منابع: دیوید فیزدل پیشنهاد سرمربیگری ممفیس گریزلیز را پذیرفت

منابع: دیوید فیزدل پیشنهاد سرمربیگری ممفیس گریزلیز را پذیرفت

به گفته‌ی یک شخص نزدیک به مذاکرات، دیوید فیزدل، کمک مربی میامی هیت، پیشنهاد ممفیس گریزلیز برای سرمربیگری در این تیم را پذیرفت. طبق اظهارات این منبع، فیزدل روز چهارشنبه پس از دیدار با رابرت پرا، مالک ممفیس، این سمت را پذیرفت.
به گزارش یاهو اسپرتس، قرارداد فیزدل ۴ ساله است.
فیزدل جایگزین دیو یرگر شد که در روز ۷ می پس از ۳ فصل حضور در ممفیس و رساندن این تیم به ۳ پلی آف، اخراج شد. این اولین تجربه‌ی سرمربیگری فیزدل در ان بی ای است. او از فصل ۲۰۰۸-۰۹ در میامی بوده و در دو فصل گذشته سر کمک مربی بوده است.
گریزلیز اولین فرصت سرمربیگری فیزدل را که مدت زیادی کمک مربی بوده، در حالی به او داده است که بسیاری از تیم ها در تعطیلات امسال، سرمربیان باسابقه لیگ را استخدام کرده اند. تام تیبیدو در مینسوتا، نیت مک‌میلان در ایندیانا و فرانک وگل در اورلاندو، از جمله‌ی این مربیان باتجربه هستند.
گریزلیز فرآیند انتخاب سرمربی جدید خود را در کمتر از سه هفته پس از اخراج دیو یرگر که هدایت ساکرامنتو کینگز را به عهده گرفت، به پایان رساند. لایونل هالینز، سرمربی سابق گریزلیز و نتز، پاتریک یوئینگ، کمک مربی شارلوت، نیت تیبتس، کمک مربی پرتلند، جیمز بورگو و اتوره مسینا، کمک مربیان اسپرز و فرانگ وگل، دیگر نامزدهای سرمربیگری ممفیس بودند.
فیزدل در میامی به رشد بازیکنان و آماده سازی تیم کمک می کرد. او همچنین در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲، تیم لیگ تابستانی میامی را هدایت کرده است.
فیزدل در فصل ۲۰۰۳-۰۴ کمک مربی گلدن استیت بوده و در فاصله‌ی سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ سمت مشابهی در آتلانتا هاوکس داشته است. او در سال ۱۹۹۸ مربیگری را از دانشگاه سن دیه‌گو که دانشگاه محل تحصیلش بود آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۲ در آنجا فعالیت کرد. فیزدل در فصل ۱۹۹۷-۹۸ به عنوان کارآموز تحلیل ویدئو در میامی فعالیت کرد.
گریزلیز هم اکنون با ۶ حضور متوالی در پلی آف، پس از سن آنتونیو (۱۹) و آتلانتا (۹) سومین رکورد برتر فعال حضورهای متوالی در مرحله‌ی حذفی را در اختیار دارد.
گریزلیز که سرمربی مورد نظر خود را پیدا کرده است، حالا می تواند روی سایر مسائل تمرکز کند.
این تیم منتظر است پای راست شکسته‌ی مارک گاسل که فصل این بازیکن را در ماه فوریه پایان داد، بهبود یابد. مایک کانلی نیز که التهاب تاندون آشیل چپ، موجب شد فصل برای او از اوایل مارس تمام شود، تابستان امسال بازیکن آزاد خواهد شد. ممفیس همچنین باید در مورد نگه داشتن یا کنار گذاشتن لنس استیفنسن، وینس کارتر، جی‌مایکل گرین و ژاویر مانفرد، تصمیم گیری کند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.