منابع: کایری ایروینگ دعوت برای حضور در المپیک ریو را پذیرفت

منابع: کایری ایروینگ دعوت برای حضور در المپیک ریو را پذیرفت

به گفته‌ی منابع به ESPN در روز شنبه، کایری ایروینگ، گارد راس کلیولند کولیرز، دعوت برای حضور در ترکیب تیم ملی بسکتبال امریکا در المپیک تابستانی ریو را پذیرفت.
طبق گفته‌ی منابع ایروینگ که پس از قهرمانی کلیولند، کل هفته را مشغول بررسی این موضوع بود، به مسئولین بسکتبال امریکا اطلاع داد که در مسابقات شرکت می کند تا ترکیب تیم ملی امریکا برای این رقابت ها کامل شود.
ایروینگ که در جام جهانی ۲۰۱۴ عنوان MVP را به دست آورد، در این فصل میانگین ۱۹٫۶ امتیاز و ۴٫۷ پاس منجر به گل را برای کلیولند ثبت کرد.
طبق گزارش های مختلف، انتظار می رود ۱۲ بازیکن زیر دوشنبه بعد از ظهر در شهر نیویورک، رسما به عنوان اعضای تیم بسکتبال ایالات متحده در المپیک ۲۰۱۶ معرفی شوند: کایری ایروینگ، کلی تامپسن، جیمی باتلر، کایل لوری و دمار دروزن در پست گارد؛ کوین دورنت، کارملو انتونی، پاول جرج، دریماند گرین و هریسون بارنز در پست فروارد؛ و دی‌مارکوس کازینس و دی‌آندره جردن در پست سنتر.
امریکایی ها در المپیک ریو که با حضور ۱۲ تیم برگزار خواهد شد، شانس اول قهرمانی هستند و با کسب مدال طلا می توانند سومین قهرمانی المپیک خود با هدایت مایک شیشفسکی را کسب کنند؛ شیشفسکی که بعد از یک دهه حضور در تیم ملی، پس از پایان این مسابقات جای خود را به گِرِگ پاپویچ از سن آنتونیو اسپرز خواهد داد.
تیم بسکتبال امریکا از ۱۸ تا ۲۱ جولای، کمپ ۴ روزه ای در لاس وگاس برگزار می کند و پس از آن از ۲۲ جولای تا ۱ آگست، ۵ بازی تدارکاتی برگزار می کند. آرژانتین و نیجریه از جمله رقبای تدارکاتی تیم امریکا هستند. تورنمنت بسکتبال المپیک از ۶ تا ۲۱ آگست برگزار خواهد شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.