منابع: مارک گاسل به منظور بهبود مصدومیت پا، نمی خواهد در المپیک ریو شرکت کند

منابع: مارک گاسل به منظور بهبود مصدومیت پا، نمی خواهد در المپیک ریو شرکت کند

پس از انتشار این خبر که مارک گاسل، سنتر آل استار تیم بسکتبال اسپانیا نمی تواند در المپیک ریو برای تیم ملی کشورش بازی کند، امید اسپانیا برای شکست تیم بسکتبال امریکا در رویارویی احتمالی در المپیک کمرنگ تر شد.
روز سه شنبه منابع تایید کردند شکستگی پای راست گاسل که باعث شد این بازیکن در فصل گذشته تنها ۵۲ بازی برای ممفیس انجام دهد، هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده است.
دو رسانه اسپانیانی- لیبرتاد و ABC- روز سه شنبه گزارش کردند مارک گاسل علی رغم وجود نامش در ترکیب اولیه تیم بسکتبال اسپانیا برای المپیک، به برادر بزرگترش، پاو، در ترکیب جلوی زمین تیم اسپانیا نخواهد پیوست.
تیم بسکتبال ایالات متحده در المپیک های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، با شکست اسپانیا در فینال مدال طلا را به دست آورد اما هر دو بازی در کوارتر چهارم نزدیک بود.
هر دو مسابقه فینال المپیک های گذشته برای مارک گاسل ناامید کننده بود؛ او در فینال المپیک ۲۰۱۲ تنها در نیمه اول ۴ خطا انجام داد و با افزایش تعداد خطاها، تنها ۱۷ دقیقه در مسابقه ای که به شکست ۱۰۰ بر ۱۰۷ اسپانیا انجامید حضور داشت.
اسپانیا به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ بسکتبال، عملکرد ضعیفی داشت و حتی از رسیدن به مدال بازماند. اما آنها با قهرمانی در یوروبسکت ۲۰۱۵ بار دیگر خود را احیا کردند و در کنار فرانسه، شایسته ترین رقبای امریکا در المپیک ۲۰۱۶ خواهند بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.