میامی هیت؛قهرمان NBA در سال ۲۰۱۳

لبرون جیمز و جایزه لری اُبرایان

تیم بسکتبال میامی هیت با پیروزی مقابل سن آنتونیو اسپورز در مسابقه هفتم فینال NBA،قهرمانی سال ۲۰۱۳ لیگ ان بی ای را از آنِ خود کرد.میامی هیت در این مسابقه با درخشش لبرون جیمز با نتیجه ۹۵ بر ۸۸ میهمان خود را شکست داد تا دومین قهرمانی متوالی و سومین قهرمانی تاریخ خود را به دست آورد.جیمز در این دیدار ۳۷ امتیاز،۱۲ ریباند،۴ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی کسب کرد؛او همچنین همانند سال گذشته عنوان MVP بازی فینال را به دست آورد تا جایزه خود را از دستان بیل راسل افسانه ای دریافت کند.در تاریخ NBA تنها سه بازیکن توانسته اند ۴ بار عنوان MVP فصل،۲ قهرمانی و ۲ عنوان MVP فینال را کسب کنند:کریم عبدالجبار،مایکل جردن و لبرون جیمز.

جشن قهرمانی میامی هیت

میامی هیت در این دیدار نیز همانند بازی آخر فینال سال گذشته یک بازیکن شاخص در زمینه شوت های سه امتیازی داشت؛شین بتیر در این دیدار ۶ پرتاب از ۸ پرتاب خود را وارد سبد کرد.
به این ترتیب میامی هیت پس از سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ برای سومین بار،قهرمان بسکتبال NBA شد.دوین وید و یودانیز هزلم دو بازیکنی هستند که در هر سه قهرمانی با این تیم بوده اند و کریس باش و لبران جیمز دومین قهرمانی خود با هیت را تجربه می کنند.

دوین وید-لبرون جیمز-کریس باش-نوریس کول

تیم دانکن از اسپورز در ۴۹ ثانیه مانده به پایان این مسابقه و در حالی که نتیجه بازی ۹۰ بر ۸۸ به سود میامی بود،شوت هوک خود را از دست داد و پس از ریباند نیز نتوانست توپ را وارد سبد کند تا امید های تیمش برای کسب قهرمانی نا امید گردد.شاید این آخرین فینالی باشد که دانکن ۳۷ ساله و مانو جینوبلی ۳۵ ساله تجربه می کنند.این اولین بار در تاریخ اسپورز است که این تیم نمی تواند در بازی فینال برنده باشد.

دانلود هایلایت مسابقه (لینک کمکی)
دانلود مراسم اهدای جایزه لری اُبرایان (لینک کمکی)

دانلود مراسم اهدای جایزه MVP به لبرون جیمز (لینک کمکی)

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *