میامی هیت تایلر جانسن را حفظ می کند

میامی هیت تایلر جانسن را حفظ می کند

به گفته منابع لیگ، تیم بسکتبال میامی هیت با ارائه پیشنهادی مشابه پیشنهاد ۴ ساله و ۵۰ میلیون دلاری که بروکلین نتز به بازیکن آزاد محدود این تیم، تایلر جانسن ارائه کرده است، این بازیکن را حفظ خواهد کرد.
تصمیم میامی برای حفظ جانسن، دومین ناکامی نتز در یکشنبه شب بود. نتز ساعاتی پیش از آن، در جذب الن کرب، بازیکن آزاد محدود پرتلند شکست ناکام مانده بود.
دستمزد جانسن در سال سوم قرارداد بیش از ۱۸ میلیون دلار و در سال چهارم قرارداد بیش از ۱۹ میلیون دلار است. بروکلین نتز به منظور جلوگیری از حفظ جانسن توسط پت رایلی به دلیل افزایش دستمزدهای پرداختی این تیم، چنین قراردادی به جانسن یشنهاد داده بود. با این وجود، میامی تشخیص داد گارد جوانی را که از لیگ توسعه NBA کشف کرده بود، حفظ کند تا این بازیکن به پیشرفتش در سیستم هیت ادامه دهد.
میامی روز یکشنبه به ترتیب با درک ویلیامز، یودانیز هزلم و وین الینگتون نیز قرارداد امضا کرد. ترتیب امضای قرارداد با این بازیکنان با هدف باز بودن دست این تیم در بحث سقف دستمزد، در حفظ جانسن انجام شد.
افزایش دستمزد جانسن، یکی از افزایش دستمزدهای قابل توجه تاریخ لیگ در چند سال اخیر که در زمان کوتاهی به وقوع پیوسته، است: جانسن که در سال ۲۰۱۵ گاردی درفت نشده در لیگ توسعه بود و در دو فصل گذشته تنها در ۶۸ بازی به میدان رفته است، حالا یک قرارداد بزرگ به دست آورده است.
جانسن در فصل ۲۰۱۵-۱۶ که دومین فصل حضورش در NBA در ترکیب میامی بود، ۵۰۷۰۰۰ دلار دستمزد گرفت. او در ۳۶ بازی حضور داشت اما مدیران و مربیان ان بی ای که بازی او را در لیگ توسعه و NBA زیر نظر داشتند، پتانسیل تبدیل شدن به یک گارد همه کاره و کامل را در او دیدند.
به گفته منابع، برای نتز یکی از احتمالات می تواند تلاش برای جذب دیان ویترز، گارد آزاد محدود اکلاهما سیتی تاندر باشد. طبق گفته منابع، نتز دادن پیشنهادی به این بازیکن را بررسی می کند، اما احتمالا در چند روز آینده این موضوع را بررسی خواهد کرد.
جانسن که سال ۲۰۱۴ از دانشگاه فرنزو استیت خارج شد، در درفت NBA انتخاب نشد. او در فصل ۲۰۱۵-۱۶، نزدیک به سه ماه از بازی ها را به دلیل عمل جراحی شانه از دست داد اما در پلی آف به ترکیب میامی بازگشت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.