منابع: قرارداد ۲ ساله دیان ویترز و میامی هیت

منابع: قرارداد 2 ساله دیان ویترز و میامی هیت

به گفته منابع به ورتیکال، گارد آزاد، دیان ویترز، قراردادی ۲ ساله به مبلغ ۶ میلیون دلار با میامی هیت امضا کرده است.
طبق گفته منابع، سال دوم قرارداد این بازیکن به صورت player option است و میامی در سال اول نیز با استفاده mid-level exception خود او را جذب کرده است.
ویترز ۲۴ ساله که اکلاهما سیتی را ترک کرد، نامزد استارتر شدن در پست گارد شوتزن میامی خواهد بود تا جایگزین گارد آل استار، دوین وید شود. سابقه درخشان هیت در توسعه و ترقی بازیکنان جوان- از جمله حسن وایت‌ساید و تایلر جانسن- این تیم را به تیمی جداب در نظر ویترز تبدیل کرد.
یکی دیگر از دلایل پیوستن ویترز به هیت، این است که او بازیکن آزاد محدود بود و هنگامی که بازیکن آزاد نامحدود شد، اکثر تیم های لیگ مبلغ قابل توجهی از سقف دستمزد خود را خرج کرده بودند. اکلاهما سیتی تاندر هفته گذشته از پیشنهاد مقدماتی خود برای نگه داشتن ویترز چشم پوشی کرد تا در مذاکرات احتمالی عقد قرارداد جدید با راسل وستبروک، انعطاف پذیری مالی لازم را داشته باشد.
هنگامی که ویترز بازیکن آزاد محدود بود، چند تیم خواهان او متقاعد شده بودند که در صورتی ارائه پیشنهاد به او، اکلاهما سیتی با پیشنهادی مشابه او را حفظ خواهد کرد و به همین دلیل به متعهد شدن به جذب ویترز بی میل شدند.
ویترز که انتخاب شماره ۴ درفت ۲۰۱۲ بود، در زمان حضورش در اکلاهما سیتی و کلیولند، خود را به عنوان یک بازیکن امتیازآور مطرح کرد اما هنوز هم در متقاعد کردن تیم ها برای امضای قرارداد بلند مدت با آنها، ناموفق است. او در فصل ۲۰۱۵-۱۶، میانگین ۹٫۸ امتیاز را برای اکلاهما سیتی ثبت کرد که ۳ امتیاز از متوسط دوران حرفه ای اش کمتر است.
دیان ویترز در ۴ فصل حضورش در لیگ، نقش مکمل فوق ستاره هایی چون لبران جیمز، کوین دورنت و راسل وستبروک را بازی کرده است و حالا فرصت دارد نقش مهمتری در میامی ایفا کند.
تاندر با جذب الکس آبرینز، گارد اسپانیانی که در درفت ۲۰۱۳ به دست آورد و همچنین ویکتور اولادیپو که در جریان انتقالی از اورلاندو مجیک جذب شد، سعی کرده است فقدان ویترز را جبران کند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.