابع تایید کردند ممفیس با پیشنهاد قراردادی دو ساله به مبلغ حدود ۵ میلیون دلار، سعی کرده بود تئودوسیچ را برای آمدن به NBA ترغیب کند.
اما تئودوسیچ ترجیح داد با زسکا مسکو قرارداد امضا کند؛ قراردادی که در حال حاضر یک سال دیگر از آن باقی مانده است. در قرارداد تئودوسیچ بندی برای پیوستن به NBA پیش از پایان قرارداد وجود ندارد بنابراین تابستان ۲۰۱۷، نزدیک ترین زمانی است که او می تواند بازیکن آزاد شود.
با این حال، با درخشش تئودوسیچ در المپیک ۲۰۱۶، هنگامی که او بازیکن آزاد شود، به احتمال قریب به یقین، تعداد قابل توجهی از تیم های NBA به این گارد ۲۹ ساله علاقه‌مند خواهند بود.
مایک شیشفسکی، سرمربی تیم بسکتبال امریکا، از تئودوسیچ به عنوان یک بازیکن و گارد شاخص اروپایی نام برد.
تئودوسیچ هفته گذشته در پاسخ به این سوال ESPN که آیا آرزوی بازی کردن در NBA دارد، گفت: “این به من بستگی نداره.” هنگامی که با اصرار بیشتر مواجه شد، گفت: “بازی کردن در NBA سال ها پیش هدفم بود.”
اما در لیگ NBA این باور وجود دارد که تئودوسیچ تابستان آینده گزینه های NBA خود را بررسی خواهد کرد.
پس از رهبری تیم بسکتبال صربستان برای رسیدن به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا، مشخص شد تئودوسیچ از بازیکنان مورد علاقه مایک شیشفسکی است. شیشفسکی از زمان رسیدن به ریو، چند بار از تئودوسیچ تعریف و تمجید کرده است.
شیشفسکی پس از پیروزی نزدیک ۹۴ بر ۹۱ امریکا مقابل صربستان در شب جمعه، در مورد تئودوسیچ گفت: “من دوسش دارم.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.