مهمترین نقل و انتقالات بسکتبال NBA در ۲۰ فوریه ۲۰۱۴

مهمترین نقل و انتقالات بسکتبال NBA در 20 فوریه 2014

مهلت نقل و انتقالات بسکتبال NBA در ۲۰ فوریه ۲۰۱۴ پایان یافت. در آخرین روز نقل و انتقالات شاهد چند جا به جایی مهم در تیم ها بودیم. در این مطلب مروری داریم بر مهمترین نقل و انتقالات بسکتبال NBA در بیستم فوریه ۲۰۱۴٫
کلیولند کاوالیرز در تلاش برای تقویت تیمش در زیر حلقه برای افزایش شانس حضورش در پلی آف، اسپنسر هاوس، سنتر تیم فیلادلفیا را به ترکیبش اضافه کرد.
فیلادلفیا با هدف جذب انتخاب های درفت و پروژه بازسازی تیمش که از تابستان گذشته آغاز شده است، این معامله را انجام داده است. تیم کاوالیرز در این انتقال دو انتخاب راند دوم یارکشی و فروارد ذخیره خود، ارل کلارک را به فیلادلفیا فرستاد و برای کامل شدن معامله، سنتر ذخیره خود، هنری سیمز را نیز به این تیم منتقل کرد.
هاوس که این فصل آخرین سال قرارداد ۶٫۶ میلیون دلاری خود را سپری می کند، در ۵۳ بازی فصل که به عنوان استارتر در ترکیب فیلادلفیا قرار داشته است، میانگین ۱۳ امتیاز و ۸٫۵ ریباند را به ثبت رسانده است.
آندرسون وریژائو، سنتر کلیولند همچنان به دلیل مصدومیت کمر قادر به بازی نیست. کلارک که برای فصل آینده یک قرارداد تضمین نشده به مبلغ ۴٫۲۵ میلیون دلار دارد، در ۴۵ بازی این فصل متوسط ۵٫۲ امتیاز و ۲٫۸ ریباند را به دست آورده است؛ این بازیکن که در فصل نقل و انتقالات تابستان به عنوان بازیکن آزاد توسط کلیولند جذب شده بود، ۳۸ درصد از شوت های خود در این فصل را وارد سبد کرده است.
در ماه ژانویه، تیک کاوالیرز یک انتخاب راند اول و دو انتخاب راند دوم درفت را برای جذب لوئل دنگ به شیکاگو پیشنهاد داده بود. این تیم در طول سه فصل گذشته تعداد بسیاری از انتخاب های درفت خود را به منظور تقویت تیمش و پایان دادن به غیبت سه ساله اش در مرحله حذفی، به تیم های دیگر منتقل کرده است.

آندره میلر

تیم های واشنگتن، دنور و فیلادلفیا روز پنجشنبه معامله سه تیمه ای انجام دادند که آندره میلر، گارد ناراضی دنور را به واشنگتن ویزاردز فرستاد.
ویزاردز که به دنبال تثبیت جایگاه خود برای راه یابی به مرحله حذفی است، در جریان این معامله، سنتر خود یان وسلی را به ناگتز و گارد راسش، اریک مینور را به سیکسرز فرستاد. سیکسرز همچنین دو انتخاب راند دوم دو تیم دیگر را به دست آورد.
میلر پس از درگیری با برایان شو (سرمربی ناگتز)، از طرف ناگتز محروم شد و از تاریخ ۲ ژانویه برای این تیم بازی نکرده است.
تیم ویزاردز که پس از شروع نه چندان قدرتمند در این فصل از رقابت ها، در ادامه نتایج بهتری کسب کرد، به دنبال یک گارد راس با تجربه برای پشتیبانی جان وال بود. مبلغ قرارداد میلر در این فصل از رقابت ها ۵ میلیون دلار است. قرارداد این بازیکن برای فصل آینده یک قرارداد ۴٫۶ میلیون دلاری است که ۲ میلیون دلار آن تضمین شده است. میلر که شانزدهمین سال حضورش در لیگ را سپری می کند، در ۳۰ مسابقه این فصل، ۵٫۹ امتیاز و ۳٫۳ پاس منجر به گل برای دنور ناگتز کسب کرده است.
واشنگتن ویزاردز هم اکنون با ۲۶ برد و ۲۸ باخت در رده پنجم کنفرانس شرق قراردارد.
وسلی که انتخاب ششم درفت سال ۲۰۱۱ بود، در اغلب مسابقات بسیار ناامید کننده ظاهر شده و در ۳۳ مسابقه این فصل، متوسط ۳ امتیاز و ۳ ریباند را به دست آورده است. وسلی در پایان فصل یک بازیکن آزاد خواهد بود.
مینور نیز که در تابستان به عنوان یک بازیکن آزاد به ویزاردز پیوست، از ترکیب این تیم کنار گذاشته شده است. این بازیکن که در ازای انتخاب های درفت به فیلادلفیا پیوسته، در صورت تمایل می تواند فصل آینده در فیلادلفیا بماند و ۲٫۱ میلیون دلار دریافت کند.

اوین ترنر-دنی گرنجر

در بزرگترین معامله روز پایانی نقل و انتقالات، تیم ایندیانا پیسرز فروارد خود، دنی گرنجر را به فیلادلفیا سیکسرز فرستاد و اوین ترنر از این تیم را به ترکیب خود اضافه کرد.
در جریان این معامله تیم پیسرز انتخاب راند دوم درفت خود در سال ۲۰۱۵ را به فیلادلفیا داد و سنتر این تیم، لاوُی آلن را به خدمت گرفت.
تیم پیسرز با انجام این معامله اوین ترنر را به دست آورد که یک بازیکن چند کاره است و به احتمال فراوان از قدرت تهاجمی این بازیکن برای تقویت نیمکتش استفاده خواهد کرد. این معامله همچنین موجب شد حقوق های پرداختی پیسرز چند میلیون دلار کاهش یابد.
ترنر در این فصل از رقابت ها میانگین ۱۷٫۴ امتیاز، ۶ ریباند و ۳٫۷ پاس منجر به گل را ثبت کرده است. این بازیکن تنها ۴۳ درصد از شوت ها و ۲۹ درصد از پرتاب های سه امتیازی خود را وارد سبد کرده است، اما با این حال یک پیشرفت برای پیسرز محسوب می شود که از نظر بهره وری حمله، در رده ۱۹ ام لیگ قرار دارد.
ترنر در پایان این فصل از رقابت ها یک بازیکن آزاد محدود خواهد بود و تیم سیکسرز که برنامه ای برای تمدید قرارداد این بازیکن نداشت، هفته ها منتظر ماند تا تیمی خواهان جذب این بازیکن در ازای یک انتخاب راند اول درفت باشد. این انتظار که تا لحظات پایانی زمان نقل و انتقالات ادامه داشت، بی نتیجه بود و با رفتن دنی گرنجر و قرارداد سال آخری ۱۳ میلیون دلاری اش و یک بازیکن راند دوم درفت به فیلادلفیا پایان یافت.
دنی گرنجر که در سال ۲۰۰۹ در آل استار حضور داشت، نهمین سال حضورش در لیگ را سپری می کند. این بازیکن همه این نه سال را در پیسرز بازی کرده است. این بازیکن در دو فصل گذشته با مصدومیت هایی از ناحیه زانو و پا مواجه بوده که باعث شده بیش از ۱۰۰ مسابقه را از دست بدهد. او پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت هایش در این فصل از رقابت ها، متوسط ۸٫۳ امتیاز را در ۲۹ بازی به دست اورده است؛ در حالی که ۳۶ درصد از شوت هایش را وارد سبد کرده است.
این بازیکن همواره در رختکن پیسرز حضور داشته و راهنمای بازیکنان جوان تر تیم به خصوص پاول جرج بوده است. جرج در توییتی ناراحتی خود را از جدایی گرنجر ابراز کرده است.
پیسرز در سه بازی از پنج مسابقه اخیر خود شکست خورده است و برتری این تیم نسبت به میامی هیت در جدول کنفرانس شرق به یک بازی کاهش یافته است.
آلن که اغلب سنتر ذخیره تیم سیکسرز بود، در ۵۱ بازی این فصل متوسط ۵٫۲ امتیاز و ۵٫۴ ریباند را کسب کرده است.

منابع: ۱ و ۲ و ۳

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *